Gå til innhold

sliter med arrogant nabo


Anbefalte innlegg

Har en nabo som irriterer meg helt grenseløst ved at han opptar gatens parkeringer på en mektig arrogant måte!

 

Han har en helt bruktbar egen parkering i hagen, men heller vil han parkere den stygge kjerra si i gaten i steden - for det er jo så "stress" å rygge bilen inn sidelengs i den lille hage-greia hans. Gaten har få parkeringer, og de ganger jeg skal plassere min bil må jeg trykke den inn bak han, da han selvfølgelig freidig nok har etterlatt en hel luke mellom seg og bilen bak, fremfor å rygge seg til den bak og gi plass foran seg.

 

Hvordan kan denne jævelen få beskjed om at han faen bør konsentrere seg om sin egen plass? Det er like dumt som at de andre i gata med egen parkering konsekvent skal stå i gaten bare fordi de ikke gidder å bruke sin egen. Idioti i praksis!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en nabo som irriterer meg helt grenseløst ved at han opptar gatens parkeringer på en mektig arrogant måte!

 

Han har en helt bruktbar egen parkering i hagen, men heller vil han parkere den stygge kjerra si i gaten i steden - for det er jo så "stress" å rygge bilen inn sidelengs i den lille hage-greia hans. Gaten har få parkeringer, og de ganger jeg skal plassere min bil må jeg trykke den inn bak han, da han selvfølgelig freidig nok har etterlatt en hel luke mellom seg og bilen bak, fremfor å rygge seg til den bak og gi plass foran seg.

 

Hvordan kan denne jævelen få beskjed om at han faen bør konsentrere seg om sin egen plass? Det er like dumt som at de andre i gata med egen parkering konsekvent skal stå i gaten bare fordi de ikke gidder å bruke sin egen. Idioti i praksis!

 

1. Legg lapp i ruten

2. Legg lapp i ruten nr 2

3. Prøv å ta kontakt med han på en fin måte, og snakk litt generelt før du nevner det ang parkering

4. Funker ikke noen av disse tingene foreslår jeg at du ligger med kona :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er fan av "snakke-med-fyren"-metoden. Den har fungert for meg flere ganger.

Du kan eventuelt ta den passivagressive metoden og brekke vindusviskere, antenne, tømme dekkene for luft, etc. frem til han slutter å parkere i gata. Men det gjør du på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg har, de gangene jeg har kapret den fremste plassen, forsøkt en god del ganger å statuere meningen min ved å plassere ræva på bilen helt i fronten på hans - slik at han må rygge og kjøre frem igjen for å komme ut. Ville tro det bød på mer stress for han, men tydeligvis ikke nok. Han fortsetter i samme omfang...

 

Men er dere enig med meg at oppførselen hans er frekk, eller? Har jeg rett til å være sint?

Lenke til kommentar

Tror du bør slutte å irritre deg! Han har like mye rett på gaten, som du. Men jeg forstår fornuften, i ditt resonement!

 

Forsøk å prate med han, på en hyggelig måte. Forklar problemet. Kanskje han tar bryderiet med på parkere på egen eiendom, hvis du oppfører deg ordentlig og saklig. Det verste en gjør, er å få til en nabostrid. Det kan "bale på seg", med slossing og det som verre er. Så, tenk deg om før du handler.

Lenke til kommentar

For å si det slik nytter det ikke å snakke med vedkommende, jeg har vurdert å legge en beskjed i vinduet hans, men frykter han vil se stygt på meg hver eneste gang han får øye på meg fra da av. Hva med å hulle dekket hans, da? Om natten når ingen ser meg!

Lenke til kommentar

For å si det slik nytter det ikke å snakke med vedkommende, jeg har vurdert å legge en beskjed i vinduet hans, men frykter han vil se stygt på meg hver eneste gang han får øye på meg fra da av. Hva med å hulle dekket hans, da? Om natten når ingen ser meg!

Eh, det der blir feil retning å gå i, og hva om han begynner å mistenke deg?

 

Det er vanskelig å forandre folk utenifra, så om vedkommende ikke vil parkere annerledes på eget initiativ - etter du har sagt ifra, så kan du bare glemme hele greia.

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...