Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Men av at det var så mange forskjellige oppgaver, ulike problemstillingar å sette seg inn i, så gjekk tida raskt, syntest eg. Eg følte at eg virkelig ikkje fekk vist min kompetanse i dag, og dette gjorde meg veldig trist. Eg følte meg klar for å vise kva eg kunne, og då er det kjedelig når kompetansen blir svekka av at man stresser med tida.

Stiller meg bak dette. Blir nok en femmer på meg, noe som er en nedtur. Men jeg mener det var veldig god tid på del 1. Ble ferdig på rundt en time, og kunne se over og dobbeltsjekke, begynte faktisk også på del 2.

Del 2 derimot var stressende som følge av , som du sier, mange problemstillinger. Dette går jo følgelig utover resultatet.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forventet at R2 eksamen skulle følge samme mønster som R1, altså mange oppgaver men med færre deloppgaver. I dag fikk jeg dårlig tid! Ser at jeg har bommet grundig på oppgave 4. Jeg har funnet riktig svar (skrev ned verdien for t), men klarer tydeligvis ikke å telle månedene korrekt. Skal dette ha noe betydning? Har også feil svar på siste deloppgave på oppgaven om diff. likn. Håper 6 er innen rekkevidde selv om jeg har en feil + klumsete svar mtp. månedene. Noen som vet hva som er grensen?

Endret av Sagan
Lenke til kommentar

Forventet at R2 eksamen skulle følge samme mønster som R1, altså mange oppgaver men med færre deloppgaver. I dag fikk jeg dårlig tid! Ser at jeg har bommet grundig på oppgave 4. Jeg har funnet riktig svar (skrev ned verdien for t), men klarer tydeligvis ikke å telle månedene korrekt. Skal dette ha noe betydning? Har også feil svar på siste deloppgave på oppgaven om diff. likn. Håper 6 er innen rekkevidde selv om jeg har en feil + klumsete svar mtp. månedene. Noen som vet hva som er grensen?

Med riktig fremgangsmåte mister du nok 0.5 til 1 poeng på det, avhengig av sensor. Men tror nok sekseren din fortsatt er innenfor rekevidde, sett at feilen ikke er en forståelsefeil eller direkte faglig. Lite/ikke noe trekk andre steder, samt god føring og du kan fortsatt få 6. Besvarelsen skal også sees på som en helhet, er ikke kun poengsummen som teller (i alle fall ikke i en vippesituasjon).

 

EDIT: Mulig jeg gjorde samme bommen. Akk.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg får riktig på oppgave 7 d). Jeg klarte å vise ved hjelp av det lim n går mot uendelig greiene. Når jeg skulle forklare et geometrisk resonnement til å begrunne at svare er riktig, svarte jeg følgende:

 

En kan sette sammen 2 slike figurer(skrev n søyler på prøven tror jeg) slik at en får en firkant. Firkanten har side AB=1 og AC+1/n(1/n er lengden av side av ruten, og du får en rute ovenfor AC/AB hvis du setter sammen to slike figurer). Når da n går mot uendelig, vil siden som jeg beskrev som AC +1/n bli bare AC. Da er arealet av firkanten 1*1=1, og arealet av en slik figur vil da bli dette delt på to, altså 1/2.

 

Får jeg full uttelling for dette resonnementet?

 

Ellers av feil jeg vet jeg har er at jeg ikke klarte induksjonen(satt opp noe tall, men beviste ikke i det hele tatt), og på oppg 8 d) og e) har jeg gjort en slurvefeil, og valgte å regne radien(fikk 5) istedenfor å skjønne at jeg kunne hente den fra oppg 8b). Hva tror dere jeg får?

 

(Skal legges til at jeg skriver så stygt at jeg er redd dette trekker ned, på grunn av stygg føring og at sensor ikke klarer å forstå alt)

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Forventet at R2 eksamen skulle følge samme mønster som R1, altså mange oppgaver men med færre deloppgaver. I dag fikk jeg dårlig tid! Ser at jeg har bommet grundig på oppgave 4. Jeg har funnet riktig svar (skrev ned verdien for t), men klarer tydeligvis ikke å telle månedene korrekt. Skal dette ha noe betydning? Har også feil svar på siste deloppgave på oppgaven om diff. likn. Håper 6 er innen rekkevidde selv om jeg har en feil + klumsete svar mtp. månedene. Noen som vet hva som er grensen?

Med riktig fremgangsmåte mister du nok 0.5 til 1 poeng på det, avhengig av sensor. Men tror nok sekseren din fortsatt er innenfor rekevidde, sett at feilen ikke er en forståelsefeil eller direkte faglig. Lite/ikke noe trekk andre steder, samt god føring og du kan fortsatt få 6. Besvarelsen skal også sees på som en helhet, er ikke kun poengsummen som teller (i alle fall ikke i en vippesituasjon).

 

EDIT: Mulig jeg gjorde samme bommen. Akk.

 

Jo, jeg integrerte faktisk to ganger da vi skulle finne bremselengden. Dette endte opp med et ganske omfattende integral, men jeg fikk frem at det var snakk om ubestemt integral og areal under grafen, og fikk et svar. Jeg er usikker på hvorvidt dette antyder faglig svakhet eller ikke. Jeg mener allikevel jeg har god føring og mange gode resonnementer andre steder. Da ble jeg plutselig veldig usikker.

 

EDIT: Endring i formulering

Endret av Sagan
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg får riktig på oppgave 7 d). Jeg klarte å vise ved hjelp av det lim n går mot uendelig greiene. Når jeg skulle forklare et geometrisk resonnement til å begrunne at svare er riktig, svarte jeg følgende:

 

En kan sette sammen 2 slike figurer(skrev n søyler på prøven tror jeg) slik at en får en firkant. Firkanten har side AB=1 og AC+1/n(1/n er lengden av side av ruten, og du får en rute ovenfor AC/AB hvis du setter sammen to slike figurer). Når da n går mot uendelig, vil siden som jeg beskrev som AC +1/n bli bare AC. Da er arealet av firkanten 1*1=1, og arealet av en slik figur vil da bli dette delt på to, altså 1/2.

 

Får jeg full uttelling for dette resonnementet?

 

Ellers av feil jeg vet jeg har er at jeg ikke klarte induksjonen(satt opp noe tall, men beviste ikke i det hele tatt), og på oppg 8 d) og e) har jeg gjort en slurvefeil, og valgte å regne radien(fikk 5) istedenfor å skjønne at jeg kunne hente den fra oppg 8b). Hva tror dere jeg får?

 

(Skal legges til at jeg skriver så stygt at jeg er redd dette trekker ned, på grunn av stygg føring og at sensor ikke klarer å forstå alt)

 

Har ikke så mye å si om du først sier det er en firkant og så deler på to, så lenge du kommer fram til at når n->uendelig vil det bli en rett linje mellom A og C, altså en trekant (eller en firkant hvis du * ganger med 2)

 

Du kan nesten regne ut karakteren din selv. Gå på udirs sider, finn vurderinskjemaet og sjekk svarene dine i forhold til hva folk på forumet har fått. Deretter finner du en % sats. 90% = ca. 6.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg får riktig på oppgave 7 d). Jeg klarte å vise ved hjelp av det lim n går mot uendelig greiene. Når jeg skulle forklare et geometrisk resonnement til å begrunne at svare er riktig, svarte jeg følgende:

 

En kan sette sammen 2 slike figurer(skrev n søyler på prøven tror jeg) slik at en får en firkant. Firkanten har side AB=1 og AC+1/n(1/n er lengden av side av ruten, og du får en rute ovenfor AC/AB hvis du setter sammen to slike figurer). Når da n går mot uendelig, vil siden som jeg beskrev som AC +1/n bli bare AC. Da er arealet av firkanten 1*1=1, og arealet av en slik figur vil da bli dette delt på to, altså 1/2.

 

Får jeg full uttelling for dette resonnementet?

 

Ellers av feil jeg vet jeg har er at jeg ikke klarte induksjonen(satt opp noe tall, men beviste ikke i det hele tatt), og på oppg 8 d) og e) har jeg gjort en slurvefeil, og valgte å regne radien(fikk 5) istedenfor å skjønne at jeg kunne hente den fra oppg 8b). Hva tror dere jeg får?

 

(Skal legges til at jeg skriver så stygt at jeg er redd dette trekker ned, på grunn av stygg føring og at sensor ikke klarer å forstå alt)

 

Har ikke så mye å si om du først sier det er en firkant og så deler på to, så lenge du kommer fram til at når n->uendelig vil det bli en rett linje mellom A og C, altså en trekant (eller en firkant hvis du * ganger med 2)

 

Du kan nesten regne ut karakteren din selv. Gå på udirs sider, finn vurderinskjemaet og sjekk svarene dine i forhold til hva folk på forumet har fått. Deretter finner du en % sats. 90% = ca. 6.

Men mitt geometrisk resonnement, det er rett og slett ikke riktig? Utdyp gjerne :)

Lenke til kommentar

Jo, det er riktig sånn jeg har forstått det. Du sier at linjen blir jevn når n går mot uendelig, og da blir det en firkant lik 1^2 som delt på 2 er en trekant. Så sånn som jeg leser at du har gjort det er det riktig.

Poenget med oppgaven var og vise påstanden i oppgaven før der Sn->oo ble 1/2. En firkant blir 1, men deler du den på 2 blir det riktig.

Lenke til kommentar

Men av at det var så mange forskjellige oppgaver, ulike problemstillingar å sette seg inn i, så gjekk tida raskt, syntest eg. Eg følte at eg virkelig ikkje fekk vist min kompetanse i dag, og dette gjorde meg veldig trist. Eg følte meg klar for å vise kva eg kunne, og då er det kjedelig når kompetansen blir svekka av at man stresser med tida.

Stiller meg bak dette. Blir nok en femmer på meg, noe som er en nedtur. Men jeg mener det var veldig god tid på del 1. Ble ferdig på rundt en time, og kunne se over og dobbeltsjekke, begynte faktisk også på del 2.

Del 2 derimot var stressende som følge av , som du sier, mange problemstillinger. Dette går jo følgelig utover resultatet.

 

Sendte inn en liten klage sjølv om nokre meinte ditta var en kjekk og lett eksamen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor sender dere klagen? Til hvilken epost?

 

Fant i r1-tråden. [email protected]

 

Skreiv kort om at eg har vert en sterk 6er-elev i faget og følte at eg ikkje fikk vist min kompetanse på eksamen. At eg syns eksamen skal kunne spegle standpunktkarakteren og at en elev som bruker å ha grei tid også skal ha det på en eksamen. Også noke om at det var antall oppgaver og ikkje antall deloppgaver som var problemet. Når man først er "inne i" ei oppgave er det ikkje så ille med en d i tillegg til c-oppgava, men at det å lese heilt nye oppgaver krever meir. Føler eg. Skriv fra iphone, obs for leifs

Endret av sanddyret
Lenke til kommentar

Jeg ble fort ferdig med del 1. Satt vel og grubla med det induksjonsbeviset i 1 time uten å få det til. Så på første oppgave på del 2 at det var fint med hjelpemidler(digitale), så valgte å ikke begynne på del 2 før etter 2 timer. Fikk helt hjernteppe på oppg 5a), brukte laang tid på det. Alle andre oppgaver måtte jeg da regne relativt fort, og ble akkurat ferdig til tida. Rakk ikke se igjennom noen oppgaver egentlig. Vet ikke om jeg er en som gjør oppgaver raskt, men kan takke meg selv for at jeg fikk for dårlig tid/ikke fikk gått igjennom. Vet ikke helt om det burde vært mer tid/mindre oppgaver, stiller meg litt nøytral

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...