Gå til innhold

Dags MTM


Anbefalte innlegg

Så har jeg vært på ny hurramegrundt tur og svidd litt kort in rainy London.

 

 

bPG1S9x.jpg

 

Her er George Street sett fra Hannover Square, nede i kaoset der borte holder W&S til, i 3.floor (som jo er fjerde for oss som har lært å telle).

 

fIfu6NN.jpg

 

Her er kreasjonene, klar til jomfruprøven.

 

 

Gd998XU.jpg

 

Buksene har ett legg, og er en god del smalere nederst enn jeg vanligvis pleier å ha dem. Synes ikke det så ille ut. 

 

 

UZdxkEO.jpg

 

Her med vesten på.

 

R5aKFf1.jpg

 

e4zNzK1.jpg

 

Og her hele settet. Og, joda, både John og jeg har for lange skjorteermer. Forskjellen er at jeg kan skylde på Charles Tyrwhitt, han har bare seg selv å skylde på.

Jeg synes dressen ble bra, og gleder meg til å ha den på en hel dag. Kan bli alt i morgen det.

 

 

Q6FevR4.jpg

 

Her er en ekstra vest som jeg fikk laget for å ha å variere med. Begge har seks knapper, fire lommer, og to legg. Hei, vent! Legg på vest..! Har ikke hørt om før.

 

 

iuS8mu4.jpg

 

Her er dressbuksen, ekstra vesten og cashmere-jakken. Funker det og, selv om det ikke var denne komboen som var planen.

 

 

jDMoM14.jpg

 

Her pakker de for harde livet, mens fire skjorter jeg har fått laget ligger og gliser i venstre billedhjørne.

 

 

NsTr2bd.jpg

 

John har dratt frem mitt papirmønster for å forklare hvordan han skjærer og får mønsterpass. Interessant.

 

 

PlsvYTk.jpg

 

Så kikker vi på neste prosjekt, en grå Donegal dress. Skulle få 10% avslag om jeg betaler på forskudd. £1590 for en 3-delt. Det er 19.500 NOK i dagens kurs + 2 turer til London. Vi får nå sjå. Falt ikke helt for noen av de stoffene han hadde, og jeg har bedt W.Bill sende meg noen prøver. Han har det beste utvalget jeg vet om.

 

Det var en kort svipptur denne gangen, og ikke tid til så mye dill-dall. Var innom Truefitt & Hill og fylte opp depotet, og handla noe slips og strømper hos Charles Tyrwhitt. Ellers ble det mest window shopping. Jaja, uten om tax-free, da - but that goes without saying.

 

wssd6Rm.jpg

 

Siklet litt etter disse lyse norskingene fra Edward Green, men det ble ingen handel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik ser dressen ut i nærfokus.

 

ZA0zySf.jpg

 

 

OlDY2xo.jpg

 

ewIqgZ0.jpg

 

uxO5Nnj.jpg

 

cEo37p7.jpg

 

iI7YFea.jpg

 

fa9LNiB.jpg

 

k85hz72.jpg

 

y9hqCHT.jpg

 

 

Mye bra håndarbeid i alle komplekse sømmer, og fine detaljer. Legg i fôret for økt bevegelighet. 

Men enkle sømmer i fallen, her kunne de spandert på seg doble. 

 

 

 

INgsrb0.jpg

 

rZpEO8Q.jpg

 

Vesten er også bra, men her har de satt inn et annet fôr enn i jakken og buksene. Det er en feil, det skal være like.

 

tuWVqTe.jpg

 

PjINnWZ.jpg

 

ZLYyuM5.jpg

 

fw2AXJN.jpg

 

gHwJsTt.jpg

 

Buksene er den svakeste delen av denne dressen. De er helt standard. Ikke slitebånd nederst, men den artige detaljen med to sting rundt knappehullet i fôrets farge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

IRABeDd.jpg

 

dgyAfVN.jpg

 

Fitpics av jakken; vågde ikke utsette resten av antrekket for Tor. 

 

2khVgWr.jpg

 

JQDiQtM.jpg

 

Dette er en av skjortene jeg fikk laget denne gangen. Ganske bra, men litt for mye stoff over brystet. Det skyldes at de ikke har tatt nok hensyn til at jeg er relativt lut. 

De er ikke så bra som Turnbull & Asser sine. De igjen, har vist seg å være ganske sarte og blir fort slitt. Det er noe med alt...

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt inspeksjon av en av skjortene som jeg fikk laget til den nye dressen.

 

71Bj8PC.jpg

 

Zs2tZcI.jpg

 

Mønsterpass er veldig bra, her ved mansjetten.

 

 

hqdduGg.jpg

 

Her er også godt mønsterpass over skulderen. Kan være dere får øye på stingene der skulderstykket er festet til bryststykket, de er vertikalt på den forventede sømretningen.

 

 

2wjwzw2.jpg

 

Collarstayers med firmalogo. 

 

 

E2ffr1i.jpg

 

Bra mønsterpass i nakken, og ingen legg i ryggen. Det betyr at skjorten ikke er like romslig som ordinære engelske skjorter.

 

 

urpt2eU.jpg

 

Fallen og gauset er sydd på for hånd.

 

 

 

8vuvpRv.jpg

 

Her er skulder/erme-sømmen sett innen fra. Håndsydd.

 

 

BksQSqG.jpg

 

Knappehullene er håndsydde, med silketråd. Dette er baksiden; fremsiden er langt mer smooth.

Knappestolpen er formet ved å brette stoffet tre ganger og så sy, og er ikke den langt enklere men mer vanlige måten der en klipper stolpen for seg og så syr den på bryststykket.

 

Knappene er selvsagt perlemor, og av de tynnere som jeg ba om. 

Så langt synes jeg dette er en bra skorte. Så får vi se etter en stunds bruk - og en del omganger i vaskemaskinen - om den holder seg like bra.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så har det vært en ny runde under nålen. 

 

eKrgZkz.jpg

 

Dette er personlig, på  grensen til å være privat.

 

bUG4nWz.jpg

 

Her er artisten in action. Fin fyr, han Rachello, som har mer å by på enn bare blekk.

 

L0ryAI9.jpg

 

Det ville være helt feil av meg å ikke markere den kunstneren som klart har hatt mest innflytelse på hvordan jeg tenker om og forstår verden, Her er han, Rainer Werner Fassbinder. Rett over pulsen min, og med direkte tilgang til hjertet.

Død for 35 år siden av overdose, ville blitt 70 i år om han kunne ha styrt seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det lov å spørre om meningen bak den oransje knuten som har fast plass i knapphullet, til tross for at resten av antrekket varierer stort?

 

Det er lov.

Det er ingen mening - ikke Illuminati eller Frimureri - bare pynt, og den er ikke alltid orange. Prøver å la den ta igjen eller relatere seg til en av de andre fargene i antrekket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...