Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Har vert på markedet lenge, den virker, men krever litt tålmodighet og liker ikke alltid om du rooter telefonen.

 

I praksis vil det være bedre å kjøpe en Samsung blu ray spiller, så får man basistjenestene uten telefon, samtidig som man kan koble til S3 i spesielle tilfeller.

 

Har ikke tenkt å roote min S3. Så den fungerer sømløst med Youtube og Spotify (som er de to viktigste appene)? Ikke noe lag, tregheter, 5 min for å koble til osv? :hmm::)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blei f***e lei OneCall og bytta til TalkMore.

 

Folk sendte SMS til meg som jeg aldri fikk (det ble faktisk amper stemning etpar ganger fordi jeg "aldri svarte på meldinger"), i tillegg kom man altfor ofte rett til mobilsvar selv om jeg var innen dekningsområde. Et vennepar av meg, begge med OneCall-abonnement, opplevde akkurat det samme selv. Og vi fikk akkkurat samme rådet fra kundeservice hos OneCall: "Slå av 3G og bruk heller GSM-nettet. Det skal hjelpe." Hallloooo.... Vi har smarttelefoner og så er den beste løsningen dere kan tilby oss det simple GSM-nettet?

 

Jeg byttet som sagt til TalkMore og ble selvfølgelig oppringt av OneCall kundeservice fordi de lurte på hvorfor jeg ville bytte? Jeg foklarte at "GSM-løsningen" på problemene ikke var godt nok for meg. "Eh... Ja, jeg skjønner den. Men du er hjertelig velkommen tilbake til oss en annen gang!"

 

:-D

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å roote min S3. Så den fungerer sømløst med Youtube og Spotify (som er de to viktigste appene)? Ikke noe lag, tregheter, 5 min for å koble til osv? :hmm::)

 

Har ikke testet med spotify eller youtube, men videospilleren hadde ikke problemer med 720p. Litt avhengig av kvaliteten på trådløsnettet ditt, hos meg laget mikrobølgeovnen problemer.

 

Oppkobling gikk raskt - eller ikke. Som oftest måtte jeg reboote telefonen og skru av strømmen på donglen før det virket.

 

Det suger også batteri, og telefonen blir i overkant varm.

Lenke til kommentar

Jeg er forøvrig "dobbeltforsikret" mht mobiltlf. Har forsikring gjennom TalkMore, samt Innbo Pluss hos Gjensidige. Innbo Pluss koster nesten ingenting, men kan lønne seg VELDIG. Dekker uhell i hjemmet inntil 25 000kr. Jeg hadde en samboer som sølte kaffe på den ene laptop'en min og den gikk til h.....Tok kontakt med forsikringsselskapet og hadde pengene til laptop på konto innen etpar dager.

Ja, jeg datt på sjøen med min første S3 i sommer og fikk penger på konto til å kjøpe ny i løpet av en dag med "innbo pluss" :). 1000kr i egenandel da :( Og reiseforsikringen min ville ikke dekke dette, da de ikke dekker selvforskyldte uhell...

Lenke til kommentar

Når det gjelder de S3-telefonene som har "dødd" den siste tiden, så kan det ha noe med siste softwareoppdatering å gjøre. Jeg dro innom Elkjøp igår og skaffet meg en "nødtelefon" til 149kr. Man kan kun ringe og sende meldinger med den, men jeg kan leve med det en liten stund. Anyways, mobilselgeren på Elkjøp kunne iallefall fortelle at endel S2-telefoner har "dødd" etter siste softwareoppdatering. Kan det være noe i dette, eller er det ekstremt usannsynlig? Isåfall vil jeg ha erstatning fra Samsung for innkjøp av nødtelefon og ekstrem psykisk påkjenning. ;) Man skjønner ikke hvor avhengig man er av smartmobilen før den dør. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke testet med spotify eller youtube, men videospilleren hadde ikke problemer med 720p. Litt avhengig av kvaliteten på trådløsnettet ditt, hos meg laget mikrobølgeovnen problemer.

 

Oppkobling gikk raskt - eller ikke. Som oftest måtte jeg reboote telefonen og skru av strømmen på donglen før det virket.

 

Det suger også batteri, og telefonen blir i overkant varm.

 

Hmm. At batteriet suges raskt og at telefonen blir varm skal jeg kunne holde ut med, men å måtte restarte både dongle og telefon før jeg får opp noe som helst på tv-en blir for dumt!

 

Har du forresten lastet ned den "AllShare Cast Dongle S/W updater"-appen eller hva den heter fra Google Play for å oppdatere dongelen? Hvis ikke, kunne du ha gjort det og se om den ble mer stabil da? :)

Lenke til kommentar

Spør igjen. Opplever alt fra 1-5 sekunder lag når jeg trykker på Kontakter, Telefon eller Meldinger fra hjemmeskjermen. Mistenker at dette skyldes JB. Noen som har en løsning på dette?

gå på innstillinger om du ikke har gjort det allerede trykk gjenntatte ganger på der det står build nr til du får en beskjed om å forsette å trykke når du har gjort dette har du fått et felt til på instillinger som heter utvikleralternativer gå inn der og sett ned vindusanimasjonene til 0 på alle sammen:)
Lenke til kommentar

slo nettop av alla animasjooner-aha opplevelse! alt virker å gå mye raskere :)

Så fremt man ikke har disse animasjonene på 10x eller noe sånt, så skal ikke det være noe som gir voldsomt lagg. Det må være et annet problem enn 1x-animasjon som lager mye lagg.

 

Det at man får ned laggen ved å fjerne animasjoner er forsåvidt helt naturlig, men fjerner ikke grunnproblemet på telefonen tror jeg.

Lenke til kommentar

Når det gjelder de S3-telefonene som har "dødd" den siste tiden, så kan det ha noe med siste softwareoppdatering å gjøre. Jeg dro innom Elkjøp igår og skaffet meg en "nødtelefon" til 149kr. Man kan kun ringe og sende meldinger med den, men jeg kan leve med det en liten stund. Anyways, mobilselgeren på Elkjøp kunne iallefall fortelle at endel S2-telefoner har "dødd" etter siste softwareoppdatering. Kan det være noe i dette, eller er det ekstremt usannsynlig? Isåfall vil jeg ha erstatning fra Samsung for innkjøp av nødtelefon og ekstrem psykisk påkjenning. ;) Man skjønner ikke hvor avhengig man er av smartmobilen før den dør. :)

Min var død når eg våknet idag,bare ledlyset som blinket. Har tatt ut batteri og satt inn igjen uten hjelp. Ka som skjer i grunnen?

Lenke til kommentar

 

Min var død når eg våknet idag,bare ledlyset som blinket. Har tatt ut batteri og satt inn igjen uten hjelp. Ka som skjer i grunnen?

 

Jeg har ingen anelse. Jeg er imidlertid spent på hvor mange (på landsbasis) S3-eiere som har opplevd de samme som oss. Vi er vel fire eller fem stykker nå? Og de fleste S3-eiere bruker jo ikke forumet....

 

Nettbutikker er som oftest fantastiske når det gjelder priser. Men man får et stort problem når mobilen "tar kvelden" rett før jul. Først må CDON sende en kvittering... Så må Deltaservice sende pakke lapp... Så må jeg sende mobilen.... Frakten tar tid... Deltaservice har sikkert lang venteliste nå hvis det er slik at X antall S3 har "dødd"... Jeg tror jeg er heldig hvis jeg får tilbake mobilen før februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...