Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen FY2 Vår 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde eksamen i dag jeg òg. Synes det gikk bra, det var heldigvis ingen oppgaver jeg ikke fikk til. Hvis jeg har drete meg ut må det være på oppgave 1, men jeg tror jeg hadde rett på de aller fleste spørsmålene.

 

Er det noen som vet når vi får vite karakter?

 

@OneWingedAngel Hva var det du ikke fikk til på oppgave 2?

Lenke til kommentar

GRR. I typisk realfagstil ble det for kort tid til å gjøre alle oppgavene på. Hvorfor må det være sånn? I alle andre fag rekker man å bli ferdig, men i fysikk og matte er ikke det meningen, eller?

 

Jeg synes del 1 var dritt. Jeg får nok ikke så mange feil, men den var dritt. Spesielt oppgave 2! For noe dritt!

Del 2 var dritt! Spesielt oppgave 3! Og det var skikkelig dritt at ditt og datt og dritt og dritt dritt dritt.

 

Denne eksamenen var verre enn de som har vært før, etter min mening. Hvis ikke jeg får 5 så... ... da skal... da skal jeg...Da kommer noe til å dø!

Endret av Dohvakiin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere være så vennlige at dere sier dere fikk 18,1m til svar på 5d? Satt og grublet noe inderlig på den oppgaven, og forstår ikke hva jeg har gjort selv lengre, men i øyeblikket virket det logisk...

 

Ellers gikk det meste greit bortsett fra deloppgaven om bevaring av lepton- og baryontall samt ladning, samt den 3e. Kom fram til et svar på alle oppgaver men heller tvilsomt at 3e er rett...

Lenke til kommentar

Kan dere være så vennlige at dere sier dere fikk 18,1m til svar på 5d? Satt og grublet noe inderlig på den oppgaven, og forstår ikke hva jeg har gjort selv lengre, men i øyeblikket virket det logisk...

 

Ellers gikk det meste greit bortsett fra deloppgaven om bevaring av lepton- og baryontall samt ladning, samt den 3e. Kom fram til et svar på alle oppgaver men heller tvilsomt at 3e er rett...

Jeg fikk også 18m på 5d. Flere andre jeg har snakket med har fått rundt 18-19m, så jeg regner med at det er rett. 3e, var det den oppgaven hvor du skulle finne ut styrken på det magnetiske feltet? Svaret på den skulle være 17.5T, det var i alle fall det jeg og de andre jeg snakket med fikk.

 

Den deloppgaven om leptontall og greier var viren, det ble bare gjetting i mitt tilfelle :)

 

GRR. I typisk realfagstil ble det for kort tid til å gjøre alle oppgavene på. Hvorfor må det være sånn? I alle andre fag rekker man å bli ferdig, men i fysikk og matte er ikke det meningen, eller?

Min erfaring er at man må føre de fleste oppgavene rett inn uten å kladde. På denne eksamenen var kladden min på bare én side, mens jeg leverte inn 6 fullpakkede ark (altså 6x4=24 sider).

 

Også verdt å nevne at jeg leverte rundt 2 minutter før tiden. Hadde jeg kladdet mer hadde det gått rett i dass.

@OneWingedAngel Hva var det du ikke fikk til på oppgave 2?

Var vel heller det at jeg bomma på forklaringen på en av deloppgavene, noe jeg innså ganske rett etter at jeg måtte levere del 1. Jaja, fikk til resten tror jeg.

Den er kjip. Det er alltid kjedelig når du innser en feil, men det er for sent å rette den!

Endret av Honey Badger
Lenke til kommentar

Jeg fikk også 18m på 5d. Flere andre jeg har snakket med har fått rundt 18-19m, så jeg regner med at det er rett. 3e, var det den oppgaven hvor du skulle finne ut styrken på det magnetiske feltet? Svaret på den skulle være 17.5T, det var i alle fall det jeg og de andre jeg snakket med fikk.

 

Jeg mistenker at du glemte at der var hundre viklinger i spolen. 17,5T er et enormt sterkt magnetfelt.

Lenke til kommentar

GRR. I typisk realfagstil ble det for kort tid til å gjøre alle oppgavene på. Hvorfor må det være sånn? I alle andre fag rekker man å bli ferdig, men i fysikk og matte er ikke det meningen, eller?

Min erfaring er at man må føre de fleste oppgavene rett inn uten å kladde. På denne eksamenen var kladden min på bare én side, mens jeg leverte inn 6 fullpakkede ark (altså 6x4=24 sider).

 

Også verdt å nevne at jeg leverte rundt 2 minutter før tiden. Hadde jeg kladdet mer hadde det gått rett i dass.

 

 

Ja, det er min oppfatning også. Jeg skriver bare litt kjapt på kladdepapiret for å sjekke at jeg ikke dummer meg ut før jeg skriver det på arket. Synes det er dumt at man ikke skal ha tid til å stoppe opp i 5 minutter og tenke når man møter på en vanskelig oppgave.

Lenke til kommentar

Kan dere være så vennlige at dere sier dere fikk 18,1m til svar på 5d? Satt og grublet noe inderlig på den oppgaven, og forstår ikke hva jeg har gjort selv lengre, men i øyeblikket virket det logisk...

Jeg fikk i utgangspunktet 18m fra A til P, men ettersom oppgaven spurte om avstanden fra A til P fikk jeg |[16.6m, -7.3m]|=17m (, og nå som jeg skrev inn dette regnet jeg ut lengden av den nevnte vektoren, og da fikk jeg 18.1m, satan helvete).

Endret av Nivoh
Lenke til kommentar

Hahaha. Dette gikk RÆVA. Fikk 6 i FY1 og muntlig FY1-eksamen. FY2 har gått skikkelig dårlig. Har klart å karre meg til en femmer helt frem til heldagsprøve i vår, da fikk jeg 3. Regner med det blir 2 eller KANSKJE 3 på eksamen. I verste fall stryker jeg. Satan. Oppgave 1 var ren gjetting på 2/3, oppgave 2 svarte jeg noe svada på a og b. Oppgave 3-5 svarte jeg bare på a. Tror kanskje jeg svarte på c og d på et par av dem, men tror ikke det ble riktig.

Lenke til kommentar

Hvordan kom folk fram til svaret på 5d?

Jeg brukte x=12m/s*t, y=0.5*-9.81m/s^2*t^2, y=-2-0.455*x, hvorav sistnevnte er en funksjonen for en linjær graf som går slik som bakken. Så satt jeg 12m/s*t for x i den siste ligningen og satt y'ene lik hverandre. Der grafen y(t) til hopperen er lik y(t) til bakken er t=1.38s. Tror jeg. Ehe.

Endret av Nivoh
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det på en enklere måte. Jeg satt opp likningene på omtrent samme måte som deg, men plasserte origo i punktet som gikk langs bakken. I stedet for å regne ut t, fant jeg simpelthen krysningspunktet til grafene på kalkulatoren. Deretter er det bare å finne absoluttverdien.

Jeg innførte et helt nytt koordinatsystem, der bakken var x-aksen! Da måtte jeg dekomponere farten og akselerasjonen(tyngdekraftsakselerasjon virker da både i y- og x-retning). Lurer på om jeg fikk 18 m, er ikke helt sikker"

 

Hvordan gikk dere fram på 3c) og d)?

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Er så fantastisk glad for at jeg fikk sitte en time lenger pga. allergi! Satt hele tiden min ut, og det var så vidt jeg rakk å bli ferdig. Når sant skal sies satt jeg i 30-40 min og grubla på 5d. Hjernen min hadde koblet helt ut, så jeg greide den jo selvfølgelig ikke :p

 

Har 4 i faget, så jeg håper på 4 eller 3 på eksamen. Tror oppgave 2 på del 1 gikk ganske greit, men avkryssingsoppgavene gikk nok rett til helvete :p

 

Del 2 tror jeg at jeg klarte meg sånn ca OK på. Var egentlig en jævla drittprøve :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...