Gå til innhold

Mandrake er det noe å satse på eller ?


Anbefalte innlegg

Hepp .. Jeg bare lurer er Mandrake 9.1 et bra distro for nybegynnere?

Har tidligere lekt meg litt med Red Hat.. men har lyst til å teste noe annet... Vil jeg bli skuffet over Mandrake i forhold til Red Hat ?

 

Og en annen ting .. kan man ha MSN i Linux .. hvis ja.. hvordan gjøres dette ?

 

Siste.. Hva slags grensesnitt bør jeg bruke ?

 

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandrake er enda mer nybegynnervennlig en RedHat.

MSN i Linux løses med GAIM eller amsn (husker ikke URL, søk på www.freshmeat.net)

 

jeg bruker GAIM.

Som desktop vil jeg anbefale KDE i starten, som ser veldig lekkert ut, iallefall på Mandrake og SuSE(spesielt)

 

Du burde uansett titte på SuSE.

Det er distroen med desidert best support her på forumet (MarcelSB), den er kjapp og ser stilig ut. Har aldri prøvd selv, men så lenge man er på samme forum som Marcel så vet man åssen SuSE er.

Lenke til kommentar

Jeg, som så mange andre her på forumet, har veldig gode erfaringer med Mandrake. Mye av det Suse folkene kan hjelpe med, er også direkte relevant for Mandrake. Ting som ikke er det er bl.a. FTP installasjonen.... men om du er som meg, og kommer til å installere den flere ganger, og prøve mye av det som finnes, men ikke har høy båndbredde, er det greit å ha ISO'ene som Mandrake kan tilby. :yes:

 

Jeg kan også foreslå en tur innom MandrakeClub for et godt støtteforum, for ikke å snakke om LinuxQuestions for Mandrake, på:

http://www.linuxquestions.org/questions/fo...40&pagenumber=2

 

lykke til, uannsett hva du velger! :D

Lenke til kommentar
Last ned 8.2-treet uten source rpms. #.6 GB. Er bare å ha filene på harddisken så slipper du å laste ned på nytt for hver gang..

3,6 GB ja.. Egil, du kan ikke skrive et stort 3-tall, da blir det bare #... 8)

 

SuSE er veldig stort, er en av de største. Jeg vet ikke om Mandrake er noe større altså, jeg vil faktisk tro motsatt. Men jeg vet at SuSE har noen dårlige sider når du tenker på lisenser osv, men det har da KDE også.

 

Derfor jeg vil kjøre en debian med gnome. Evt. en nice LFS :D 8) (må vente med dét uansett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...