Gå til innhold

Samsung Galaxy S III vs HTC One X


Anbefalte innlegg

Hoy, da var det på tide med ny telefon. Og sett meg ut Samsung Galaxy S III eller HTC One X.

 

Noen som kan hjelpe meg velge? Har lest endel specs osv, og de ser veldig like ut mtp ytelse, funksjoner osv.

Noen som har hatt skrekkopplevelser med de?

Blir det bare smak og behag?

 

Vil bruke telefonen til det meste, ta bilder, artige funksjoner/apps, spill osv.

Liker artige duppeditter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg har hatt en HTC One X i noen måneder nå og er fornøyd som bare det. Batteriet er dens største minus, men batteriet er fremdeles betraktelig mye bedre enn batteriet på min forrige telefon, Sensation XL. Samsung Galaxy SIII slår vel One X når det kommer til spesifikasjoner og div. benchmarks, men sånn rent praktisk vet jeg ikke om en vil merke noe særlig forskjell. Personlig synes jeg at One X ser bedre ut. Jeg har ikke prøvd ut Galaxy SIII så jeg kan ikke si noe om grensesnittet og brukeropplevelsen, men HTC med Sense har alltid vært mer tiltrekkende. Det har vel mye å si på hva man foretrekker. Uansett hva du velger så ender du opp med en kjempe telefon, så lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar. Har hatt LG 3D frem til no, og er heller kjølig mot å kjøpe en ny LG. Mest pga den ekstreme varmeutviklingen under bruk, samt ellendig oppdatering av android(fremdeles android 2.2.2).

Noen som vet om dette kun er tilfellet med 3D, eller om det er mer eller mindre alle LG smarttelefoner?

Lenke til kommentar

Kjøpte SGS 3 og testet den ut et par dager... Flott mobil men ble ganske raskt levert tilbake.

jeg foretrekker absolutt HTC sense framfor Samsungs Touch Wiz.

Jeg synes Sense er "enklere" og ser absolutt penere ut.

 

Jeg likte heller ikke "home" knappen på SGSèn. Hadde vært bedre med touch her og.

Dessuten ligger HTC One X myyye bedre i hånden, og du får en mer kvalitetsfølese av å holde den. SGS`er glatt og litt "klam" å holde, men HTCen har litt "gummiert" bakside.

 

Samsung GS 3 vs HTC One X .... er nok en smaksak uansett. Jeg foretrekker One X.

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert både One X og S3, men går nok for S3. For min del er dette på grunn av lagringsplassen. One X har 32 GB internminne uten støtte for minnekort og det ødelegger veldig. S3 derimot har 16 GB internminne, men støtte for 64 GB minnekort.

 

Hvis du er avhengig av tilbehør ville jeg også kjøpt S3, da den mest sannsynlig vil få mest laget til seg.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mobilen til både bilder musikk og andre filer, men skal noe til for å fylle opp all minneplassen.

Har "kun" hatt 16 internminne på min tidliger mobil, så 32 gb på One X holder lenge til mitt bruk, pluss 25 gb via dropbox.

 

Hvilket tilbehør har SGS3 mer av enn andre mobiler?

Lenke til kommentar

Har brukt S3, One X, Note og iPhone 4S om hverandre de siste månedene og når det gjelder HTC One X vs Samsung S3 er det visse fordeler og ulemper mellom dem:

 

HTC One X fordeler:

- Bedre design synes jeg. Den sitter bedre i hånda. Er ikke såpeglatt som S3.

- Bedre UI med Sense. Jeg orker ikke å sette opp og mekke slik noen gjør det med Android for å få det slik de vil og rett ut av boksen ser Sense mye bedre ut en Touchwiz mener jeg.

- Pris. Koster en del mindre enn S3.

 

Samsung S3 fordeler:

- Er mye mer responsiv og kjapp enn noen annen Android. Det er derfor jeg alltid beholder iPhone 4S fordi den reagerer når jeg vil at den skal reagerer ift sveipe, zoom, klikk osv. Det er et bittelitte lagg på både One X, Note og andre. S3 kjører silkerask som iPhone 4S.

- Den støtter minnekort og da får man veldig mye mer minne.

 

Jeg skulle ønske at S3 hadde designet til One X og HTC sense på S3 hardwaren så hadde jeg vært veldig fornøyd. Da ville jeg aldri måttet gå tilbake til iPhone 4S med jevne mellomrom :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har brukt S3, One X, Note og iPhone 4S om hverandre de siste månedene og når det gjelder HTC One X vs Samsung S3 er det visse fordeler og ulemper mellom dem:

 

HTC One X fordeler:

- Bedre design synes jeg. Den sitter bedre i hånda. Er ikke såpeglatt som S3.

- Bedre UI med Sense. Jeg orker ikke å sette opp og mekke slik noen gjør det med Android for å få det slik de vil og rett ut av boksen ser Sense mye bedre ut en Touchwiz mener jeg.

- Pris. Koster en del mindre enn S3.

 

Samsung S3 fordeler:

- Er mye mer responsiv og kjapp enn noen annen Android. Det er derfor jeg alltid beholder iPhone 4S fordi den reagerer når jeg vil at den skal reagerer ift sveipe, zoom, klikk osv. Det er et bittelitte lagg på både One X, Note og andre. S3 kjører silkerask som iPhone 4S.

- Den støtter minnekort og da får man veldig mye mer minne.

 

Jeg skulle ønske at S3 hadde designet til One X og HTC sense på S3 hardwaren så hadde jeg vært veldig fornøyd. Da ville jeg aldri måttet gå tilbake til iPhone 4S med jevne mellomrom :)

Endret av Kwagga65
Lenke til kommentar

Har selv en HTC One X (hvit) og var litt bekymret for batteriet de første dagene. Noen dager til med telefonen, og noen oversikter på hva som dro batteri fikk jeg justert på oppdateringer av diverse sosiale tjenester osv. Nå angrer jeg ikke ett sekund :) Telefonen har en nydelig skjerm, fint og brukervennlig UI, og batteriet varer lett hele dagen + mer ved variert bruk og auto/low lysstyrke (full lysstyrke er unødvendig).

 

I kombinasjon med ett godt headset er den også konge på lyd. Kan ikke klage over kameraet heller, så for meg gjør den alt jeg ønsker uten å skuffe (hittil). I tillegg ser den bra ut.

 

Ingen tvil om at S3 er en kjempetelefon også, men har ingen erfaringer å dele om denne. Er vel sant at den scorer høyere på diverse tester, men det er ikke avgjørende for hvordan telefonen oppleves i bruk, siden de begge tilbyr mye kraft!

Lenke til kommentar

Er bare at at skifte launcher,så får man det man vil,er jo det som gjør Android så bra. Liker hverken TW eller Sense. Bruker Go launcher på min på S3 og har brukt den på alle adroid mobiler eg har hatt. Har hld S3 og one X samtidig,og må seie at eg likte S3 designet bedre,derfor blev det S3 på meg,og at den var mere responsiv.Alt glir mye bedre på S3.Og minnekort er jo ett must for meg og 50 gb dropbox. Men er jo min mening det.

Lenke til kommentar

Mine synspunker på One X:

+ Penest

+ Best brukergrensesnitt - HTC Sense

+ Bedre byggkvalitet

- Enkelte eksemplarer lider av dårlig WiFi- og Bluetoothantenne

- HTC har droppet menytasten og erstattet den med en stygg stripe som tar for stor plas nede på skjermen

 

Mine synspunkter på Galaxy S3:

+ Bedre batterilevetid

+ Kommer bedre ut i ytelsestester, men kanskje One X henter noe inn het når den får Android 4.0.4?

- Leste her om dagen at en telefon tok fyr - skummelt.

- telefonen føles billig ut

- TouchWiz

- Styggest

 

Jeg gikk for en One X, og er fornøyd med den, bortsett fra WiFi-problemet som desverre har rammet meg... Venter i spenning på hva HTC har tenkt å gjøre med dette. Håper jeg kan få et nytt, fungerende eksemplar, da jeg mener det er for galt å sende inn på rep 1.5 mnd etter kjøp når den kostet 5000 spenn...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...