Gå til innhold

Ulempene, evt. fordelene, ved å få seg kjæreste i forsvaret


Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som skal inn i forsvaret om ikke så lenge, og jeg lurer på hva andre tenker om det å få seg kjæreste i forsvaret (som tjenestegjør med deg). Jeg har selv tenkt at det beste er å bare være venner med guttene, så slipper man så mye drama. Allikevel tenker jeg litt på det om hvis man forelsker seg, hva er det beste å gjøre da?

 

Hva er ulempene eller eventuelt fordelene ved å få seg kjæreste i forsvaret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er vel langt fra det optimale å forelske seg i forsvaret, men for å si det slik, "shit happens".

:p

 

Det er ikke direkte lov med kjæreste, ettersom dette kan påvirke din egen yteevne, samt på et eller annet vis være støtende for andre. Dere kan såklart være kjærester uttenfor forsvarets områder, altså når dere er på perm (først og fremst fordi forsvaret ikke trenger å vite det, men så lenge dere holder det til det private så vil ikke forsvaret bry seg).

Uansett, personlig synes jeg det kan være vanskelig å holde det KUN til det private om man faktisk er kjærester, om ikke umulig om du omgås personen dagligdags.

 

Vi fikk beskjed der jeg tjenestegjorde at vi kunne vente at man kunne bli flyttet til et annet tjenestested langt fra hverandre om det ble oppdaget at man tydelig var kjærester, og at dette hadde skjedd i kullet før oss.

 

Tenkte selv på at dette umulig kunne gjelde meg, da jeg ikke hadde noen planer om å finne på å gjøre noe med en jente i forsvaret.

 

Lang historie kort, jeg og en jente ble veldig glad i hverandre, og ble vel under radaren så å si sammen. Litt snikring rundt omkring i korridorene og på natterstid ble det vel også. Det var ikke noe vi innrømmet, og det ble gjort noen delvis komiske forsøk fra befalets side om å sjekke at ingen overtrådde noen grenser. Helt mot slutten så var det vel helt åpenbart hva som foregikk, og det første vel bare til at vi i løpet av arbeidstiden fikk oppgaver som var lengst mulig fra hverandre. Antar det ville blitt for mye jobb fra deres side å separere oss når det bare var 4-5 uker igjen av tjenestetiden.

Det skal sies at det ikke virket som om offiserene syntes det var noe særlig krise, og det virket som om de syntes det virket litt gøy eeegentlig. :p

 

Så til ditt spørsmål:

Fordeler -&--#62; Arbeidstiden ble mye kortere, og mens mange gledet seg til å bli ferdig med tjeenstetiden så koste jeg meg egentlig. Det ble litt ekstra dramatikk i en forholdsvis udramatisk hverdag, og generelt alt som har med forelskelse er jo noe som opplevels positivt.

 

Nedsider-&--#62; Det kan gå dårlig med tanke på offiserene du har etc.

Samt at det var kjipt når tjenestetiden var over, og man måtte gå hver sin vei her i verden. (ettersom man ofte kommer fra motsatt side av landet)

 

Glemte å nevne at man sjeldent får gjort ting privat med mindre du bruker småpengene dere tjener på å sjekke inn på hotell hver helg. Husk at dere bor på kaserne sammen med mange andre.

Veldig sant, men kommer selvsagt litt ann på situasjonen. Hos oss så var det tilslutt bare to jenter som bodde på jentelugaren, og etter litt arbeid fra min side så fikk jeg spleiset hu andre på rommet med en annen kar fra min egen lugar. Dermed var det bare å kjøre på litt "annenhver gang" om man trengte litt nærhet. ;D

 

 

:)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det ble delvis uglesett hvis jentene i førstegangstjenesten min rotet med diverse personer. Blant en tropp kåte gutter på kaserner, blir det fort sjalusi og ergelse hvis en av dem får seg noe hos ei jente.

 

Og for guds skyld ikke havn i sengehalmen til befal.... Har hatt tilfeller av dette....

Spørsmålet er jo om det å ha en person som du har blitt glad og forelsket i! Blir det også sett ned på?

Lenke til kommentar

Det ble delvis uglesett hvis jentene i førstegangstjenesten min rotet med diverse personer. Blant en tropp kåte gutter på kaserner, blir det fort sjalusi og ergelse hvis en av dem får seg noe hos ei jente.

 

Og for guds skyld ikke havn i sengehalmen til befal.... Har hatt tilfeller av dette....

Spørsmålet er jo om det å ha en person som du har blitt glad og forelsket i! Blir det også sett ned på?

 

Det er av og til dessverre slik at dette vil bli sett ned på av medsoldater. Men dette er selvfølgelig bare synsing fra min side!

 

Hvis dere holder det til et minimum i tjeneste og hverdag, og heller kjører på i helgene, tror jeg det vil by på særdeles få problemer.

Lenke til kommentar

Det ble delvis uglesett hvis jentene i førstegangstjenesten min rotet med diverse personer. Blant en tropp kåte gutter på kaserner, blir det fort sjalusi og ergelse hvis en av dem får seg noe hos ei jente.

 

Og for guds skyld ikke havn i sengehalmen til befal.... Har hatt tilfeller av dette....

Spørsmålet er jo om det å ha en person som du har blitt glad og forelsket i! Blir det også sett ned på?

Veldig individuelt, og hvordan stemningen er. Det skal litt til for at alle synes det er helt akseptert.

Som sagt, det kommer jo også ann på hvor mye man gjør ut av det.

 

Det ER en grunn til at det ikke er lov å være kjærester (åpenlyst) i militæret... Ikke bare for å være jævelige. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...