Gå til innhold

Ny teori på utvandringen av Egypt


maxRPM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å herregud...

 

Snakk om å fabrikere "bevisene" ... Helt KLART en "dokumentar" med en klar agenda ihvertfall, for man må være bra ignorant om man faktisk TROR på dette våset som blir fremført i GT... Dette er eventyr fra ende til annen..

 

Jødene var aldri slaver i egypt slik biblen hevder... Merkelig hvordan noen klarer å legge all troverdighet på eN kilde i denne saken...

Lenke til kommentar

Å herregud...

 

Snakk om å fabrikere "bevisene" ... Helt KLART en "dokumentar" med en klar agenda ihvertfall, for man må være bra ignorant om man faktisk TROR på dette våset som blir fremført i GT... Dette er eventyr fra ende til annen..

 

Jødene var aldri slaver i egypt slik biblen hevder... Merkelig hvordan noen klarer å legge all troverdighet på eN kilde i denne saken...

 

Mener du det er fabrikert?, At den store kløyvde steinen er plassert der? Det virker litt merkelig om at vind skal lage to vegger av vann der man kan gå på tørt land på havet, men om det er der videoen beskriver hvor vannet er grunt der det vises, så er det mulig å gå over om vannet er trekt tilbake der.

 

Her er en nettside med forklaringen på det.

http://www.truebiblecode.com/understanding249.html

 

Og det med at jødene var byggere av byer i Egypt, så kan kanskje dette forklare, dessuten har jeg sett på National Geographic om den byen som står i bibelen som jødene forlot, ble plutselig byggestopp der.

http://www.biblearchaeology.org/post/2011/11/11/New-Evidence-Supporting-the-Early-%28Biblical%29-Date-of-the-Exodus-and-Conquest.aspx

Lenke til kommentar

Var ingen jøder i egpyt, i hverfall ikke mange nok til at de la igjen et eneste bevis for at de var der. I hvertfall ikke 200 000 og i hvertfall ikke som slaver.

 

Moses fantes aldri, en fiktiv person det er sikkert, jøder i egypt er fantasi, ikke noe mer historisk sant enn at Frodo dro til ild fjellet og kasta hesker ringen i ilden.

Lenke til kommentar

Mener du det er fabrikert?, At den store kløyvde steinen er plassert der?

Den store steinen som ligger der kan ha HELT naturlige årsaker for sin opprinnesle. At noen har klotrt på den med skrift er uten sammenheng...

 

Det virker litt merkelig om at vind skal lage to vegger av vann der man kan gå på tørt land på havet, men om det er der videoen beskriver hvor vannet er grunt der det vises, så er det mulig å gå over om vannet er trekt tilbake der.
HVIS det blåste så hardt at grunt vann deler seg, tror du det det ville vært mulig å gått akkurat der det blåste hardest? At menn, kvinner og barn og eiendeler ville forblitt der de var under en slik enormt sterk vind? Det er bare å bruke bittelitt logikk her, spørre spørsmål, være kritisk, så går det fort opp for en at slike videoer er SYDD for å passe, og støtte, den lille informasjonen veldig mange kristne besitter... Vet om MANGE kristne som er total ignorante ovenfor ALL annen viten enn den "viten" de tror bibelen inneholder og når du mangler selv den mest elementære av slik informasjon er det ikke så rart at man tror på slike videoer... Legger man til slike linker som du her kommer med under, der alt på disse sidene er skrevet med en klar AGENDA (alt de skriver MÅ være i favør av gud, alt annet lar de ganske enkelt være å skrive om... )Altså ikke direkte løgn, men en helt klar vill ledning av de mer ignorante sjelene, som rett og slett ikke har den bakgrunns informasjonen som trengs for å luke dette ut fra skikkelig informasjon om hvordan naturen faktisk henger sammen. Så har du faktoren om hva de VIL tro på.... Har sagt det før, men gjentar det gjerne, religiøse er IKKE ærlige når det kommer til dette punktet, ikke i det hele tatt...

 

Her er en nettside med forklaringen på det.

http://www.truebible...tanding249.html

 

Og det med at jødene var byggere av byer i Egypt, så kan kanskje dette forklare, dessuten har jeg sett på National Geographic om den byen som står i bibelen som jødene forlot, ble plutselig byggestopp der.

http://www.biblearch...d-Conquest.aspx

Jeg HAR vært inne på hundrevis av lignende sider den gangen jeg trodde at kreasjonisme og slikt hadde noe for seg, det er alltid gøy å se om andre en forkere kan ha funnet noe som bryter med den mest mainstream oppfattningen... Temmelig nedslått, og ikke så rent sjokkert, fant jeg ut at de, kristne og kristne kreasjonister, ikke bare jugde, men de gikk BEVISST inn for å juge til andre om det også. For i min bok den gangen så løy ikke kristne, men der tok jeg feil!! Grundig feil, for hvis du hadde vært ærlig når du kikker på ditt livssyn MaxRPM, så hadde du ervervet deg kunnskap fra andre sider også, sider som omhandler skikkelig forskning og ordentlig vitenskap, men gjør du det? Nei, ikke så langt jeg kan se ihvertfall, for isteden linker du til steder som gjør hva de kan i form av vage indikasjoner, ren løgn og ren forfalskning, skrevet på en slik måte at det EGENTLIG ikke sier noe direkte og derfor vanskelig å "ta" i den løgnen de presenterer, men akkurat nok til at kristne TROR det som står der, på tross av at de ikke krysssjekker det mot ordentlig vitenskap... De krysssjekker den "viten" mot andre kreasjonist sider og skjønner ikke at de er falt for den største løgnen siden oppfinneslen av internett...

 

Så her er det ALT FOR TRO som gjelder og ikke ærlig, oppriktig søkning etter sannhet.

 

Nå gidder jeg ikke å begynne å plukke fra hverandre påstandene på disse sidene, for det er som jeg sier så difust og vagt og støtter seg på så ufattelig lite med faktisk informasjon at du med letthet kunne gravd opp nye argumenter og halvsannheter som kontradikterte det jeg sa, for det er slik dette er bygget opp. Dessuten VIL du jo ikke tro på noe som kontradikterer din tro, så enkelt er det bare med religiøse, som jeg sa, de er IKKE ærlige på dette området i det hele tatt. Ærlig er du først når du kan se på noe med forvissning om at det nye kan kontradiktere det du i øyeblikket tror på og at du er åpen nok til å kunne gi andre og nye ting rett. Er du det MaxRPM?

 

Er du ærlig nok til å se på nye ting med et åpent sinn og villig til å bytte mening for noe som er mer sannferdig og troverdig enn det du tror på i dag dukker opp? Nei, som kristen så er du ikke det. Du har låst deg til en tro og det er samme hvor beviselig feil eller hvor beviselig rett det som kommer opp er, du VIL tro på gud, samme hva. Så du er rett og slett ikke ærlig nok til åat jeg, og mange med meg, gidder å legge ut på en forklaring hvorfor dette er feil engang! Det blir bare vind for deg og andre religiøse.

 

IKKE at det vi sier er RIKTIG på noen måte, ihvertfall ikke for ever og alltid, for all del, de fleste som aksepterer vitenskap skjønner godt at vi allerede i morgen kan finne ting som gjør at det vi som vi aksepterer som mest sannferdig i dag må endres i morgen, men vi er også åpne nok til å forstå stupiditeten ved å tviholde på forklaringer som ikke lenger stemmer og derfor endre vårt syn....

Lenke til kommentar

Mener du det er fabrikert?, At den store kløyvde steinen er plassert der?

Den store steinen som ligger der kan ha HELT naturlige årsaker for sin opprinnesle. At noen har klotrt på den med skrift er uten sammenheng...

 

Det virker litt merkelig om at vind skal lage to vegger av vann der man kan gå på tørt land på havet, men om det er der videoen beskriver hvor vannet er grunt der det vises, så er det mulig å gå over om vannet er trekt tilbake der.
HVIS det blåste så hardt at grunt vann deler seg, tror du det det ville vært mulig å gått akkurat der det blåste hardest? At menn, kvinner og barn og eiendeler ville forblitt der de var under en slik enormt sterk vind? Det er bare å bruke bittelitt logikk her, spørre spørsmål, være kritisk, så går det fort opp for en at slike videoer er SYDD for å passe, og støtte, den lille informasjonen veldig mange kristne besitter... Vet om MANGE kristne som er total ignorante ovenfor ALL annen viten enn den "viten" de tror bibelen inneholder og når du mangler selv den mest elementære av slik informasjon er det ikke så rart at man tror på slike videoer... Legger man til slike linker som du her kommer med under, der alt på disse sidene er skrevet med en klar AGENDA (alt de skriver MÅ være i favør av gud, alt annet lar de ganske enkelt være å skrive om... )Altså ikke direkte løgn, men en helt klar vill ledning av de mer ignorante sjelene, som rett og slett ikke har den bakgrunns informasjonen som trengs for å luke dette ut fra skikkelig informasjon om hvordan naturen faktisk henger sammen. Så har du faktoren om hva de VIL tro på.... Har sagt det før, men gjentar det gjerne, religiøse er IKKE ærlige når det kommer til dette punktet, ikke i det hele tatt...

 

Her er en nettside med forklaringen på det.

http://www.truebible...tanding249.html

 

Og det med at jødene var byggere av byer i Egypt, så kan kanskje dette forklare, dessuten har jeg sett på National Geographic om den byen som står i bibelen som jødene forlot, ble plutselig byggestopp der.

http://www.biblearch...d-Conquest.aspx

Jeg HAR vært inne på hundrevis av lignende sider den gangen jeg trodde at kreasjonisme og slikt hadde noe for seg, det er alltid gøy å se om andre en forkere kan ha funnet noe som bryter med den mest mainstream oppfattningen... Temmelig nedslått, og ikke så rent sjokkert, fant jeg ut at de, kristne og kristne kreasjonister, ikke bare jugde, men de gikk BEVISST inn for å juge til andre om det også. For i min bok den gangen så løy ikke kristne, men der tok jeg feil!! Grundig feil, for hvis du hadde vært ærlig når du kikker på ditt livssyn MaxRPM, så hadde du ervervet deg kunnskap fra andre sider også, sider som omhandler skikkelig forskning og ordentlig vitenskap, men gjør du det? Nei, ikke så langt jeg kan se ihvertfall, for isteden linker du til steder som gjør hva de kan i form av vage indikasjoner, ren løgn og ren forfalskning, skrevet på en slik måte at det EGENTLIG ikke sier noe direkte og derfor vanskelig å "ta" i den løgnen de presenterer, men akkurat nok til at kristne TROR det som står der, på tross av at de ikke krysssjekker det mot ordentlig vitenskap... De krysssjekker den "viten" mot andre kreasjonist sider og skjønner ikke at de er falt for den største løgnen siden oppfinneslen av internett...

 

Så her er det ALT FOR TRO som gjelder og ikke ærlig, oppriktig søkning etter sannhet.

 

Nå gidder jeg ikke å begynne å plukke fra hverandre påstandene på disse sidene, for det er som jeg sier så difust og vagt og støtter seg på så ufattelig lite med faktisk informasjon at du med letthet kunne gravd opp nye argumenter og halvsannheter som kontradikterte det jeg sa, for det er slik dette er bygget opp. Dessuten VIL du jo ikke tro på noe som kontradikterer din tro, så enkelt er det bare med religiøse, som jeg sa, de er IKKE ærlige på dette området i det hele tatt. Ærlig er du først når du kan se på noe med forvissning om at det nye kan kontradiktere det du i øyeblikket tror på og at du er åpen nok til å kunne gi andre og nye ting rett. Er du det MaxRPM?

 

Er du ærlig nok til å se på nye ting med et åpent sinn og villig til å bytte mening for noe som er mer sannferdig og troverdig enn det du tror på i dag dukker opp? Nei, som kristen så er du ikke det. Du har låst deg til en tro og det er samme hvor beviselig feil eller hvor beviselig rett det som kommer opp er, du VIL tro på gud, samme hva. Så du er rett og slett ikke ærlig nok til åat jeg, og mange med meg, gidder å legge ut på en forklaring hvorfor dette er feil engang! Det blir bare vind for deg og andre religiøse.

 

IKKE at det vi sier er RIKTIG på noen måte, ihvertfall ikke for ever og alltid, for all del, de fleste som aksepterer vitenskap skjønner godt at vi allerede i morgen kan finne ting som gjør at det vi som vi aksepterer som mest sannferdig i dag må endres i morgen, men vi er også åpne nok til å forstå stupiditeten ved å tviholde på forklaringer som ikke lenger stemmer og derfor endre vårt syn....

 

Bare så merkelig at bibelen kan ha merkelig rett på forskjellige ting, vitenskapen sier det var en masse utryddelse, det gjør bibelen også, vitenskapen sier at Mount Everest var en gang under vann, derfor finner de sjøfossiler der, sammen sier bibelen at Mount everset og alt var under vann, merkelig hvor jødene tviholder på tradisjoner oppigjennom alle dess tusen årene, men at de var basert på løgn.

Jødene som er noen av de mest intelligente personer på jord, (også ond-intelligent) tror på skriftene sine som sanne.

Lenke til kommentar

Var ingen jøder i egpyt, i hverfall ikke mange nok til at de la igjen et eneste bevis for at de var der. I hvertfall ikke 200 000 og i hvertfall ikke som slaver.

 

Moses fantes aldri, en fiktiv person det er sikkert, jøder i egypt er fantasi, ikke noe mer historisk sant enn at Frodo dro til ild fjellet og kasta hesker ringen i ilden.

 

Så alle personer som det skrives om for 3500 år siden er fiktive? Blir de mer fiktive dess lenger tilbake i tid man går? Den kan jeg tro på, apemennesker for 200 000 år siden, ja det er sannsynlig.

Lenke til kommentar

Å herregud...

 

Snakk om å fabrikere "bevisene" ... Helt KLART en "dokumentar" med en klar agenda ihvertfall, for man må være bra ignorant om man faktisk TROR på dette våset som blir fremført i GT... Dette er eventyr fra ende til annen..

 

Jødene var aldri slaver i egypt slik biblen hevder... Merkelig hvordan noen klarer å legge all troverdighet på eN kilde i denne saken...

Å herregud...

 

Snakk om å fabrikere "bevisene" ... Helt KLART en "dokumentar" med en klar agenda ihvertfall, for man må være bra ignorant om man faktisk TROR på dette våset som blir fremført i GT... Dette er eventyr fra ende til annen..

 

Jødene var aldri slaver i egypt slik biblen hevder... Merkelig hvordan noen klarer å legge all troverdighet på eN kilde i denne saken...

 

Det er helt riktig at "jødene" aldri var slaver i Egypt. Men Israels folk var slaver i Egypt.

Og ruten de fulgte ut av Egypt er kartlagt, inkludert ruten over, dvs under rødehavet, hvor det ligger en stripe med gamle egyptiske vognhjul der Israels folk gikk.

Disse vognhjulene er undersøkt, og stammer fra tiden da Israel i følge Bibelen gikk ut av Egypt. Det er også funnet benrester fra hester og mennesker i en stripe i rødehavet langs samme ruten.

Lenke til kommentar

Trådens første innlegg består av kun en video, og tråden bryter dermed forumets regler for posting. Tråden vil bli stengt hvis ikke trådstarter oppdaterer sitt innlegg med en beskrivelse av videoen, slik at man kan ta del i diskusjonen uten å måtte se hele videoen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding eller poster i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar

Var ingen jøder i egpyt, i hverfall ikke mange nok til at de la igjen et eneste bevis for at de var der. I hvertfall ikke 200 000 og i hvertfall ikke som slaver.

 

Moses fantes aldri, en fiktiv person det er sikkert, jøder i egypt er fantasi, ikke noe mer historisk sant enn at Frodo dro til ild fjellet og kasta hesker ringen i ilden.

 

Så alle personer som det skrives om for 3500 år siden er fiktive? Blir de mer fiktive dess lenger tilbake i tid man går? Den kan jeg tro på, apemennesker for 200 000 år siden, ja det er sannsynlig.

 

Stråman, jeg sa aldri noe om alle personer, jeg nevnte spesifikt en person. Som vi vet ikke har funnests, helt oppspinn, hele delen av bibelen som handler om jøder i egypt er oppspinn,

Lenke til kommentar

Det står ikke noe i Bibelen om jøder i Egypt, så den delen av Bibelen hvor det står om "jøder" i Egypt eksisterer ikke.

Det var ingen jøder i Egypt på den tiden, GT er bla historien om Israels folk og ikke om "jødene" Begrepet jøde var ikke oppfunnet på den tiden, og omhandlet uansett ikke dagens "jøder"

Lenke til kommentar

Mener du det er fabrikert?, At den store kløyvde steinen er plassert der?

Den store steinen som ligger der kan ha HELT naturlige årsaker for sin opprinnesle. At noen har klotrt på den med skrift er uten sammenheng...

 

Det virker litt merkelig om at vind skal lage to vegger av vann der man kan gå på tørt land på havet, men om det er der videoen beskriver hvor vannet er grunt der det vises, så er det mulig å gå over om vannet er trekt tilbake der.
HVIS det blåste så hardt at grunt vann deler seg, tror du det det ville vært mulig å gått akkurat der det blåste hardest? At menn, kvinner og barn og eiendeler ville forblitt der de var under en slik enormt sterk vind? Det er bare å bruke bittelitt logikk her, spørre spørsmål, være kritisk, så går det fort opp for en at slike videoer er SYDD for å passe, og støtte, den lille informasjonen veldig mange kristne besitter... Vet om MANGE kristne som er total ignorante ovenfor ALL annen viten enn den "viten" de tror bibelen inneholder og når du mangler selv den mest elementære av slik informasjon er det ikke så rart at man tror på slike videoer... Legger man til slike linker som du her kommer med under, der alt på disse sidene er skrevet med en klar AGENDA (alt de skriver MÅ være i favør av gud, alt annet lar de ganske enkelt være å skrive om... )Altså ikke direkte løgn, men en helt klar vill ledning av de mer ignorante sjelene, som rett og slett ikke har den bakgrunns informasjonen som trengs for å luke dette ut fra skikkelig informasjon om hvordan naturen faktisk henger sammen. Så har du faktoren om hva de VIL tro på.... Har sagt det før, men gjentar det gjerne, religiøse er IKKE ærlige når det kommer til dette punktet, ikke i det hele tatt...

 

Her er en nettside med forklaringen på det.

http://www.truebible...tanding249.html

 

Og det med at jødene var byggere av byer i Egypt, så kan kanskje dette forklare, dessuten har jeg sett på National Geographic om den byen som står i bibelen som jødene forlot, ble plutselig byggestopp der.

http://www.biblearch...d-Conquest.aspx

Jeg HAR vært inne på hundrevis av lignende sider den gangen jeg trodde at kreasjonisme og slikt hadde noe for seg, det er alltid gøy å se om andre en forkere kan ha funnet noe som bryter med den mest mainstream oppfattningen... Temmelig nedslått, og ikke så rent sjokkert, fant jeg ut at de, kristne og kristne kreasjonister, ikke bare jugde, men de gikk BEVISST inn for å juge til andre om det også. For i min bok den gangen så løy ikke kristne, men der tok jeg feil!! Grundig feil, for hvis du hadde vært ærlig når du kikker på ditt livssyn MaxRPM, så hadde du ervervet deg kunnskap fra andre sider også, sider som omhandler skikkelig forskning og ordentlig vitenskap, men gjør du det? Nei, ikke så langt jeg kan se ihvertfall, for isteden linker du til steder som gjør hva de kan i form av vage indikasjoner, ren løgn og ren forfalskning, skrevet på en slik måte at det EGENTLIG ikke sier noe direkte og derfor vanskelig å "ta" i den løgnen de presenterer, men akkurat nok til at kristne TROR det som står der, på tross av at de ikke krysssjekker det mot ordentlig vitenskap... De krysssjekker den "viten" mot andre kreasjonist sider og skjønner ikke at de er falt for den største løgnen siden oppfinneslen av internett...

 

Så her er det ALT FOR TRO som gjelder og ikke ærlig, oppriktig søkning etter sannhet.

 

Nå gidder jeg ikke å begynne å plukke fra hverandre påstandene på disse sidene, for det er som jeg sier så difust og vagt og støtter seg på så ufattelig lite med faktisk informasjon at du med letthet kunne gravd opp nye argumenter og halvsannheter som kontradikterte det jeg sa, for det er slik dette er bygget opp. Dessuten VIL du jo ikke tro på noe som kontradikterer din tro, så enkelt er det bare med religiøse, som jeg sa, de er IKKE ærlige på dette området i det hele tatt. Ærlig er du først når du kan se på noe med forvissning om at det nye kan kontradiktere det du i øyeblikket tror på og at du er åpen nok til å kunne gi andre og nye ting rett. Er du det MaxRPM?

 

Er du ærlig nok til å se på nye ting med et åpent sinn og villig til å bytte mening for noe som er mer sannferdig og troverdig enn det du tror på i dag dukker opp? Nei, som kristen så er du ikke det. Du har låst deg til en tro og det er samme hvor beviselig feil eller hvor beviselig rett det som kommer opp er, du VIL tro på gud, samme hva. Så du er rett og slett ikke ærlig nok til åat jeg, og mange med meg, gidder å legge ut på en forklaring hvorfor dette er feil engang! Det blir bare vind for deg og andre religiøse.

 

IKKE at det vi sier er RIKTIG på noen måte, ihvertfall ikke for ever og alltid, for all del, de fleste som aksepterer vitenskap skjønner godt at vi allerede i morgen kan finne ting som gjør at det vi som vi aksepterer som mest sannferdig i dag må endres i morgen, men vi er også åpne nok til å forstå stupiditeten ved å tviholde på forklaringer som ikke lenger stemmer og derfor endre vårt syn....

 

Bare så merkelig at bibelen kan ha merkelig rett på forskjellige ting, vitenskapen sier det var en masse utryddelse, det gjør bibelen også, vitenskapen sier at Mount Everest var en gang under vann,

 

Vet du hva plateteknonikk er eller hvordan fjell oppstår? Tror du Himalayafjellene alltid har vært de enorme beistene vi ser i dag? Nei tvert i mot. Himalaya er faktisk en av de yngste fjellkjedene vi har, og oppsto fordi Indiplaten kolliderte med Eurasiaplaten for rundt 40 millioner år siden. Før kollideringen var det et hav mellom India og Asia som forklarer hvorfor "Mount Everest" engang lå under vann. Dette skjedde også lenge lenge lenge før menneskeheten oppsto, og du begår en grov misforståelse hvis du tror dette beviser en global flood. Tvert i mot er det INGEN beviser som peker mot en global flood. Dette er kreasjonistisk løgnpåstander av verste sort!

Lenke til kommentar

Bare så merkelig at bibelen kan ha merkelig rett på forskjellige ting, vitenskapen sier det var en masse utryddelse, det gjør bibelen også, vitenskapen sier at Mount Everest var en gang under vann, derfor finner de sjøfossiler der, sammen sier bibelen at Mount everset og alt var under vann,

Dette kan du spare deg MaxRPM, det blir rett og slett for dumt.....

 

Vi VET nemlig hvorfor himalaya og verdens høyeste fjell var under vann (se innlegget over) og det var LENGE før den kom opp i en høyde av 8000 meter. Så her SYR du gud inn der gud ikke har noen finger med i spillet i det hele tatt for å legitimere fablene i bibelen, som skal ha oss til å tro at det regnet i førti dager og førti netter og derved oversvømmet jorden OG mount everest... men slapp av, alle med bitte litt innsikt og som fulgte med litt på skolen skjønner at du juger her...

 

 

merkelig hvor jødene tviholder på tradisjoner oppigjennom alle dess tusen årene, men at de var basert på løgn.
Fablene til jødene er rappet fra eldre religioner i mesopotamia, dette VET vi i dag. Feilen er at det som står der ALDRI kan endres, står det der så står det der, det er jo guds ord selv om det er aldri så beviselig dumt. Og det er grunnen til disse jødiske "tradisjonene" ...

 

Jødene som er noen av de mest intelligente personer på jord, (også ond-intelligent) tror på skriftene sine som sanne.

Nei, Jøder er hverken mer intelligente eller mindre intelligente enn andre folk. Dette juger du om KUN fordi du i neste omgang skal ha oss til å tro at det var de mega smarte jødene som skrev bibelen altså, men jeg tørr å minne deg på at du ikke er på et bedehus møte nå og kan slenge rundt deg med ignorante påstander, for her blir de pillet i stykker av bevis.

 

For skal du påstå noe slikt MaxRPM, så må du kunne bakke det opp med noen beviser også, men du kan ikke det. Jøder er folk flest de, like dumme og like smarte som resten av jordens befolkning. Tro gjør faktisk ikke folk smartere, så vet du det (tvert i mot vil jeg vel hevde...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jødene utvandret altså ikke i fra egypt. De og deres krigsgud, Yahwe, ble som sagt rappet fra andre religioner. Legg merke til hva det står i fablene om skapelse, for det står "skape dem i VÅRT bilde". Dette fordi jødene den gangen hadde en hel skokk av guder som de tilba, men siden det etterhvert gikk litt smått med krigslykken for jødene, de skulle jo som kjent ut å rappe landene til andre folk, dreide troen deres mer og mer over på å tilbe krigsguden Yahwe (som jo ikke klarer å vinne over folk med jernvogner.. :roll: ) til de ikke lenger husket at de hadde hatt flere guder...

 

Det var denne krigsguden kristendommen rappet og bakte sammen jesus, gud og det hellige spøkelset, noe disse "smarte" jødene aldri har ytret et ord om.. Så kristendom gjorde egentlig ikke annet enn hva jødene gjorde selv, de rappet noen andres religion og gjorde om på den.

 

Ikke så mye å feste lit til i den boka nei... Men kanskje jødene TRODDE de var i egypt, men egentlig var i mesopotamia? De rotet jo etter sigende rundt i en liten ørken i førti år, så noen stifinnere var de definitivt ikke. Og delingen av røde havet var antagelig bare en kraftig omskrevet uttørket bekk de måtte krysse...

 

Faktum er at det bare var en tilfeldighet at det var jødedom som slo seg opp og som kristendommen hviler på. Hadde jødene fått bank og blitt utryddet av de andre folkene de slo ville vi ikke hørt et pip om hverken jesus, yahwe eller noen av de andre mytene og fablene bibelen disker opp med, de ville gått i glemmeboka sammen med alle de gudene som jødene startet å tro på... Yahwe var til og med gift i tiden de oppholdt seg i mesopotamia, men det ekteskapet MÅ ha gått dritt fordi det ikke ble noe på yahwe eller noe slikt, for han HATER jo kvinner i jødenes versjon om krigsguden yahwe...

 

Men det er hva kristne i dag tror på, en krigsgud som er en overlevning fra langt eldre religioner enn jødedommen...

 

Og igjen, det er ikke funnet en eneste gjenstand eller annet bevis for den påståtte utvandringen av Egypt. Ikke et pip om drap av første fødte også videre... Alt dette er med stor sannsynlighet fabler... Det var aldri jøder i noe stort antall i Egypt... Like lite som at vannet sto over mount everest faktisk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare så merkelig at bibelen kan ha merkelig rett på forskjellige ting, vitenskapen sier det var en masse utryddelse, det gjør bibelen også, vitenskapen sier at Mount Everest var en gang under vann, derfor finner de sjøfossiler der, sammen sier bibelen at Mount everset og alt var under vann,

Dette kan du spare deg MaxRPM, det blir rett og slett for dumt.....

 

Vi VET nemlig hvorfor himalaya og verdens høyeste fjell var under vann (se innlegget over) og det var LENGE før den kom opp i en høyde av 8000 meter. Så her SYR du gud inn der gud ikke har noen finger med i spillet i det hele tatt for å legitimere fablene i bibelen, som skal ha oss til å tro at det regnet i førti dager og førti netter og derved oversvømmet jorden OG mount everest... men slapp av, alle med bitte litt innsikt og som fulgte med litt på skolen skjønner at du juger her...

 

 

merkelig hvor jødene tviholder på tradisjoner oppigjennom alle dess tusen årene, men at de var basert på løgn.
Fablene til jødene er rappet fra eldre religioner i mesopotamia, dette VET vi i dag. Feilen er at det som står der ALDRI kan endres, står det der så står det der, det er jo guds ord selv om det er aldri så beviselig dumt. Og det er grunnen til disse jødiske "tradisjonene" ...

 

Jødene som er noen av de mest intelligente personer på jord, (også ond-intelligent) tror på skriftene sine som sanne.

Nei, Jøder er hverken mer intelligente eller mindre intelligente enn andre folk. Dette juger du om KUN fordi du i neste omgang skal ha oss til å tro at det var de mega smarte jødene som skrev bibelen altså, men jeg tørr å minne deg på at du ikke er på et bedehus møte nå og kan slenge rundt deg med ignorante påstander, for her blir de pillet i stykker av bevis.

 

For skal du påstå noe slikt MaxRPM, så må du kunne bakke det opp med noen beviser også, men du kan ikke det. Jøder er folk flest de, like dumme og like smarte som resten av jordens befolkning. Tro gjør faktisk ikke folk smartere, så vet du det (tvert i mot vil jeg vel hevde...)

 

Tipper du har fått det til svar før, så at du ikke nevner det, må vær at du liker å repetere deg selv til det kjedsommelige, jeg har hørt om platetektonikk, og har du hørt kreasjonistenes svar på dette, så kunne du forklart deg utifra det helller.

Aat det står i bibelen at kildene i havet brast, ikke bare at det regnet i førti dager.

Man ser jo et digert arr virker det som i (Mid-atlantic Ocean rigde), og de tektoniske platene vi ser også, er arr fra da det brast under havet under vannflommen.

Skulle ønsket det bare sto at det regnet, det ville vært vanskligere å tro da at vann kom ifra dypet, og at under vannet var det så katastrofalt med rystninger av land som fikk fjell som Mount Everest til å heve seg 8000 meter. Grand Canyon kunne blitt utskjært der under denne katastrofen under vann, likeså alt som Gud har formet som man kan se idag kommmer fra vannflommen til idag. Men dette er mint tro, og mener den kan jeg holde på, siden man idag finner merkelige arkeologiske funn, og historier om drager, noe som høres ut som det man idag kaller dinosaurer, om riddere som skulle ut å drepe drager for å vinne kvinnens gunst. Og i benrester fra dinosaurer finner man merkelig nok organisk matriale som stammer fra benet, selv om det skulle vært helt umulig siden det er 65 millioner år siden de døde.

 

Tenker bare på at jødene har vunnet flest priser for mattematikk og fysikk og den slags, og noen av de beste elektroniske instrumenter idag er fra jøders oppfinnelse, de er av de styrtrike som eier store imperium av bedrifter i Amerika og Europa, mange driver sin virksomhet i onde hensikter, men fortsatt smarte.

Einstein var jøde.

 

Rart at de rappet historier fra andre i Mesopotamia, men det er jødene som har den mest utfyllende historien med en rød linje som går sammen med tiden. Dessuten så ser jeg for mye gudommelig mattematikk i bibelen også, det er for mange lag av overbevisning i meg.

 

Jeg vet jeg ikke er på noe bedehus nå, jeg er på et nettforum hvor mange ateister har samlet seg for gå til angrep på alle som vil fremme bibelen, det virker som dere er her døgnet rundt, som om dere lever på vårt nærvær av Gud, fordi det virker som om deres liv utenom er så kjedelig enn dette med å vær her inne hele tiden, at derfor er dere her hele tiden. Hvorfor må dere være ti ateister på en kristen, er dere så pysete i troen på ateismen deres? Kan ikke dere leve deres herlige ateistiske liv og være overbevist på at sannheten om at ateisme er rett, seirer? For når dere handler på denne måten så virker som om dere er svært usikre og må hele tiden være ti mot en her.

Lenke til kommentar

Noah flommen du her fabler om er bare tull Maxrpm... Vi VET hvorfor de tektoniske platene er der og vi VET hva som står bak grand canyon, så hvorfor i all verden juger du om dette da?

 

Dette er jo tøys, jug og kreasjonist propaganda i en herlig røre og som vanlig uten bevis... Annet enn at de juger om det vitenskapen har funnet ut med ordentlige studier om evnene...

 

Vi avslutter der vi tenker jeg, for nå rører du verre enn ti kasser med vårkåte kaniner....

 

Skal du ha informasjon om dette så søk det opp på google... Skulle ikke være så vanskeig å finne en side som ikke forkynner at jorden er 6000 år på første siden, er det vel?

 

Men slutt å spre løgner er du snill, for sånn du holder på nå fjerner du alle opp knappene i den heisen som kommer og henter deg når du parkerer tøfflene for godt, ihvertfall i følge din egen tro. Kommer kun til å være en stor ned knapp i den heisen.. Du vet, du skal ikke juge...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noah flommen du her fabler om er bare tull Maxrpm... Vi VET hvorfor de tektoniske platene er der og vi VET hva som står bak grand canyon, så hvorfor i all verden juger du om dette da?

 

Dette er jo tøys, jug og kreasjonist propaganda i en herlig røre og som vanlig uten bevis... Annet enn at de juger om det vitenskapen har funnet ut med ordentlige studier om evnene...

 

Vi avslutter der vi tenker jeg, for nå rører du verre enn ti kasser med vårkåte kaniner....

 

Skal du ha informasjon om dette så søk det opp på google... Skulle ikke være så vanskeig å finne en side som ikke forkynner at jorden er 6000 år på første siden, er det vel?

 

Men slutt å spre løgner er du snill, for sånn du holder på nå fjerner du alle opp knappene i den heisen som kommer og henter deg når du parkerer tøfflene for godt, ihvertfall i følge din egen tro. Kommer kun til å være en stor ned knapp i den heisen.. Du vet, du skal ikke juge...

 

Hvorfor er du så agressiv ?

Er det kanskje noe du er redd for ?

 

Du bør helle ikke gå rundt å beskylde andre for å være en løgner. Du skal ikke kaste stein når du sitter i glasshus vet du.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så agressiv ?

Er det kanskje noe du er redd for ?

 

Du bør helle ikke gå rundt å beskylde andre for å være en løgner. Du skal ikke kaste stein når du sitter i glasshus vet du.

Hva med å holde seg til saken isteden for å angripe meg? Vet ikke om du la merke til det, men denne tråden handler altså ikke om meg, men om en fabrikert video som forsøker å juge om at jødene var slaver i egypt og at havet delte seg på grunn av sterk vind (som samtidig er så sterk at ingen mennesker kunne gått der...) og påstandene om de førsti årene i ørkenen som det heller ikke finnes spor av noen steder. Kanskje du skulle si noen ord om det og la være å angripe personer?

 

Du vet, ball ikke mannen...?

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så agressiv ?

Er det kanskje noe du er redd for ?

 

Du bør helle ikke gå rundt å beskylde andre for å være en løgner. Du skal ikke kaste stein når du sitter i glasshus vet du.

Hva med å holde seg til saken isteden for å angripe meg? Vet ikke om du la merke til det, men denne tråden handler altså ikke om meg, men om en fabrikert video som forsøker å juge om at jødene var slaver i egypt og at havet delte seg på grunn av sterk vind (som samtidig er så sterk at ingen mennesker kunne gått der...) og påstandene om de førsti årene i ørkenen som det heller ikke finnes spor av noen steder. Kanskje du skulle si noen ord om det og la være å angripe personer?

 

Du vet, ball ikke mannen...?

 

Dette var ikke noe "angrep" på deg, bare noen uskyldige spørsmål, samt en opplysning om du må ikke beskylde noen for å være løgner, og også at du skal ikke kaste stein når du sitter i glasshus.

 

At du føler deg truffet og spiller "såret" pga dette, er ikke mitt problem., men en ganske naturlig reaksjon fra din side. For du har satset livet på en rekke løgner, bla den om at Bibelen er et "eventyr" osv, og nå er du redd for at at Bibelen skal vise seg å være sann, og virkelig inspirert av Gud.

 

Forøvrig så er det riktig at det ikke var noen jøder i Egypt, for det var ingen jøder på den tiden,

Men Israels folk var slaver i egypt, og de ble ledet ut av Egypt av Gud, som brukte Moses og hans bror Aron for dette.

Historien om Israels utvandring fra Egypt er som den står skrevet i Bibelen, inkl kryssingen av rødehavet.

Ruten Israels folk fulgte er funnet, og inneholder utallige spor, inkludert kryssingen over rødehavet hvor det ligger strødd en rekke med gsmle egyptiske vognhjul og beinrester fra hester og mennesker i den ruten israels folk gikk over, disse restene er rester etter egyptiske soldater som forfulgte Israels folk.

 

Israels folk var slaver i Egypt, og GT inkl mosebøkene er bla historien om Israels folk, og ikke om jødene.

De vi kjenner som jøder i dag er bedragere som har stjålet Israels historie og identitet, bla for å få det landet i midtøsten som vi i dag kaller Israel, og for å få andre til å tilbe dem fordi de er "guds utvalgte folk"

Men de som kaller seg jøder i dag er ikke engang i slekt med Israels folk, de nedstammer fra Israels fiender.

Så der hadde du flaks, for du hadde rett, det var ingen jøder i Egypt på den tiden. Ordet jøde er heller ikke nevnt i GT.

Men det er likevel ikke nødvendigvis bevisst løgn fra dem som hevder det, for de såkalte "jødene" i dag har klart å få nesten alle til å tro at de er israels folk som GT handler om

 

Ordet jøde kom i bruk mange hundre år senere, og hadde opprinnelig heller ikke noe med religion å gjøre.

 

Dagens "jøder" derimot, kalles jøder pga religionen jødedommen. Men dagens "jøder" har ingen historiske røtter i midtøsten.

Lenke til kommentar

Så hvor er bevisene for dette slaveriet hen? Det er vel knappest NOE som noen har lett mer etter enn bevis fra bibelens påstander og aldri har man vel funnet så lite for så mange påstander som akkurat bibelen, som jo er skrevet av ingen mindre enn universets skaper og det er jo merkelig at flere fakta ikke er klart bevis når det ikke er noen hvem som helst som står bak...

 

Så hvor er bevisene for disse påstandene?

 

Å si: "Det står i bibelen", holder ikke, for bibelen er en bok som hvem som helst kunne ha skrevet og siden så og si ingen av påstandene som bibelen postitulerer på noen måte er bevist så er og blir dette påstander Balty...

 

Og i og med disse påstandene er over to tusen år gamle kan vi vel konkludere med at bevisene heller aldri kommer på bordet og derfor avfeie historien for hva dette er, en myte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...