Gå til innhold

Er en NITH bachelor bra nok for amerikans college?


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har i ganske mange år hatt en drøm om å utdanne meg ved en av de store amerikanske collegene. Som Stanford, Berkeley eller MIT. Jeg er fult klar over at de ikke er lett å komme inn på og derfor vil jeg planlegge tidligs mulig.

 

Jeg planlegger å ta Bachleor her i Norge og så prøve å ta Masteren i USA.

 

Så det jeg lurer på er om en Bachleor i Spillprogrammering fra NITH i Oslo vil være annerkjent nok for å komme inn på en Computer Science Master ved en av de store collegene, sett at jeg får gode karaktere ved NITH naturlighvis.

 

Eller må jeg ha en Bachleor fra et sted som NTNU eller UiO for å ha noe sjangse?

 

Mulig jeg tar feil men det virker som NTNU ikke har en egen Bachleor innen Computer Science, kun en 5 årig master.

 

Jeg kan også nevne at jeg snart starter i min andre jobb som spillprogrammerer og at jeg har en ganske god CV for alderen. Er dette noe som kan bedre sjangsene for å komme inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ikke så mye å si hvilken skole du går på, det er en "myte" for å si det sånn. Det som teller er karakterene dine, om du har de nødvendige emnene, og mtp USA om du har nok penger til å gå på noen av de skolene.

 

Høgskolen i Gjøvik har bachelor i Spillprogrammering (tenkte å nevne det siden du nevnte spillprogrammering ved NITH), og denne koster deg ikke skjorta. Spillprogrammering er - bare for å nevne det da - et meget krevende fagfelt, hvor frafallet er ganske høyt. Som regel er dette fordi folk som starter der er glad i å spille, tror de skal bruke tia si på å spille. Men så viser det seg å være komplisert vektorprogrammering og alt mulig rart (ikke at jeg er så flink i det, så kan ikke si så mye xD).

 

Finn en IT utdannelse du trives med. Sørg for at den bacheloren gir deg de fagene du trenger for å komme inn på det master studiet du vill (er ikke bare å si "jeg har bachelor i noe som angår data, dermed kan jeg komme inn på dette master studiet..."). Og få deg GODE karrakterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...