Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke internett med kabel på den nye stasjonære pc-en min.


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt ny stasjonær ( bygd selv med deler) men får ikke internett. Driveren som fulgte med hovudkortet er installert.

Men når kabelen går i og sånn.. så klarer den ikke å koble til, den bare feilsøker. Må jeg ha en nyere driver ?? eller er det noen instillinger som må tas ? Også stod det etter mye feilsøking at det var en IP ting med ett eller annet.. ?? HJELP ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"IP ting med et eller annet" .... det er ikke mye å gå på.

 

Det kan være alt fra kabelfeil til konfigurasjonsfeil i systemet, via feil på nettverkskortet.

Se i Device Manager om det står igjen noen gule spørsmålstegn - klare tegn på at det manglere drivere.

(Antar det er Windows du bruker?)

Lenke til kommentar

"IP ting med et eller annet" .... det er ikke mye å gå på.

 

Det kan være alt fra kabelfeil til konfigurasjonsfeil i systemet, via feil på nettverkskortet.

Se i Device Manager om det står igjen noen gule spørsmålstegn - klare tegn på at det manglere drivere.

(Antar det er Windows du bruker?)

 

Ja jeg har windows 7.. Har ikke nettverkskort etter som det er kabel jeg skal ha. Kabelen funker i den berbare pc-en min.

Dette er det som står: (rødt kryss) Lokal tilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon

( gul trekant ) Kortet Lokal tilkobling er deaktivert.

Lenke til kommentar

Et eller annet må da kabelen plugges inn i? Jeg kaller det for nettverkskort, selv om det kanskje er en plugginngang på hovedkortet som brukes.

 

Det ser for meg ut som om du må inn i Device Manager (heter det Enhetsbehandling på norsk mon tro?) for å sjekke om nettverkskortet har en fungerende driver installert.

Lenke til kommentar

Et eller annet må da kabelen plugges inn i? Jeg kaller det for nettverkskort, selv om det kanskje er en plugginngang på hovedkortet som brukes.

 

Det ser for meg ut som om du må inn i Device Manager (heter det Enhetsbehandling på norsk mon tro?) for å sjekke om nettverkskortet har en fungerende driver installert.

Jeg har vert der og det står at alt fungerer.. Det ligger 5 drivere der det står C:/Windows/System32/og noe forskjelligt på alle 5. Men jeg har 64bits windows 7. Og her står det 32.. ? kan det vere en feil ?

 

Hva er nettverkskabelen tilkoblet i andre enden? Er det et modem fra GET eller CD ?

Det vet jeg ikke.. må du vite det så kan jeg prøve å finne det ut.

Lenke til kommentar

Har du hatt forbindelse med den nettverkskabelen tidligere, med en annen maskin? IP-problemer kan like gjerne komme fra andre enden av kabelen, derfor er dette nyttig å vite.

 

Du trenger forøvrig 64-bits drivere til all maskinvaren din.

Ja kabelen funker på den berbare pc-en. Hvor får jeg da tak i en 64 bits ?? 32 bitsen fulgte med hovudkortet

Lenke til kommentar

OK, da ser vi på driverene. Hvis ingen 64-bits drivere fulgte med hovedkortet ditt kan du gå til produsentens hjemmesider og se etter riktige drivere der. Hvis 64-bits drivere ikke finnes må du installere et 32-bits operativsystem.

Ja skal jeg gå på ASUS sine hjemme sider siden hovudkortet er fra Asus ?? Eller intel ettersom prossessoren er derfra ?

Lenke til kommentar

Det ligger da vel både 32 og 64bits drivere på platen som medfølger hovedkortet så det skal ikke være nødvendig å laste ned egne. Jeg har ihvertfall aldri opplevd dette med noe Asus-kort og jeg bruker 64bits Win7.

 

Skriv inn enhetsbehandling (ev. devicemanager) i søkefeltet på startmenyen og se om det står noen gule utropstegn ved nettverkskortet.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Det ligger da vel både 32 og 64bits drivere på platen som medfølger hovedkortet så det skal ikke være nødvendig å laste ned egne. Jeg har ihvertfall aldri opplevd dette med noe Asus-kort og jeg bruker 64bits Win7.

 

Skriv inn enhetsbehandling (ev. devicemanager) i søkefeltet på startmenyen og se om det står noen gule utropstegn ved nettverkskortet.

Det er ingen gule trekanter nei. Men når jeg installerte driveren så får jeg ingen valg om 32 eller 64

Lenke til kommentar

Installasjonsprogrammet på CD-en vil gjerne oppdage om du har 32- eller 64-biters Windows, kanskje noe gikk galt der. Med riktig Chipset- og LAN-driver burde du i hvertfall få nettilgang, og noen av de andre komponentene vil da få sine drivere installert automagisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...