Gå til innhold

Hjelp til valg av Mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg legger inn en liten tråd her i håp om at noen kunne anbefale ett riktig mobilabonnement for meg.

 

Jeg har idag Onecall faktura.. Tror det er 120min gratis ringetid og 50 sms gratis.. Etter dette går det over til minuttpris..

 

Greia er at jeg bruker MYE mobildata.. Jeg har for 1 uke siden aktivert Mobildata FRI hos onecall for 229,- i måneden..

 

Jeg lurer på.. Finnes det noen bedre og billigere dealer? Jeg føler også at det nettet av og til streiker og ikke gir meg noe særlig dekning.

Finnes det noen abonnement som gir rask hastighet, God dekning og, Ikke koster så altfor mye?

 

Jeg ringer ikke mer enn 1 time i uken MAX.. Og sender ikke veldig mye sms..

Kanskje 50 sms i måneden.

 

Uansett mobildata er viktigst.. Jeg er lei og måtte betale over 1000 kroner bare fordi jeg brukte mobildata.. Jeg vil ha god hastighet, Og god dekning.

Noen som vet om ett godt abonnement for meg? :)

 

Takk på forhånd!

 

edit: Jeg kikket nå på Netcom.no og fant ut (Noe jeg egentlig visste) At de har god dekning på Datatraffikk! De bygger ut hele nettverket og er ferdige der jeg bor (Sandefjord).

Fant ett abonnoment som heter Fastpris XL til 589,- i måneden.. Kanskje dette er veien å gå? :)

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er ikke noe sånn at Netcom har bedre tele-nettverk enn Chess eller andre operatører?

 

Fristet egentlig veldig med Chess sitt ChessOn Flex, Med Fri databruk..

 

MEN har Chess god dekning? Jeg gikk inn på Netcoms sider og de har liksom beste nettverket i verden påstår dem..

Lenke til kommentar

Prat-abonnementene i Telenor kan kombineres med Mobilt Bredbånds-abonnementene i Telenor. Har et abonnement der selv. Men så er jo spørsmålet hvor kresen du er på hastigheten. Etter å ha brukt opp inkludert datamengde strupes hastigheten, men du betaler ikke for bruk.

Lenke til kommentar

 

 

edit: Jeg kikket nå på Netcom.no og fant ut (Noe jeg egentlig visste) At de har god dekning på Datatraffikk! De bygger ut hele nettverket og er ferdige der jeg bor (Sandefjord).

 

Er det 4G du tenker på? Da må du isåfall ha utstyr som matcher.

Lenke til kommentar

Men det er ikke noe sånn at Netcom har bedre tele-nettverk enn Chess eller andre operatører?

 

Fristet egentlig veldig med Chess sitt ChessOn Flex, Med Fri databruk..

 

MEN har Chess god dekning? Jeg gikk inn på Netcoms sider og de har liksom beste nettverket i verden påstår dem..

 

Chess bruker NetCom sitt nett og har dermed akkurat den samme dekning på mobilen:)

Lenke til kommentar

Men det er ikke noe sånn at Netcom har bedre tele-nettverk enn Chess eller andre operatører?

 

Fristet egentlig veldig med Chess sitt ChessOn Flex, Med Fri databruk..

 

MEN har Chess god dekning? Jeg gikk inn på Netcoms sider og de har liksom beste nettverket i verden påstår dem..

 

Chess bruker NetCom sitt nett og har dermed akkurat den samme dekning på mobilen:)

Det hørtes veldig bra ut!

 

Jeg tok Chess OnFlex:

 

420min pr. Måned / 129,-

300sms pr. Måned / 69,-

Data FRIBRUK pr. måned / 199,-

10mms / 0,-

 

Totalt 397,-

 

Jeg har sånn fin Logg på telefonen min og idag er det den 10.ende.. Jeg har på utgående 50 min..

Så ringer kanskje imåneden for 250min max, Og da har jeg ringt mye.. Til og være meg :)

 

Databruk så siden den 13.April til 13.Mai har jeg brukt omtrent 1,35gb..

 

På SMS.. (Den nullstiller hver første i måneden) Så siden 1.Mai fram til den 10.ende idag har 35 SMS.

 

JEG ER LEI AV OG MÅTTE BETALE ONECALL OVER 400,- OG NOEN GANGER OVER 1000,- KRONER FORDI JEG RINGER OG BRUKER MOBILNETT!! herrejesus og jeg er lei..

 

Håper chess er redningen..

 

Den gledelige nyhet er at med mobilen min så kan jeg sperre hvor mye telefonen skal ringe og kunne sende SMS og databruk.

Lenke til kommentar

Du ville spart penger og fått flere ringeminutter med å gå over til OneCall folkepakka til 198,- pr. måned;

 

500 ringeminutter inkludert oppstartsavgift

500 SMS

500 MB mobildata

500 MMS

 

Dette, kombinert med Mobildata Fri til 179,- pr. måned;

Fri bruk opp til 5GB, da strupes hastigheten til 128 kbit/sekund.

 

Totalt: 377,- pr. måned.

 

http://www.onecall.no/abonnement/folkepakka.php

http://www.onecall.no/tilleggstjenester/mobildata_tilleggspakke.php

Lenke til kommentar

Fordelen med ChessOn Flex er at man kan justere pottene hver måned etter hvor mye man bruker.

Chess har også SjakkMatt som har like mye inkludert som One Call Folkepakka til samme pris, bortsett fra at man kan legge til fri bruk av mobildata til 149 kr ekstra.. Totalt: 349 per mnd som jo er billigere enn det Plizket valgte for mer inkludert...

Lenke til kommentar

Fordelen med ChessOn Flex er at man kan justere pottene hver måned etter hvor mye man bruker.

Chess har også SjakkMatt som har like mye inkludert som One Call Folkepakka til samme pris, bortsett fra at man kan legge til fri bruk av mobildata til 149 kr ekstra.. Totalt: 349 per mnd som jo er billigere enn det Plizket valgte for mer inkludert...

Ser man det. Norges beste tilbud? Bortsett fra at Chess sine priser pr.minutt, sms og oppstart er en del høyere en OneCall.

( 0,39,- kr flatt hos OneCall)( 0,69,-, 0,49,-, 0,89,- hos Chess)

Endret av jazzfudge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...