Gå til innhold

Åndenes makt - Bare tull eller ligger det noe i det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Og du fortsetter å grave deg ned i surret ditt .. ;) Hva sier du til at øynene ser intet? 

 

Hvis du ikke snart skjønner dette, kjøper jeg popcorn!   :p

 

Hva blir det neste .. "ørene" hører ...  :mrgreen:

Lenke til kommentar

Ørene og øynene konverterer lydbølger og et spekter av lys til informasjon som hjernen klarer å behandle. Det er da åpenbart det han mener selv om begrepene "øynene ser" og "ørene hører" er feil.

 

I vår objektive felles verden så kan vi gjengi lyder og bilder ut ifra det vi har observert og det kan dermed bekreftes som realitet med mindre alt bare er en illusjon laget av mitt eget sinn, går vi ut ifra dette som en alternativ virkelighet eller den ekte virkelighet som ikke kan observeres så har vi ikke et ståsted der vi kan stole på noe som helst er som det virkelig er.

 

Det er en viss mulighet for at jeg ikke sitter på jobb og skriver på diskusjon.no akkurat nå men at jeg egentlig står i et isolert rom med tvangstrøye og stirrer inn i en vegg og alt dette bare et fragment av min egen fantasi.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men, akkurat det at vi alle sier det på den måten, uten å tenke over det, og dermed følge vanene og uvanene, gjør at vi aldri kan være helt i samsvar med virkeligheten. Man må se på hvordan vi starter å sanse, og da hvordan sansing fører til tanker, vilje og gjennomføringen av det vi oppfatter, eller tror vi oppfatter

 

med andre ord, altfor unøyaktig forhold til virkeligheten, og dermed helt usant

Lenke til kommentar

"Øynene ser" er absolutt ikke feil, det er bare en abstraksjon. Hvis vi ikke skulle tillate noen abstraksjoner ville "Loka-vidu" ha tatt feil i absolutt alle innlegg han har skrevet noensinne. Det finnes for eksempel ingen person som heter "loka-vidu". Det er heller ingen "person" bak "navnet" "loka-vidu".

 

Alt er bare energi i bevegelse, og ingenting betyr noe. Det finnes ingen bevissthet, ingen mennesker, ingen celler og ingen kommunikasjon - alt er abstraksjoner. Turtles all the way down!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Og du fortsetter å grave deg ned i surret ditt .. ;) Hva sier du til at øynene ser intet? 

 

Hvis du ikke snart skjønner dette, kjøper jeg popcorn!   :p

 

Hva blir det neste .. "ørene" hører ...  :mrgreen:

Surr? Ja det var nå også en ring å kalle det :)

 

I virkeligheten eksisterer ikke ånder eller andre overnaturlige ting.

Det at mennesker innbiller seg at de ser og opplever slike ting gjør ikke at det er virkelig.

Lenke til kommentar

Alt jeg tror på og står for tilsier at Åndenes Makt-fenomener bare er tullball.

 

Likevel kjenner jeg det hadde vært ekkelt å sette opp et kamera på soverommet mitt og sett gjennom opptaket fra en natt dagen etter.
Paranormal Activity-filmene kilte en nerve i meg :p

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Vel, du er ikke særlig beskjeden med å vise frem all din ignoranse, så hvorfor kan ikke andre få samme frihet ..

 

Hva er virkeligheten, siden du later til å vite det?

 

"lite visste jeg om at virkeligheten var dagene som forsvant foran øynene på meg mens jeg drømte meg bort" (fritt etter Stig Johansson) :)

 

Det er noe med å ta innover seg realitetene og ikke alltid prøve å finne på alt mulig annet rart på tross av at verden som den er ikke nødvendigvis alltid vil være det mest spennende alternativet. Det er faktisk det du ser som er reelt, ikke det du ikke ser. At du ikke stoler på øynene dine, som tross alt er det mest fantastisk organ perfeksjonert over tusener av år med evolusjon, og heller velger å høre på oldtidsmenneskers skrabblerier av fantastiske fantasier, er bare absurd idiotisk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Vel, du er ikke særlig beskjeden med å vise frem all din ignoranse, så hvorfor kan ikke andre få samme frihet ..

 

Hva er virkeligheten, siden du later til å vite det?

 

 

"lite visste jeg om at virkeligheten var dagene som forsvant foran øynene på meg mens jeg drømte meg bort" (fritt etter Stig Johansson) :)

 

Det er noe med å ta innover seg realitetene og ikke alltid prøve å finne på alt mulig annet rart på tross av at verden som den er ikke nødvendigvis alltid vil være det mest spennende alternativet. Det er faktisk det du ser som er reelt, ikke det du ikke ser. At du ikke stoler på øynene dine, som tross alt er det mest fantastisk organ perfeksjonert over tusener av år med evolusjon, og heller velger å høre på oldtidsmenneskers skrabblerier av fantastiske fantasier, er bare absurd idiotisk.

Hører eller ser du ikke hvor unøyaktig du forklarer "virkeligheten", og hva tror du kan være årsak for den "feilen"

 

Nei, jeg forsøker ikke være smart, jeg blir bare mer og mer forbauset over hvor vanskelig det er for "dere" å bryte vanetenking, og få en god nok avstand til tankestrømmen, slik at det er mulig å skjønne selvets spill og tryllerier

 

Og når du tar for deg øye-sansen, og ikke engang kjenner til de mest åpenbare fakta om øye og det å se, er det lite håp for noen ny kunnskap. Det blir ved de gamle vanene og uvanene, som du tror er deg ... å sånn går nu dagan :)

Lenke til kommentar

 

 

Vel, du er ikke særlig beskjeden med å vise frem all din ignoranse, så hvorfor kan ikke andre få samme frihet ..

 

Hva er virkeligheten, siden du later til å vite det?

 

"lite visste jeg om at virkeligheten var dagene som forsvant foran øynene på meg mens jeg drømte meg bort" (fritt etter Stig Johansson) :)

 

Det er noe med å ta innover seg realitetene og ikke alltid prøve å finne på alt mulig annet rart på tross av at verden som den er ikke nødvendigvis alltid vil være det mest spennende alternativet. Det er faktisk det du ser som er reelt, ikke det du ikke ser. At du ikke stoler på øynene dine, som tross alt er det mest fantastisk organ perfeksjonert over tusener av år med evolusjon, og heller velger å høre på oldtidsmenneskers skrabblerier av fantastiske fantasier, er bare absurd idiotisk.

Hører eller ser du ikke hvor unøyaktig du forklarer "virkeligheten", og hva tror du kan være årsak for den "feilen"

 

Nei, jeg forsøker ikke være smart, jeg blir bare mer og mer forbauset over hvor vanskelig det er for "dere" å bryte vanetenking, og få en god nok avstand til tankestrømmen, slik at det er mulig å skjønne selvets spill og tryllerier

 

Og når du tar for deg øye-sansen, og ikke engang kjenner til de mest åpenbare fakta om øye og det å se, er det lite håp for noen ny kunnskap. Det blir ved de gamle vanene og uvanene, som du tror er deg ... å sånn går nu dagan :)

 

 

Jeg forstår at det er noe som prossessere det øyet tar til seg av lys og bevegelse som gjør at den fysiske klompen mange kaller "jeg`et" oppfatter dette og som gjør at jeg kan forholde meg til det som er rundt meg. Jo mer nøyaktig denne prossessen er, jo bedre rustet står jeg til å takle nettopp det som faktisk skjer rundt meg.

 

Hvorfor skulle ikke disse inntrykk jeg får av sansene mine, så lenge jeg ikke er påvirket eller sprø, stemme med de faktiske realiteter jeg befinner meg i? Har vi ikke evolvert i takt og parallelt med naturen rundt oss? Hvilken fordel hadde vi hatt av å bli lurt av våre egne sanseapparater i samme verden de har tilpasset seg til og utviklet seg for?

 

Dette gir ingen mening, vi er jo ett resultat av at vi nettopp har hatt de klareste sanser som har gjenngitt virkeligheten på best måte og som igjen har gjort oss nær sagt enerådende i nettopp denne virkeligheten vi alle deler her på kloden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvor lenge må du fokusere på ett objekt, før du har sett "alt" som kan sees ved objektet?

 

Tror "alt" for deg er mer enn hva det ofte faktisk er og hva det betyr for oss. Det er det jeg tror kan bli ett problem, når selv de enkleste mest naturlige ting tar unødig mye tid og krefter og analysere.

Hvorfor svarer du ikke på ett simpelt konkret spørsmål? Jeg ba deg ikke om å starte fantaseringen, men prøver å holde tingene vi snakker om så enkelt som mulig, slik at det kanskje kan trenge gjennom ignoransen Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har innsett hva virkeligheten er, og i den eksisterer ikke overnaturlige vesener som guder, nisser og troll.

Men å prøve å forklare deg hvorfor er jeg redd er fånyttes.

Tror redselen din er heller det at du er redd for å tape debatten

 

Det er forøvrig litt irriterende at flere av dere som er kritisk til mine anmerkninger, og påstår uten videre forklaring at jeg tar feil, er så unnvikende når man forsøker å finne ut hva kritikken konkret går ut på. Det minner om uærlig debattering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...