Gå til innhold

Prøv ut ny Spotify på Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan ser er de ikke helt etter boken. De har plasert det jeg tror er options menyen (samme icon som på 3.x) til venstre på Actiobar, og ikke til høyre slik guidelines sier. Funksjonaliteten til venstere i actionbar er forbeholdt "opp" og en evt spinner.

 

Dog vanskelig å tolke ut fra bildene, så jeg tar forbehold om at det kan være feil.

Det stemmer ikke helt. Options ikonet består av 3 prikker over hverandre og er øverst til høyre i actionbar. Dette er en situasjonsavhengig meny. F.eks. når du ser på et album får du valgene Add as playlist og Queue. I tillegg er Share knappen ved siden av. Disse knappene er skjult når det ikke finnes noen tilgjengelige valg.

 

Knappen øverst til venstre som består av 3 streker tar deg alltid tilbake til hovedmenyen slik som på facebookappen. Denne består av Search, Playlists, What's new, Inbox, Friends og Settings.

 

Alt dette stemmer i henhold til Android design guidelines.

Lenke til kommentar

Mye bra her, men at de ennå ikke har fått playlist folders som ios har hatt i snart et år er helt utrolig. Savner også å kunne sortere/flytte på spillelistene, og sangene i en spilleliste..

 

"That’s not the end of it. We’re working hard on adding further features, including folders and Last FM scrobbling, before the app goes live in Google Play."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah så mye bedre enn den "vanlige" verson.. :D

Men ikke var det nokka widget tel den eller nokka meny knapp så man kan exit'e appen før de mobilan som ikke har meny knapp (HTC One X)

Men ellers topp (Y)

De har implementert ICS måten å gjøre det, altså er menyknappen integrert i UI, i dette tilfellet øverst til venstre. Forhåpentligvis har de også endelig fikset slik at den fungerer med multitasking slik det er ment å fungere på Android. Da er det blant annet ikke nødvendig å ha en egen "exit" knapp i applikasjonen, og godt er det.

Veeeeldig mye raskere, mer intuitivt og renere UI nå hvertfall, jeg liker det veldig godt enn så lenge, gleder meg til å få testet ut om funksjonaliteten er like bra som det ser ut som ved første inntrykk.

/Espen

 

Vel, når jeg swiper Spotify vekk fra "multitasking"-menyen så kjører fortsatt appen. Så man må manuelt avslutte appen. Noe som er nødvendig siden den bruker data i bakgrunnen. Jeg har lastet inn de playlistene jeg skal ha over wi-fi, og ikke streamet noen ting, enda har den brukt over 70MB. Vet ikke hva det kommer av.

 

edit: leif

 

 

post-167379-0-79177000-1336003849_thumb.png

 

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...