Gå til innhold

Den medium store Raspberry Pi-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilprisikke så lenge siden at det er urelevant.

 

Sendte en mail som jeg koka sammen fra en glup fyr på forumet her. Får vente i spenning på hva jeg får igjen av for svar..

 

Edit:

 

Fikk svar..

 

"Pris oppgitt er kun 10-15 % av markedspris. Dette er en åpenbar informasjon til deg som forbruker når du legger ordren. Pengene blir kun reservert av banken når du legger ordren. Reservasjonen ble opphevet umiddelbart etter at vi oppdaget feilen.

Vi beklager igjen at det ble feil hos oss, og står ved at vi måtte kansellere din ordre."

Endret av halvjon
Lenke til kommentar

Da har man fått Raspberry Pi 2 og installert OpenELEC 5.0.3 (ARMv7 build)

Alt går smooth, men når jeg spiller av HD filmer så lagger musen veldig mye. Bruker en Logitech trådløs

Og min eksterne hardisk (WD My Passport 1TB) finner jeg ikke, jeg hører det skjer noe inni den men den dukker ikke opp automatisk slik som min minnepenn gjorde. Hardisken har NTFS system mens minnepennen har FAT32. Har det noe å si?

 

Noen kyndige som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Da har man fått Raspberry Pi 2 og installert OpenELEC 5.0.3 (ARMv7 build)

Alt går smooth, men når jeg spiller av HD filmer så lagger musen veldig mye. Bruker en Logitech trådløs

Og min eksterne hardisk (WD My Passport 1TB) finner jeg ikke, jeg hører det skjer noe inni den men den dukker ikke opp automatisk slik som min minnepenn gjorde. Hardisken har NTFS system mens minnepennen har FAT32. Har det noe å si?

 

Noen kyndige som kan hjelpe meg?

 

Dette er en harddisk uten egen strømforsyning? Og du har plugget den rett i din Pi?

Pi sin USB port kan neppe levere nok strøm til å drive en ekstern harddisk..

 

Noen som har forslag til ett godt "Remote Desktop" program for å styre en windows maskin fra en Pi2? Hittil synes jeg rdesktop har virket raskest men ingen GUI gjør det veldig tungvindt..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Kjørte den vel bare på maks i raspi-config som vel er 1Ghz.

Når man har kjørt Boinc en stund så er kjøleribben veldig ubehagelig å ta på, men aldri målt hva tempen faktisk er.

Tåler det nok helt fint uansett, til tross for at det står "Do not overclock!" på papirlappen som fulgte med :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Bruker min bare til leking for tiden. Tester forskjellige distroer, men er ikke kommet så mye morsomt til RPI 2 enda.

Unntaket er RetroPi, som jo er genialt. Har de fleste emulatorer, trenger bare å legge inn ROM's på en minnepenn og spille i vei.

 

Men venter i spenning på at Windows 10 skal komme.

 

Har en gammel Pi (aller første variant) som kjører Baracudadrive. Men den klarer det utmerket så ikke vits å oppgradere den.

Lenke til kommentar

jeg tviler på at windows10 på rpi2 blir mer enn en cmd-linje (jeg har ingen tru på at det blir en desktop) med mindre noen hacker til en fra windows rt og hacker til en driver for skjermkortet.

 

jeg har mer trua på prosjekter der man gjør en pi om til en slags "mirracast" "steam stream" nå har intel amd og nvidia alle hardware encoding av h264 med veldig lav forsinkelse, så jeg trur eventuelt at det blir beste løsning for windows på pi. finner ikke helt ut hva den klarer i bitrate men i mange tilfeller klarer den fint 1080p60

 

airtame skal vist gi ut rpi systembilde. gleder meg =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

 

Da har man fått Raspberry Pi 2 og installert OpenELEC 5.0.3 (ARMv7 build)

Alt går smooth, men når jeg spiller av HD filmer så lagger musen veldig mye. Bruker en Logitech trådløs

Og min eksterne hardisk (WD My Passport 1TB) finner jeg ikke, jeg hører det skjer noe inni den men den dukker ikke opp automatisk slik som min minnepenn gjorde. Hardisken har NTFS system mens minnepennen har FAT32. Har det noe å si?

 

Noen kyndige som kan hjelpe meg?

 

Dette er en harddisk uten egen strømforsyning? Og du har plugget den rett i din Pi?

Pi sin USB port kan neppe levere nok strøm til å drive en ekstern harddisk..

 

Noen som har forslag til ett godt "Remote Desktop" program for å styre en windows maskin fra en Pi2? Hittil synes jeg rdesktop har virket raskest men ingen GUI gjør det veldig tungvindt..

 

Ja, er vist mulig og endre på hvor mye USB porten skal levere. Tror default er 500mA

 

Men tror jeg heller kjøper enn USB hub med strømkabel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...