Gå til innhold

Lekre hodetelefoner for hvermannsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A few hours' playtime with them and we can tell you that for the price we have never heard anything better. They sound warm and detailed but incredibly balanced. Bass fans might want to avoid, but true music aficionados will love the sound the P3s put out.

 

Han her har tydeligvis ikke lest spesifikasjonene og skjønt at man får bedre lyd til halvparten av prisen!!

Lenke til kommentar

A few hours' playtime with them and we can tell you that for the price we have never heard anything better. They sound warm and detailed but incredibly balanced. Bass fans might want to avoid, but true music aficionados will love the sound the P3s put out.

 

Han her har tydeligvis ikke lest spesifikasjonene og skjønt at man får bedre lyd til halvparten av prisen!!

 

Hva en person skriver sier lite om hvor bra produktet egentlig er.

 

For eksempel så skriver en dette:

 

"They certainly look pretty sweet and judging from my experience with the P5 and C5, I bet they sound pretty sweet."

 

Mens Lakrisbåt skriver dette:

 

"Pene hodetelefoner, men sist gang jeg testet lyden på P5 ble jeg ikke imponert. Bruker AKG K450 som hovedsett når jeg er på farten. Er godt fornøyd med, men vil teste dette."
Lenke til kommentar

A few hours' playtime with them and we can tell you that for the price we have never heard anything better. They sound warm and detailed but incredibly balanced. Bass fans might want to avoid, but true music aficionados will love the sound the P3s put out.

 

Han her har tydeligvis ikke lest spesifikasjonene og skjønt at man får bedre lyd til halvparten av prisen!!

 

Hva en person skriver sier lite om hvor bra produktet egentlig er.

 

For eksempel så skriver en dette:

 

"They certainly look pretty sweet and judging from my experience with the P5 and C5, I bet they sound pretty sweet."

 

Mens Lakrisbåt skriver dette:

 

"Pene hodetelefoner, men sist gang jeg testet lyden på P5 ble jeg ikke imponert. Bruker AKG K450 som hovedsett når jeg er på farten. Er godt fornøyd med, men vil teste dette."

 

Det er sant.. Men det er forskjell på hvem som sier at ett produkt er bra..

 

En som har testet forskjellige headsett på jakt etter det rett for seg selv og en som jobber med testing av lyd produkter..

 

De fleste tester sier at f.eks B&W cm9 høytalerene er gode høytalere, men er allikavel folk på avforum f.eks som ikke er fornøyd med høytalere for de passer ikke helt inn med det personen er på jakt etter.

Så ett bra headsett er noe man burde teste selv, også finne ut om man liker det eller ikke.

 

men å bare se på ett ark med noen tall, også si at lyden er dårligere enn ett headsett til halvparten av prisen blir feil.. Mener jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er sant.. Men det er forskjell på hvem som sier at ett produkt er bra..

 

En som har testet forskjellige headsett på jakt etter det rett for seg selv og en som jobber med testing av lyd produkter..

 

De fleste tester sier at f.eks B&W cm9 høytalerene er gode høytalere, men er allikavel folk på avforum f.eks som ikke er fornøyd med høytalere for de passer ikke helt inn med det personen er på jakt etter.

Så ett bra headsett er noe man burde teste selv, også finne ut om man liker det eller ikke.

 

men å bare se på ett ark med noen tall, også si at lyden er dårligere enn ett headsett til halvparten av prisen blir feil.. Mener jeg!

 

Det jeg mener er at jeg tar utgangspunkt i tallene og hvordan høretelefonene er formet. For eksempel så bruker jeg høretelefoner med 50mm drive noe som garantert er bedre enn noe mindre med akkurat de samme spesifikasjonene og lik utforming. Med andre ord så tar jeg kun utgangspunkt i dette og velger forsiktig.

 

50% spesifiaksjoner (som sammenligning mot andre)

30% utforming (inkludert driver og lignende)

20% hva andre skriver om produktet (både journalister og forbrukere)

 

Men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Ang. byggekvalitet, så regner jeg med at de tåler mye. Jeg har brukt mine p5 med relativt lik design hver dag det siste året og har ingen skader på mine. Ja, de er dyre, men til gjengjeld så har de vannvittig god lyd, og jeg er sikker på at jeg ville hatt 2-3 par av rimelige headset på samme tiden pga. dårlig kvalitet.

Gratulerer. Har hatt mine koss i over 5 år nå og har aldri hatt problemer med de, så jeg vet ikke hva slags bruksområde du har som gjør at du mener du måtte ha byttet headset hver 4 måned hvis de hadde vært rimeligere enn 2.2k...

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at jeg har hatt 3 forskjellige headset i løpet av 1 år da de har gått i stykker pga. dårlig byggekvalitet. 2 par koss porta pro, og 1 par akg k450(jeg bruker headsettene mine daglig og ja de får juling) . Jeg regner videre med at jeg har dette headsettet en god stund fremover da jeg ikke har noe å utsette på lyden samt. at jeg regner med at de holder en god stund.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

Lyd er helt klart subjektivt. Når jeg uttaler meg om min personlige oppfattning av lyden på portable hodetelefoner så er prisen en viktig faktor. P5 er på ingen måte dårlige, men jeg hadde forventet mer av et slikt headsett. Andre momenter er faktisk design. Går ikke rundt med hva som helst på hodet. Kvalitet er viktig, og her synes jeg avtagbare kabler er et must. Når man kommer opp i en viss prisklasse, 1k+ så begynner ohmen å telle. Her må en ta høyde for at noen hodetelefoner trenger mer kraft enn andre. Blir for dumt å kjøpe tungdrevne hodetelefoner på dårlig mp3spiller/mobil.

 

Per nå sverger jeg til min AKG K450, da jeg prøvde dem opp mot P5, så fikk jeg inntrykk av at lydkvaliteten var 5 ganger bedre, jamfør prisen.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Har selv vurdert Audio Technica ATH-M50. Hvordan vil disse, eventuelt P5, være i forhold? Kommer først og fremst å bli brukt på kontoret, tilkoblet pc eller mobil.

 

Er litt usikker på om jeg liker designet på denne. Bror har en P5 på vei, så jeg får prøve å høre litt på den.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

hz som du kaller det eller lydfrekvens er viktig til et visst punkt. Som en generell standard er spekteret mennesket klarer å høre 20hz-20khz i korte trekk. Videre er dette et headset tenkt brukt sammen med bærbar lyd, der kvaliteten på filene ofte er en av de største begrensingene. Det er videre så vannvittig mye som spiller inn, som fks. utformingen av øreklokkene og materialer.

 

Det å kun se på spesifikasjonene gir deg et svært smalt inntrykk av et headset, og kan sammenlignes med valg av tv/monitor der man fks. kun ser på responstid, og kontrastforhold selv om det er så vannvittig mye mer som spiller inn.

 

http://en.wikipedia....Audio_frequency

Endret av vitty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv vurdert Audio Technica ATH-M50. Hvordan vil disse, eventuelt P5, være i forhold? Kommer først og fremst å bli brukt på kontoret, tilkoblet pc eller mobil.

 

Er litt usikker på om jeg liker designet på denne. Bror har en P5 på vei, så jeg får prøve å høre litt på den.

 

vær obs på at det plastaktige "skinnet" på putene til m50 kan gjøre dem varme og klamme å ha på over lengre tid. jeg endte opp med å kjøpe reserveputer til dt250 og sette på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De er noen av de styggeste hodetelefonene jeg har sett på lenge. Syntes også at prisen er helt feil med tanke på at man kan få kjøpt hodetelefoner for halve prisen som har langt bedre lydkvalitet.

...og dette er noe du vet?

 

Ja?

 

(Trykk på specifications)

 

http://www.bowers-wi...ct-details.html

 

Dette er faktisk det tetteste (i hard konkurranse) som jeg har lest om ett headset på flere år !

 

Du burde ta en telefon til fylkeskommunen og be om å få igjen skolepenger, for jeg er rimelig sikker på at du har en større sjanse for at dette skjer enn at du har begrep om hva lyd faktisk er.

 

Det tok meg 20 sekunder å finne ett 10 US dollars headset på ebay som også har bedre spesifikasjoner enn det kommende fra B&W, så nå skal du komme å fortelle meg at det plæstikksøppelet fra Kina låter bedre enn B&W ?

 

Lyd har ingenting med tekniske data å gjøre overhodet, spesifikasjonene forteller ikke ett kløyva ord om hvordan ett headset låter, om oppløsningen, om dynamikken, lydkvaliteten generelt, hvordan det takler musikk fra kun en blokkfløyte, Metal, Techno, til ett fullt symfoniorkester, eller hvor høyt det kan spille før det låter ræva osv.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

De er noen av de styggeste hodetelefonene jeg har sett på lenge. Syntes også at prisen er helt feil med tanke på at man kan få kjøpt hodetelefoner for halve prisen som har langt bedre lydkvalitet.

...og dette er noe du vet?

Ja?

(Trykk på specifications)

http://www.bowers-wi...ct-details.html

 

Når det gjelder utseendet så er det vel smak og behag som gjelder, noe suksessen til Monster Dr.Beats by Dr Dre er ett fantastisk eksempel på.

 

Jeg har testet 3 ulike modeller fra det selskapet, og den minste modellen låt værre enn ett 3 år gammelt herja Portapro.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Dette er faktisk det tetteste (i hard konkurranse) som jeg har lest om ett headset på flere år !

 

Du burde ta en telefon til fylkeskommunen og be om å få igjen skolepenger, for jeg er rimelig sikker på at du har en større sjanse for at dette skjer enn at du har begrep om hva lyd faktisk er.

 

Det tok meg 20 sekunder å finne ett 10 US dollars headset på ebay som også har bedre spesifikasjoner enn det kommende fra B&W, så nå skal du komme å fortelle meg at det plæstikksøppelet fra Kina låter bedre enn B&W ?

 

Lyd har ingenting med tekniske data å gjøre overhodet, spesifikasjonene forteller ikke ett kløyva ord om hvordan ett headset låter, om oppløsningen, om dynamikken, lydkvaliteten generelt, hvordan det takler musikk fra kun en blokkfløyte, Metal, Techno, til ett fullt symfoniorkester, eller hvor høyt det kan spille før det låter ræva osv.

 

Det gir en pekepinne som man kan bruke til å differenser produkter hvorav spesifikasjonene sier mye om potensialet til produktet dersom man leser mellom linjene. Selve definisjonen av hvordan man tolker lyden er noe helt annet. Dersom man kombinerer både spesifikasjonene og selv tester produktet så finner man ut hva som er best - det er hovedsakelig dette jeg mente tidligere. Hvem gidder vel å teste hodetelefoner som ikke klarer bedre enn 16-bits lyd?

Lenke til kommentar

Fortsatt sier det ikke ett pip om hvordan ett headset låter, og folk har ulike preferanser for lyd, det er derfor noen syns Sjelving Vega høyttalere låter fantastisk, mens andre syns det låter som en overprisa pappkasse hvor mellomtonen ble glemt igjen på samlebåndet.

Lenke til kommentar

Dette headsettet frister virkelig å få testet, er på jakt etter ett kompakt for å kunne bruke utendørs og ser ut som Sennheiser har lagt ned siden flere av de siste modellene inkl Amperior som skulle vært på markedet allerede i mars måned aldri dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...