Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Naboen respekterer ikke båndtvang på hund. Hva kan jeg gjøre?


David Moe

Anbefalte innlegg

Sett opp elektriske gjerder, og evt ferist dersom du bor på landet med en stor eiendom. Hunden vil holde seg unna det elektriske gjerdet, og kan bli skadet av ferist dersom den prøver å krysse den. Husk sterk strøm på gjerdet.

 

Dette ville jeg ha gjort, dersom du ikke kan drepe dyret, da må du sette opp en situasjon der dyret evt dreper seg selv i situasjonen. Med andre ord, la problemet løse problemet.

 

Alt som skal til er bare en liten skade, så må dyret avlives, fordi det er liksom "humant".

Hadde jo vært en bra løsning. men føler jeg har tapt kampen når jeg må bruke tid å penger på å holde den båndløse bikkja til nabon unda

 

Saken er at min løsning setter en permanent stopper for den bikkja og andre bikkjer i fremtiden.

 

Elektrisk gjerde hindrer hunden adgang til eiendom. Sterk strøm for de fleste til å holde avstand. Ferist stopper hunden når hunden skal krysse ferist. Den kan til og med skape et utfall som ender livet til hunden. Sett at hunden løper fort i området, så løpet den fort over ferist, så setter foten seg fast, og den brekker leddet pga farten, med et alvorlig brudd. Da vill den mest sannsynlig bli avlivet :)

 

Alternativ metode er å skaffe hund selv.

Ferist hadde jo hvært enklest. men hva om jeg setter ut en reve saks i hagen for å fange rev. Å hunden uheldigvis putter snuten innom. Er det da jeg som er krimminell?

 

Du får kjøpt en boks til å ha på veggen som piper høyfrekvent lyd (som mennesker ikke hører). Reagerer på hundebjeffing. Ganske effektivt. Tror også strømgjerde er effektivt. Skaff deg noen gjess eller noe. Da har du jo litt mer grunn for å holde biskja borte.

Mora mi har høner å gjess like ved huset. Hen den har aldri vært innom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Revefelle er nok ikke så lurt, spesielt ikke i hagen. Om hagen din er ut mot en vei, se for deg følgende scenario;

Barn leker med en fotball, hvor et av barnene skyter den ballen inn på din hage. Ungen løper for å hente ballen, og trår i fella.

 

Kontakt Politiet du :)

Tror nok politiet er enkleste utvei.

Uansett om jeg bor på landet å har bare slekt i rundt meg :) Untatt den sabla nabon...

Lenke til kommentar

Ring politiet og evnt mattilsynet. Politiet om du ser at bikkja er løs når det er båndtvang, og naboen ikke retter på dette(setter bikkja i band) og deretter mattilsynet så de blir gjort oppmerksom på forholdet. Det er så vidt eg vet kun de som kan gjøre noe med mindre bikkja aktivt angriper barn eller voksne.

 

Og gjør du det nok ganger så vil disse legge press på eier til å gjøre noe. Og gjør de ikke det har du en artig sak til lokalavisa som igjen legger press på politiet og/eller mattilsynet.

 

Forøvrig høres naboen ut som en ryktekriminell. En som ikke egentlig er så kriminell som han skal ha det til, men som overdriver alle historier, smører på litt ekstra, utelater en del detaljer og kanskje er litt mer skruppelløs enn oss andre. Men som i bunn og grunn kun slipper unna pga stor kjeft og dårlig rykte. Ikke hør på historiene, og stå på ditt. Så skal du se at det ordner seg.

Lenke til kommentar

Sett opp elektriske gjerder, og evt ferist dersom du bor på landet med en stor eiendom. Hunden vil holde seg unna det elektriske gjerdet, og kan bli skadet av ferist dersom den prøver å krysse den. Husk sterk strøm på gjerdet.

 

Dette ville jeg ha gjort, dersom du ikke kan drepe dyret, da må du sette opp en situasjon der dyret evt dreper seg selv i situasjonen. Med andre ord, la problemet løse problemet.

 

Alt som skal til er bare en liten skade, så må dyret avlives, fordi det er liksom "humant".

Han skal jo ikke ha noen utgifter med denne hunden. Er jo eieren som må sette i verk tiltak. Bare tull at det er dyreplageri med bånd, det er båndtvang nå som flere har nevnt. Det er jo ingen problem å gi hunden et stort område selv om den er i bånd. Strekke en wire mellom to punkt og bruke sammentrekkbart bånd. Lett lage et område på masse kvadratmeter.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke bikkja sin feil!

 

1. Ta med godbit til bikkja

2. Ta med bikkja inn

3. Ring politiet og si at du har tatt vare på en løshund

4. Falck henter løshund (det er ihvertfall de som gjør det her hos oss)

5. Eier betaler 1.500,- kroner for å få bikkja ut av kennel

6. Neste gang bikkja er løs, gå til punkt nr 1

Det høres jo faktisk ut som en god idé. Folk er ikke spesielt lystne på å måtte punge ut med 1500 spenn i hytt og pine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett opp elektriske gjerder, og evt ferist dersom du bor på landet med en stor eiendom. Hunden vil holde seg unna det elektriske gjerdet, og kan bli skadet av ferist dersom den prøver å krysse den. Husk sterk strøm på gjerdet.

 

Dette ville jeg ha gjort, dersom du ikke kan drepe dyret, da må du sette opp en situasjon der dyret evt dreper seg selv i situasjonen. Med andre ord, la problemet løse problemet.

 

Alt som skal til er bare en liten skade, så må dyret avlives, fordi det er liksom "humant".

Han skal jo ikke ha noen utgifter med denne hunden. Er jo eieren som må sette i verk tiltak. Bare tull at det er dyreplageri med bånd, det er båndtvang nå som flere har nevnt. Det er jo ingen problem å gi hunden et stort område selv om den er i bånd. Strekke en wire mellom to punkt og bruke sammentrekkbart bånd. Lett lage et område på masse kvadratmeter.

tomta mi er på 22 mål.

 

Det er jo ikke bikkja sin feil!

 

1. Ta med godbit til bikkja

2. Ta med bikkja inn

3. Ring politiet og si at du har tatt vare på en løshund

4. Falck henter løshund (det er ihvertfall de som gjør det her hos oss)

5. Eier betaler 1.500,- kroner for å få bikkja ut av kennel

6. Neste gang bikkja er løs, gå til punkt nr 1

Den likte jeg! :D Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Sterk irritasjon overgår økonomi over tid. Han kan velge å bruke noen tusen på dette, eller leve med irritasjonsmomentet, dersom ingen av de andre veien fører frem. En annen måte kan være å fange hunden, og eksporter den til en annen region. Da er hunden tapt for alltid for hunde eieren.

 

For eksempel at jeg finner en hund i Bergen, så fjerner jeg all identifikasjonstrekk ved hunden, deretter eksporterer jeg den til for eksempel til Nord-Norge eller Sverige. Da vil en gjennomsnittlig privatperson i Nord-Norge eller i Sverige spekulere i at hunden er fra området. Samtidig at media har null interesse for hunden. Dermed blir hunden plassert i nytt hjem med nye eiere, når den blir funnet, og ingen eier melder seg.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke å drepe tråden, men følte jeg måtte si ifra når folk begynte å foreslå ulovlige måter å bli kvitt hunden på. Trådstarter har fått flere gode, og lovlige, svar på spørsmålet sitt, og skal ikke trenge å ty til ulovligheter for å bli kvitt problemet.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett opp elektriske gjerder, og evt ferist dersom du bor på landet med en stor eiendom. Hunden vil holde seg unna det elektriske gjerdet, og kan bli skadet av ferist dersom den prøver å krysse den. Husk sterk strøm på gjerdet.

 

Dette ville jeg ha gjort, dersom du ikke kan drepe dyret, da må du sette opp en situasjon der dyret evt dreper seg selv i situasjonen. Med andre ord, la problemet løse problemet.

 

Alt som skal til er bare en liten skade, så må dyret avlives, fordi det er liksom "humant".

Han skal jo ikke ha noen utgifter med denne hunden. Er jo eieren som må sette i verk tiltak. Bare tull at det er dyreplageri med bånd, det er båndtvang nå som flere har nevnt. Det er jo ingen problem å gi hunden et stort område selv om den er i bånd. Strekke en wire mellom to punkt og bruke sammentrekkbart bånd. Lett lage et område på masse kvadratmeter.

tomta mi er på 22 mål.

Mulig det ble en liten misforståelse her, mente at du ikke skulle få noen utgifter i forhold til hunden, at det er hundeeieren som må ordne opp.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det er jo ikke bikkja sin feil!

 

1. Ta med godbit til bikkja

2. Ta med bikkja inn

3. Ring politiet og si at du har tatt vare på en løshund

4. Falck henter løshund (det er ihvertfall de som gjør det her hos oss)

5. Eier betaler 1.500,- kroner for å få bikkja ut av kennel

6. Neste gang bikkja er løs, gå til punkt nr 1

Erklærer saken Løst! :D Takk for en lovelig, smart og genial måte ''mariant'' :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erklærer saken Løst! :D Takk for en lovelig, smart og genial måte ''mariant'' :)

 

Værsågod!

 

Vi har brukt denne metoden en gang. En hytteeier i nærheten luftet hunden sin ved å bare slippe den ut. Ikke noe problem med hunden, den var både glad/snill/kosesyk - men naboen hadde en jentunge på 5 år som var livredd for hunder, så for dem var det ett stort problem.

 

Etter å ha snakket med hytteeieren flere ganger uten resultat, meldte naboen/nabo nr 2 og jeg inn hunden som løshund en gang hver oss. Resultatet var at hunden ble luftet i bånd. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...