Gå til innhold

Dags MTM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ta fkms rolle her. Synes både slips og skjorte er såpass eksentriske at de sammen blir alt for mye. Skjorta ser ut til å sitte veldig bra, men den pissgule skjortefargen er ganske jævlig. Mini-gingham på nailhead (?) blir i tillegg veldig rutete. Synes ikke dette var et spesielt godt antrekk.

 

Antrekket før likte jeg derimot godt. Dritkult donegal-slips!

 

Edit: vært borte fra forumet en stund nå, men har vyer om å komme tilbake. Må prøve å holde litt liv her

Endret av EJN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem lagde dressen, Dag? Ser ut til å sitte bra - litt pull på venstre side, men det er vel kanskje mest pga holdning? 

 

Jeg synes igjen fargevalget er for voldsomt på skjorte/slips her.  Ville tonet ned en av dem noen hakk. Jeg er riktignok nokså konservativ når jeg først skal kjøre CBD. 

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Jakken er nok litt knapp, selv om mine selvlagde bilder aldri viser plaggene slik de er. 

 

CBD? Jeg er ikke inne i sjargongen. 

 

Skjorten ble laget til en annen dress, men jeg hadde lyst å ha den på i dag, og slipset valgte nærmest seg selv. 

 

Dette er en dress med en litt rar tilblivelse. Buksene er laget av Thomas Mahon; de bare dukket opp en gang, uten at jeg kunne huske å ha bestilt dem.

 

http://www.englishcut.com/blog

 

Så gikk det ett år eller så, og jeg fant ut at jeg likte dem, og kunne tenke meg å bruke dem som utgangspunkt for en dress. Når jeg så spurte om han kunne lage jakke og vest. Men da hadde han for mye arbeid.

Han anbefalte Whitcomb & Shaftesbury, som gjorde toppetasjen på dette antrekket. Og det ble i grunnen starten på samarbeidet med dem. For et par år siden fikk jeg W&S til å ta inn alle klærne mine, siden de ikke lengre passet så godt. Det skjedde også med denne.

 

Nå er jeg i grunnen klar for å prøve noe nytt, men har ikke falt ned på noen spesielle. Vurderer Steed  http://steed.co.uk/ som var firmaet Thomas startet da han sluttet i Anderson & Sheppard. Men er egentlig ikke ferdig med Thomas (selv om han virker ferdig med meg).

Lenke til kommentar

Her med skjorte, strømper og sko fra CT, slips fra Turnbull & Asser

Hva med det blå egget? ?

Merker på det forrige antrekket ditt at jeg liker 3-piece/vest veldig godt, men jeg har ingen dresser med vest - MÅ en vest være eksakt samme stoff/farge, eller finnes det single vester som kan matches med andre dresser?

Lenke til kommentar

Egget er for å minne oss på at vi går mot påske, blåfargen fordi vi ikke er der riktig enda. Men bare vent, det gulner fint frem til Palmesøndag.

 

Jeg har personlig veldig sansen for vest. Det gjør antrekket mer anvendelig og allsidig. Vesten trenger ikke være i samme stoff som bukse og jakke. Den kan være matchende eller i kontrast. Men det kan fort bli for mye av det gode, så det er ofte best å ta samme stoff.

 

Jeg skal ha på en tre-delt i dag; fikk vesten tilbake fra reparasjon på fredag.

Lenke til kommentar

Så når man ikke har tilgang på samme stoff/mønster (dress kjøpt som 2piece) kjører man da komplementering, altså leter etter en vest som passer, men åpenbart ikke er samme farge? Har for meg at det er no-no å matche 97%, enten skal det være 100% likt eller så ulikt at man ser det er med vilje? Altså marine dress med lysere blå eller grå vest feks?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Så når man ikke har tilgang på samme stoff/mønster (dress kjøpt som 2piece) kjører man da komplementering, altså leter etter en vest som passer, men åpenbart ikke er samme farge? Har for meg at det er no-no å matche 97%, enten skal det være 100% likt eller så ulikt at man ser det er med vilje? Altså marine dress med lysere blå eller grå vest feks?

 

Ja, enten må det være samme stoff, eller så pass stor forskjell at det er opplagt to ulike uttrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...