Gå til innhold

konvertere fra dynamisk disk til standard disk.


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har formatert HDD'en min, men jeg fikk ikke til å installere windows på. Jeg googlet problemet (kunne ikke installere på MBR disk(?)) så jeg prøvde å konvertere uten hell... Etter dette prøvde jeg å gjøre den om til en dynamisk disk noe som heller ikke funket: Problemet er det at jeg får ikke konvertert den tilbake til standard disk. Jeg får heller ikke formatert disken, jeg får bare melding om at det oppstod en uventet feil når jeg trykker på formater.

Disken er delt opp i 2 partisjoner, og det er bare den ene som kommer opp i min datamaskin.

 

Hvordan i all verden skal jeg få fikset dette? Er rimelig gira på å få PC'n i gang denne helga, da jeg har vært uten i snart 1 måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk fiksa det, men har et til problem. Jeg har en gammel disk på 80GB som jeg har windows på, men denne blir brukt som hoved disk for programmer og sånt. Hvordan kan jeg gjøre sånn at programmer jeg laster ned og sånt automatisk kommer på 1TB disken min?

Lenke til kommentar

Da må du forandre innstillinger i nettleseren.

Brannreven har en uvane for å bruke Mine Dokumenter, resten må du begynne med å lese hva som står i installasjonsprogrammene og ikke trykke next hele veien.

Du vil se en avansert eller custom mulighet hvor du kan bestemme hvor det skal lagres, men dette er bare første trinnet.

 

Andre problemet du vil få over tid er mye verre, C: forelskelsen med programmer som lagrer i AppData / programdata mappen på brukeren din som du ikke kan flytte eller ha noen kontroll over.

Så her er det ikke mye du kan gjøre, du kan forsøke med symbolske linker, men det er vanskelig å få til å fungere skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...