Gå til innhold

Kritikk av nyoppstartet bedrift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På velkomstsiden: Først så ser man at bakgrunsbildet lastes gradvis inn. Når det er ferdig lastet inn forsvinner det brått før det fader inn igjen. Og så fader det ut ... og inn igjen. Du må da se selv at dette er riv ruskende galt. Bare la bildet lastes inn på vanlig måte og bli ferdig med det.

 

 

Velkomstsida ser ut til å være designed med tanke på en viss oppløsning. Plasser heller menyen midt i nettleservinduet og bunnteksten nederst, hvis det er sånn du vil det skal se ut.

 

"Velkomstside" er såå 90-talls. Gå direkte til hovedsiden ("home").

 

For dårlig kontrast på teksten, jeg måtte markere den for ikke å få vondt i øynene.

 

Jeg hater bgproperties: fixed. Det er absurd. 2000-tallets "blink tag".

 

Sida satte urimelig mange cookies. Er det ikke innlogging eller lignende trenger du ikke cookies.

 

Passerer ikke validatoren: http://validator.w3.org/

 

guarantie staves guarantee.

 

separatly staves separately. Kjør en stavekontroll.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Irriterende at bakgrunnen skifter.

 

Chat-funksjonen i nedre høyre hjørne skjuler menyelementer. Og er denne nødvendig?

 

Hvorfor ha en egen side som heter "Contact us" når det allikevel er kontaktinformasjon på "About" og kontaktform på nesten alle sider?

 

Når jeg trykker "Home" forventer jeg å komme tilbake til utgangspunktet/forsiden. Jeg lar derfor være å trykke på denne før jeg av en eller annen grunn trenger å dra tilbake til startsiden. Hos deg er "Home" en annen side enn utgangspunktet - en side med mye viktig informasjon. Jeg ville heller kalt denne siden for "About" da den inneholder mye mye mer informasjon om bedriften enn den nåværende "About"-siden (som forøvrig kunne vært omdøpt til "Contact us"?!)

 

Dårlig kontrast mellom tekst og bakgrunn.

 

Forskjellige grønnyanser som ikke står godt sammen.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye du står for selv rent teknisk, men noen tekniske inputs:

 

Inline-style bør unngås så langt det lar seg gjøre. Og det lar seg gjøre på din side.

 

HTML-attributter som onfocus og onblur er dårlig praksis. Events bør hentes inn sentralt fra et script.

 

Vanvittig tungdreven (uten at jeg ser noen grunn til det...)

Hver besøkende laster inn nesten 1.5 MB. (Og da uten alle de fancy bakgrunnsbildene) Mye javascript - nesten en halv MB. Trenger du både jQuery og MooTools? Mange stilsett - ca 200 Kb i ren CSS. Er virkelig alt dette nødvendig?

Endret av agm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...