Gå til innhold

Den VELDIG uoffiselle tråden om Samsung Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Vedrørende USA og kompabilitet, så er vel problemet at de bruker CDMA-datatrafikk og ikke helt samme frekvenser som oss. Det var jo problemer med den nye iPad som hadde 4G men uten å støtte våre frekvenser

 

Er bare Verizon som bruker CDMA etter det jeg har lest og de 3 andre store bruker GSM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil vi også, men vi får ikke. Samsung og HTC får dermed heller ikke pengene mine. Enda.

 

Du snakker om LTE/4G. Det nettet som er oppe i Norge enn så lenge er på teststadiet, og da _kun_ for bruk med usb-modem. Det blir med andre ord en stund før du får brukt 4G i Norge, uansett hvor mye det er støttet fra telefonen du kjøper. Hvis du har et veldig langvarig perspektiv på dine mobilkjøp kan det sikkert være greit å vente, men da må du belage deg på å fortsatt vente leeeeenge.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Slår meg at Samsung S2 er en svært god telefon fortsatt som henger godt med i svingene. Når S3 kommer, blir det vel bruktmarked bonanza på S2. (PM meg!) :p

 

Uansett, sliter litt med å velge mellom HTC One X og S3. På den ene siden føles One X litt mer solid i kvalitet, men leser at Samsungen er noget raskere og har bedre batteri.

 

Ang S3 og USA så mener jeg det har noe med nettet å gjøre, at frekvensene ved quadcore CPU'ene ikke passer sammen med 4G. (merkelig problemstilling forsåvidt...)

Lenke til kommentar

Slår meg at Samsung S2 er en svært god telefon fortsatt som henger godt med i svingene. Når S3 kommer, blir det vel bruktmarked bonanza på S2. (PM meg!) :p

 

Uansett, sliter litt med å velge mellom HTC One X og S3. På den ene siden føles One X litt mer solid i kvalitet, men leser at Samsungen er noget raskere og har bedre batteri.

 

Ang S3 og USA så mener jeg det har noe med nettet å gjøre, at frekvensene ved quadcore CPU'ene ikke passer sammen med 4G. (merkelig problemstilling forsåvidt...)

 

Jeg er fremdeles ikke bombesikker jeg heller, men jeg må bare informere deg om at byggekvaliteten på S3 garantert ikke blir like shady som på One X. :p er jo ren gjettelek om du får en som er som den skal eller ikke. Ta en titt på xda sitt forum for HOX.

Må si jeg er kjempeskuffet over HTC når det kommer til One X. For det er absolutt en fantastisk telefon. Men det skorter tydeligvis på byggekvaliteten.

Får håpe SIII har samme byggekvalitet som SII, da min er like fin som ny, uten noen glipper, løsnende deler o.l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er bare Verizon som bruker CDMA etter det jeg har lest og de 3 andre store bruker GSM

Det stemmer vel at de bruker litt forskjellig "over there". Litt forvirrende opplegg egentlig.

Hvis våre mobiler hadde vært 100% kompatible, så kunne jo Samsung sluppet de i USA nå (hvis man ser bort fra produksjonstakt). Litt usikker på kompabilitet på 3G, men 2G skal visst fungere greit begge veier.

Lenke til kommentar

Det vil vi også, men vi får ikke. Samsung og HTC får dermed heller ikke pengene mine. Enda.

 

Du snakker om LTE/4G. Det nettet som er oppe i Norge enn så lenge er på teststadiet, og da _kun_ for bruk med usb-modem. Det blir med andre ord en stund før du får brukt 4G i Norge, uansett hvor mye det er støttet fra telefonen du kjøper. Hvis du har et veldig langvarig perspektiv på dine mobilkjøp kan det sikkert være greit å vente, men da må du belage deg på å fortsatt vente leeeeenge.

 

/Espen

 

Netcom ruller gradvis ut nå, mens Telenor bygger ut som bare det, men ikke skrur på knappen før mot slutten av året. Da kommer LTE med et kjempesmell. Siden jeg ikke bytter mobil oftere enn annethvert år, får jeg slite med min HTC Desire en stund til.

Lenke til kommentar

Har startet på en oversikt, så om trådstarter hadde lagt denne inn i første posten så er nå det en begynnelse om ikke annet :)

 

post-226351-0-82262600-1336673313_thumb.png

 

post-226351-0-08117000-1336671447_thumb.jpgpost-226351-0-12999200-1336676662_thumb.jpg

 

post-226351-0-96934500-1336671638_thumb.jpg post-226351-0-64285400-1336676695_thumb.jpg

 

 

GENERAL 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

4G Network LTE (regional)

 

BODY Dimensions 136.6 x 70.6 x 8.6 mm

Weight 133 g

 

DISPLAY Type Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors

Size 720 x 1280 pixels, 4.8 inches (~306 ppi pixel density)

Protection Corning Gorilla Glass 2

 

BATTERY Standard battery Li-Ion 2100 mAh

 

 

TouchWiz UI v4.0

 

 

SOUND Alert types Vibration; MP3, WAV ringtones

Loudspeaker Yes

3.5mm jack Yes

 

MEMORY Card slot microSD, up to 64 GB

Internal 16/32/64 GB storage, 1 GB RAM

 

DATA GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps

EDGE Class 12

Speed HSDPA, 21 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot

Bluetooth Yes, v4.0 with A2DP, EDR

NFC Yes

USB Yes, microUSB v2.0 (MHL), USB On-the-go

 

CAMERA Primary 8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash

Features Simultaneous HD video and image recording,

geo-tagging, touch focus, face and smile detection,

image stabilization

Video Yes, 1080p@30fps

Secondary Yes, 1.9 MP, 720p@30fps

 

FEATURES OS Android OS, v4.0.4 (Ice Cream Sandwich)

Chipset Exynos 4212 Quad

CPU Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9

GPU Mali-400MP

Sensors Accelerometer, gyro, RGB sensor, proximity, compass, barometer

Messaging SMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM, RSS

Browser HTML, Adobe Flash

Radio Stereo FM radio with RDS

GPS Yes, with A-GPS support and GLONASS

Java Yes, via Java MIDP emulator

 

Colors Blue, White

 

post-226351-0-14875800-1336677745_thumb.jpg

 

- MicroSIM card support only

- S-Voice natural language commands and dictation

- Smart Stay eye tracking

- Dropbox (50 GB storage)

- Active noise cancellation with dedicated mic

- TV-out (via MHL A/V link)

- SNS integration

- MP4/DivX/XviD/WMV/H.264/H.263 player

- MP3/WAV/eAAC+/AC3/FLAC player

- Organizer

- Image/video editor

- Document editor (Word, Excel, PowerPoint, PDF)

- Google Search, Maps, Gmail,

- YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa integration

- Voice memo/dial/commands

- Predictive text input (Swype)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dene må inn i post 1!!!

Lenke til kommentar

Hvilken farge tar dere? Jeg tenker hvit

 

 

 

hvordan er det med oppdateringer til samsung telefoner? får alle de samtidig eller land til land eller må hver opratør godkjenne oppdateringen først?

 

Hadde lyst på blå,men siden Chess selger kun den hvite til å beg med,blir det muligens den hvite.

Har chess og synes tilbudet med en rentefri nedbetaling av tlf virker ok.

Lenke til kommentar

Hvilken farge tar dere? Jeg tenker hvit

 

 

 

hvordan er det med oppdateringer til samsung telefoner? får alle de samtidig eller land til land eller må hver opratør godkjenne oppdateringen først?

 

Det ble blå her hvertfall :)

 

Jeg tror de tlf som er operatørlåst så må feks. telenor godkjenne den tror jeg, men det er vel kun for de som kjører "stock rom".

Lenke til kommentar

tenkte på chess sitt tilbud men om du kun betaler 200 mer på årssummen kan du få netcom fastpris large med 1200 sms, 600 sms og 1200 mb. for kun 200 kr ekstra i året. det blir jo kun 16 kr mer i mnd.

 

Mndsummen på large er jo 389?

På chess betaler jeg 199,- pr mnd.

Bruker sjakkmatt.

Lenke til kommentar

regn med totalprisen du:)

tenkte på chess sitt tilbud men om du kun betaler 200 mer på årssummen kan du få netcom fastpris large med 1200 sms, 600 sms og 1200 mb. for kun 200 kr ekstra i året. det blir jo kun 16 kr mer i mnd.

 

Mndsummen på large er jo 389?

På chess betaler jeg 199,- pr mnd.

Bruker sjakkmatt.

 

regn med totalprisen du:)

chess sjakkmatt: 199 i mnd x12 = 2388 kr

nedbetaling i mnd 349 i mnd x12 = 4188

nettprisen du betaler når du kjøper: 1299

 

Chess: 2388 + 4188 + 1299 = 7875 kr

 

Netcom fastpris large: 389 x 12 = 4668

Nedbetaling 200 mnd: 200 x 12 = 2400

Butikkpris: 999

 

Netcom: 4668 + 2400 + 999 = 8067 kr

 

Altså netcom large koster 8067

og CHess koster: 7875

mellomlegget til large er da på 192 kr for å få dobbel ringing, dobbel internett og 100 sms mer i mnd.

 

 

hva er smart valg her tror du? hehe så kan du gå tilbake til chess neste år evnt:)

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...