Gå til innhold

Dags MTM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Stilen din er til inspirasjon for oss andre dødelige.

Prøver så godt eg kan å emulere den på mitt sterkt begrenset budsjett.

 

Skal si det som det er, eg er feit.

Men går stort sett i chinos, fin skjorte og blazer.

Kan legge ut et bilde etterhvert. ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det off to London igjen. Har avtale med W&S i morgen, men skal primært se på stoff til vinterklær. Prøvde å få en avtale med Steed, men det lot seg ikke gjøre. Sko er det som står høyest på prioriteringslisten, og noen lettere sommerjakker. Der har jeg ikke så mye å skilte med.

 

I dag var det denne.

 

w2tWQob.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei ikke riktig enda, men de kommer vel det og, EJN.

 

 

kRy7yBs.jpg

 

Det ble disse fra Crockett & Jones.

 

 

JUfWMgh.jpg

 

Pene i tøyet guttene hos C&J:

 

 

NVWpVgc.jpg

 

Og disse fra Cheaney.  Blir nok brukt mye begge to, jeg går jo mye i brunt og i en god det mer casual som tweed og sånt.

 

 

oHC40tt.jpg

 
 
gdcLqPO.jpg

 

De har veldig mye fint det, hyggelige mennesker som jobber det, og.

 

e9B5H2o.jpg

 

Fant ingen RTW-jakker som falt i smak. Så ble det en tur innom Whitcomb & Shaftesbury for å ta ut stoff til en sommerjakke. Det ble det brune her, og noen lys grå/stone bukser til. 

 

Stakkars John var lett stresset; fire nye kunder bare denne dagen. Det skyldes positiv omtale.

http://www.permanentstyle.co.uk/2015/10/whitcomb-shaftesbury-foreign-bespoke.html

 

 

ecwtWz7.jpg

 

Ellers så ble det jo en runde innom CT, men handlet mest til nevøen som var med denne gang.

 

 

 

lRZ4TzN.jpg

 

Sånn var jeg kledd i går.

 

6MmGKja.jpg

 

Så var det videre for å besøke sønnen som fyller året om få dager. Da går vi på pub, det hører med.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dressen er en av favorittene, den først fra English Cut. Fire år har den rukket å bli. Skjorte er MTM fra Turnbull and Asser. Sko fra Cheaney kjøpt forrige uke i Jermyn Street. 

 

OT6hkDg.jpg

 

Ieg1UcJ.jpg

 

qqIfeeQ.jpg

 

 

 

jWBS3sX.jpg

 

Is5zEzh.jpg

 

Slips og PS er handlet inn hos Walters of Oxford i Turl Street for to dager siden, en sjarmerende butikk med egen frisørsalong. 

 

 

1q5eCR4.jpg

 

Pinsedag ble det tid til morgensang hos Dominikanerne, som i Oxford går under navnet Black Friars.

 

cFBBQdl.jpg

 

Radcliffe Camera er et fantastisk bibliotek som blant annet har originalen til Magna Carta. Her er også en snei av Brasnose college til høyre i bildet.

 

JcGn4Ya.jpg

 

Den moderne tid har inntatt Christ Church, og godt er det.

 

RhTAMdc.jpg

 

Sukkenes bro, akkurat som i Venezia - selv om studentene her gjerne sukker over litt andre utfordringer.

 

hA7zOWy.jpg

 

Eksamenslokalet i Oxford, her har mang en kappekledd student tråkket over dørstokken med skjelvende bein for å komme ut som vrak noen timer seinere. 

 

cQbwej8.jpg

 

Det aller mest høythengende All Souls College, som kun tar opp de flinkeste undergradiates fra Oxford. Noen år finner de ingen de mener er dyktige nok, og da står studieplassen tom. Men de som blir tatt opp betaler ingen skolepenger; det kan fort koste 400.000,- i året å studere i Oxford. All Souls er kjent/beryktet for sine ettords eksamener; kandidaten får oppgaver som består kun av ett ord, så må de skrive ut fra det faget de avlegger eksamen i. 

 

yazIyWC.jpg

 

Alle som har vært i Stavanger har sett Anthony Cormleys Rustne menn; det finnes noen i Oxford og. Nesten som en hilsen fra en gammel kjenning hjemmefra.

 

iqxe4dq.jpg

 

Her var målet for reisen min.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...