Gå til innhold

Sketchy "jobbtilbud"


Anbefalte innlegg

Har en god kamerat som jeg har kjent gjennom flere år og stoler 100% på. Han ringte meg i dag og begytne å prate om at han har blitt medlem i et selskap som jobber med et revolusjonerende produkt. Han kunne ikke fortelle meg hva det var, eller hva selskapet heter, men han forsikret meg om at det er 100% lovlig og er noe som forskes på og er kjent i andre land. Grunnen til at det ikke er kjent i Norge er fordi det er et såpass "tregt" land. Han ønsker å få meg med på en "informasjonssamtale" i morgen med hun som rekrutterte han, slik at de kan gi litt mer informasjon og se om det er noe jeg har kunnet tenke meg å ta del i.

 

Han fortalte at det er ikke noe bindende, man trenger ikke gå med på noe, trenger ikke betale noe eller rekruttere andre om man ikke ønsker det. Alt man trenger er å informere andre om produktet og få folk interessert. Jeg er jævla skeptisk til hele denne greia, og det var han også før han ble medlem. Etter at han ble medlem fikk han vite hva alt var, han Googlet det og så at det var the real deal. Men han kunne ikke si noe om hva det var før etter møtet i morgen, da han ville at jeg skulle komme med nøytralt sinn.

 

Han ga meg litt informasjon, og sa at det var innen kropp og helse. Det har noe med å holde seg sunn og frisk både på utsiden og innsiden av kroppen. Bedriften er verdenskjent og har eksistert i over 30 år.

 

Noen som har en idè om hva det kan være? Synes hele greia høres jævla shady ut, men tror ikke det er noe "skummelt", da jeg stoler på kompisen min, og han er minst like skeptisk som meg til slike ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

Høres ut som noe kvakksalveri; kanskje det er en nyvinning som kombinerer FatBurn med chilipulver, eller noe i den dur. Hvor de bare peker til fuskede data, om "offeret" er litt skeptisk..

 

Det popper stadig opp noe nytt sånt, se bare på alle de forskjellige (useriøse) annonsene, som flommer over på alt av nettsider, og i/på tabloidaviser.

Lenke til kommentar

Høres ut som selskapet Forever Living. De driver med direkte salg fra forhandler til forbruker. Det er mulighet og tjene penger på dette, men det krever tid og MASSE arbeid. Om det ikke er Forever Living, så er det sikkert en av de andre prikk like selskapene. Du tjener bare 17% av slaget om jeg husker riktig. Og etter et par år tjener du ca. 35% av salgene. Skal dette bli en levende inntekt så må du virkelig jobbe hode og kroppen av deg. Anbefaler deg og ikke bli trukket til dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Et samle-råd til alle som leser denne tråden og tenker begynne å jobbe for denne typen suspekte firmaer med enda mer suspekte produkter er ganske likt rådene mange andre her inne kommer med:

 

HOLD DERE UNNA.Det er utelukkene bedrageri og useriøse produkter som ingen "trenger" med suspekt "dokumentasjon", selvsagt ikke fra Norge, men fra "Europa" eller "USA" Det er gjerne en med en "doktorgrad" i et aller annet som fronter produktet.Selvsagt bare bløff.Hvis vedkommende i det hele tatt eksisterer, er personen ikke "dr"(men antagelig elektrikker eller arbeidsledig bonde)

Det er ikke noe som heter "kjappe penger" eller "tjen fantasisk mye, jobb hjemmefra"

Stryr unna alle slags stillingsannonser med moteord som:"Fleksibel", "ungt og dynamisk arbeidsmiljø", "vil du tjene bra med penger", "vi søker en oppegående selger" osv.

Nesten alle slike jobbannonser er BULLSHIT fra mennesker som driver med BULLSHIT!!

 

De eneste som virkelig tjener bra på dette, er eierene.Skal man tjene penger:

1.Ta en utdannelse som ender i en bra betalt jobb, eller:

2.Begynn for deg selv, men vit hva du driver med.

 

Nuff said!

Endret av ArkArk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...