Gå til innhold

Guide: Slik stiller du inn spillmusa riktig


Anbefalte innlegg

Er jo fint at dere linker til et program, men dere kan vel skrive litt om hvordan man faktiks bruker programmet også?
Last ned arkivet og pakk det ut en plass. Inne i arkivet ligger to nye arkiver, i det som heter "MouseMovementRecorder" finner du det programmet som er nevnt. Start programmet.-Deluze

 

Takker, jeg er litt dum innimellom :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som pleier å endre DPI'en underveis? Jeg har musa som blir brukt som eksempel her (CM Storm Sentinel), og kan for eksempel når jeg spiller BF3 trykke på tasten oppå og øke DPI'en fra 1600 til 2800 eller 5000 når jeg bruker SOFLAM (den sikter mye tregere enn vanlig). Ulempen er at det tar gjerne et sekund eller to før musa blir aktivert med den nye DPI'en. Altså, den er umulig å bevege på en liten stund. Noen som vet hvorfor det er slik, og/eller om det finnes andre muligheter for å fort kunne øke sensitiviteten i enkelte situasjoner?

Lenke til kommentar

Ja jeg bruker å endre den konstant i spill.. veldig genialt og den musa jeg har er en billig fra clas ohlson.. men dpi knappene opp og ned funker med en gang.. så akkurat nå leter jeg etter mus som MÅ ha de knappene der ellers blir det krøll.. Roccat kone har jeg hatt to av men usikker om kvaliteten har blitt bedre.. mushjula mine røk både på første og andre forbedrede utgivelse av den.

Clas ohlson sin mus er iallfall genial foreløpig med at den skifter med en gang men skulle gjerne hatt en noe mer kvalitet bare jeg vet at det ikke blir som du sa sir sanchez med lag :)

Lenke til kommentar
Bruker som regel 1000 - 1500 DPI på min Edge3200. Vet ikke helt hvem som kan ha bruk for 5000+
Oss som liker høyere nøyaktighet på musa.husk at DPI ikke er det samme som sens, det går helt greit å kjøre høy dpi og lav sens :)Kjører forøvrig 6400 på min mamba 2012

 

blir sens det samme som raporteringshastighet ?

Lenke til kommentar

Dette må være en dårlig spøk hele artikkelen. Juggel og bling. En ekte gamer FØLER seg frem til hvor man fungerer best. Man bruker da for faen ikke blingprogrammer for å justere sense.

Alt er en tilvenningssak, det er du sikkert enig i. Det harde faktum er at enkelte ting er bedre å venne seg til, fordi de vil gi bedre resultater. Jeg sier ikke dette nødvendigvis gjelder akkkurat denne artikkelen, det vet jeg ingenting om. Men ta alt fra å spille piano til å stå på skateboard: Om man venner seg til feil teknikk kan man likevel bli bedre med den teknikken, men man vil gjerne ikke bli like god, eller like raskt god, som om man venner seg til riktig teknikk.

 

På samme måte kan det tenkes at om man stiller spillmusen sin "riktig", hvordan det nå enn måtte være, så vil man med trening oppnå bedre presisjon enn om man trener seg opp med "feile" innstillinger.

Lenke til kommentar

Brukte en nettside for å finne den perfekte sensen for meg, der jeg valgte størrelse på musematten og innstillinger på musa og i Windows så beregnet nettsiden hvilken sens jeg måtte ha for å kunne snu meg 180 grader rundt på en dragning. Husker desverre ikke hva nettsiden heter.

Lenke til kommentar

Dette er kjekk info å vite. Har ofte irritert meg over at det ikke alltid stemmer med musa fra PC til PC, og at det føles rart. Har 3 profiler på musa som jeg vandrer konstant imellom i spill som BF3. En 2000 dpi, 1500 dpi og en 800 dpi. Har 2 data mus som jeg bruker for tiden og begge har lett tilgang til å skifte dpi "on the fly". Must for alle gamers. ^^ Takker for intresang info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...