Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vibrering - kan en stole på verkstedet?


Anbefalte innlegg

Etter en uke i sydligere strøk, mens bilen stod parkert, oppstod det et problem. Var inne på verksted idag, og forklarte at bilen vibrerte veldig, spesielt mellom 70 og 80 km/t. Opplevde dette etter at bilen stod rolig en uke.

 

De sjekket bilen, og påstod at grunnen til vibreringen er at bilen har stått med for lite trykk i dekkene en periode. Det er ikke så veldig lenge siden jeg skiftet til sommerdekkene, og jeg dro rett til en beninstasjon og sjekket trykket etterpå.

 

Jeg kan derfor ikke forstå at det er mulig at dekkene er ødelagt etter en uke uten bruk. Kan dette stemme? Merker ikke vibreringen så godt når jeg kjører saktere...

 

Har forresten en Skoda Superb stv, om det spiller noen rolle.

 

Er helt blank når det kommer til bil, men har aldri hørt om at dekk kan bli ødelagte etter en uke med ferie...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...kan det være kast i bremseskivene, ettersom de sitter fast ved hjelp av selve felgen og ikke av seg selv.

What :hmm:

 

Da jeg skiftet calippere og bremseskiver på bilen, var det litt møkk på skiven der den sitter fast. Det gjør at skiven sitter skjevt og det vil vibrere ved bremsing. Det vil også vibrere ved kjøring om klossene er nye.

Endret av Reap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan være det har vært lite trykk i dekkene+ varme.

Men dekk jevner seg ut om det er det, bare sørg for høyt nok trykk.

 

hvis du ikke har mye spor i dekka kan det være greit å sko om til nye dekk, da avbalamserer dekkskifterne dekket også.

 

Reap - hva faen babler du om?

Lenke til kommentar

Da jeg skiftet calippere og bremseskiver på bilen....

Dersom du noengang har skiftet skiver, ville du visst at de ikke "sitter fast ved hjelp av felgen"...

 

Det er selve felgen som holder skiven inntil. Og jo, jeg har nok skiftet et par skiver. Vet ikke om det er slik på alle modeller produsert rundt -94, men det skal være jævla tilfeldig at på de 3 bilene jeg har skiftet på, så har systemet for festet til bremseskivene vært akkurat de samme.

Endret av Reap
Lenke til kommentar

kan være det har vært lite trykk i dekkene+ varme.

Men dekk jevner seg ut om det er det, bare sørg for høyt nok trykk.

 

hvis du ikke har mye spor i dekka kan det være greit å sko om til nye dekk, da avbalamserer dekkskifterne dekket også.

 

Reap - hva faen babler du om?

 

Jeg babler om kast i bremseskivene. Folk som driver å mekker bil vet da vel hva det er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...