Gå til innhold

Ny teori på utvandringen av Egypt


maxRPM

Anbefalte innlegg

Så hvor er bevisene for dette slaveriet hen? Det er vel knappest NOE som noen har lett mer etter enn bevis fra bibelens påstander og aldri har man vel funnet så lite for så mange påstander som akkurat bibelen, som jo er skrevet av ingen mindre enn universets skaper og det er jo merkelig at flere fakta ikke er klart bevis når det ikke er noen hvem som helst som står bak...

 

Så hvor er bevisene for disse påstandene?

 

Å si: "Det står i bibelen", holder ikke, for bibelen er en bok som hvem som helst kunne ha skrevet og siden så og si ingen av påstandene som bibelen postitulerer på noen måte er bevist så er og blir dette påstander Balty...

 

Og i og med disse påstandene er over to tusen år gamle kan vi vel konkludere med at bevisene heller aldri kommer på bordet og derfor avfeie historien for hva dette er, en myte...

Så hvor er bevisene for dette slaveriet hen? Det er vel knappest NOE som noen har lett mer etter enn bevis fra bibelens påstander og aldri har man vel funnet så lite for så mange påstander som akkurat bibelen, som jo er skrevet av ingen mindre enn universets skaper og det er jo merkelig at flere fakta ikke er klart bevis når det ikke er noen hvem som helst som står bak...

 

Så hvor er bevisene for disse påstandene?

 

Å si: "Det står i bibelen", holder ikke, for bibelen er en bok som hvem som helst kunne ha skrevet og siden så og si ingen av påstandene som bibelen postitulerer på noen måte er bevist så er og blir dette påstander Balty...

 

Og i og med disse påstandene er over to tusen år gamle kan vi vel konkludere med at bevisene heller aldri kommer på bordet og derfor avfeie historien for hva dette er, en myte...

 

Du følger nok ikke med hva som skjer ute i verden, for en rekke av historier og hendelser i Bibelen er nå også bevist ved arkeologiske utgravninger og undersøkelser.

Bibelen er som jeg har sagt før, den mest nøyaktige og pålitelige historiske kilde vi har.

 

De bevisene for Israels fangenskap og utgang av Egypt, kan du forøvrig finne i Bibelen selv, og om du skulle reise til midtøsten så kan du gå deler av ruten selv og se sporene etter Israels folk med egne øyne.

.

Men om du skulle være interessert så kan du jo også se på denne websiden. http://www.allaboutarchaeology.org/goshen.htm

 

Du har ikke noe grunnlag for å si at Bibelen er en bok som hvem som helst kunne skrevet, for hvem av oss kunne skrevet en bok som er historisk nøyaktig og med profetier som går i oppfyllelse mange tusen år senere ?

 

Det faktum at du selv uten videre trekker den konklusjonen at bevisene aldri kommer på bordet, vitner om at du er redd for at Bibelen tross alt kan være sann, og Guds ord som den utgir seg for.

 

En rekke beviser er allerede funnet, og en rekke profetier i Bibelen er allerede oppfylt, og flere kommer til å bli oppfylt i nær fremtid.

 

Endetiden som er profetert i Bibelen, er nå.

Og de ting som er profetert for slutten av endetiden, før Jesus kommer tilbake er allerede i ferd med å skje

Men du og andre ateister ser men forstår ikke, og dere prøver fortvilt å trøste dere med at alt som skjer er bare tilfeldigeter, og Bibelen er bare "oppspinn"

Men det hjelper ikke, for Bibelen blir ikke "oppspinn" uansett hvor mange ganger dere sier det.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det faktum at du selv uten videre trekker den konklusjonen at bevisene aldri kommer på bordet, vitner om at du er redd for at Bibelen tross alt kan være sann, og Guds ord som den utgir seg for.
Nei, det har med hvor lange vi skal være påpne for en påstand... Syntes ikke du også at påstander som er to tusen år gamle er modne for enten å bevises eller forkastes som tull? Vi forkastet påstandene om tor og odin mye fortere eenn det og de påstandene er likelydende med påstandene i bibelen, hverken mer eller mindre... Så har du påstandene til de tusner av andre guder vi mennesker her trodd like hardt på som bibelen... Hva med dem? Skal vi være åpne for dem også eller skal vi sette kroken på døren og si at det forblir påstander om ikke de påståtte gudene selv gjør noe med saken?

 

Har ingenting med frykt å gjøre, kun at nok må en eller annen gang være nok....

 

 

 

En rekke beviser er allerede funnet, og en rekke profetier i Bibelen er allerede oppfylt, og flere kommer til å bli oppfylt i nær fremtid.
Ja, på lik linje med en rekke profetier og dommedager i andre religioner ja... Merkelig hvordan du evner å være så uærlig at du klarer å tillegge all sannhet til disse påstandene mens du glatt avfeier likelydende påstander fra andre religioner... Sier litt...

 

Endetiden som er profetert i Bibelen, er nå. Og de ting som er profetert for slutten av endetiden, før Jesus kommer tilbake er allerede i ferd med å skje
Vet du, jeg skulle nesten ønske at jeg kunne vært flue på veggen når du som 70-80-90 åring ligger for døden og denne dommedagen enda ikke har kommet enda... Millioner av kristne har trodd AKKURAT det du selv sier her og har det skjedd...? Nope... Vil det skje? Nope, ikke dommedag som prediket i bibelen nei... for den "dommedagen" som eventuelt måtte komme kommer ikke til å skille kristne fra andre, men ganske enkelt utslette alle som en på denne lille planeten...

 

Men du og andre ateister ser men forstår ikke, og dere prøver fortvilt å trøste dere med at alt som skjer er bare tilfeldigeter, og Bibelen er bare "oppspinn" Men det hjelper ikke, for Bibelen blir ikke "oppspinn" uansett hvor mange ganger dere sier det.
Fester du lit til hva andre religoner sier og deres profetier? Hvorfor gjør du ikke det? Jada, det er bare påstander, men det er jammen meg bibelen vært i to tusen år også, så hvorfor i all verden skal vi tro dette da?

 

Kom med BEVIS er du snill, da kan vi snakkes. Før det avfeiser jeg dette du sier som stormannsgalskap... Da det faktisk ER stormannsgalskap å tro at vi som små ubetydelige skapninger på denne bitte lille avsidesliggende planeten har noe behov, eller rett, til å leve evig...

Lenke til kommentar
Det faktum at du selv uten videre trekker den konklusjonen at bevisene aldri kommer på bordet, vitner om at du er redd for at Bibelen tross alt kan være sann, og Guds ord som den utgir seg for.
Nei, det har med hvor lange vi skal være påpne for en påstand... Syntes ikke du også at påstander som er to tusen år gamle er modne for enten å bevises eller forkastes som tull? Vi forkastet påstandene om tor og odin mye fortere eenn det og de påstandene er likelydende med påstandene i bibelen, hverken mer eller mindre... Så har du påstandene til de tusner av andre guder vi mennesker her trodd like hardt på som bibelen... Hva med dem? Skal vi være åpne for dem også eller skal vi sette kroken på døren og si at det forblir påstander om ikke de påståtte gudene selv gjør noe med saken?

 

Har ingenting med frykt å gjøre, kun at nok må en eller annen gang være nok....

 

 

 

En rekke beviser er allerede funnet, og en rekke profetier i Bibelen er allerede oppfylt, og flere kommer til å bli oppfylt i nær fremtid.
Ja, på lik linje med en rekke profetier og dommedager i andre religioner ja... Merkelig hvordan du evner å være så uærlig at du klarer å tillegge all sannhet til disse påstandene mens du glatt avfeier likelydende påstander fra andre religioner... Sier litt...

 

Endetiden som er profetert i Bibelen, er nå. Og de ting som er profetert for slutten av endetiden, før Jesus kommer tilbake er allerede i ferd med å skje
Vet du, jeg skulle nesten ønske at jeg kunne vært flue på veggen når du som 70-80-90 åring ligger for døden og denne dommedagen enda ikke har kommet enda... Millioner av kristne har trodd AKKURAT det du selv sier her og har det skjedd...? Nope... Vil det skje? Nope, ikke dommedag som prediket i bibelen nei... for den "dommedagen" som eventuelt måtte komme kommer ikke til å skille kristne fra andre, men ganske enkelt utslette alle som en på denne lille planeten...

 

Men du og andre ateister ser men forstår ikke, og dere prøver fortvilt å trøste dere med at alt som skjer er bare tilfeldigeter, og Bibelen er bare "oppspinn" Men det hjelper ikke, for Bibelen blir ikke "oppspinn" uansett hvor mange ganger dere sier det.
Fester du lit til hva andre religoner sier og deres profetier? Hvorfor gjør du ikke det? Jada, det er bare påstander, men det er jammen meg bibelen vært i to tusen år også, så hvorfor i all verden skal vi tro dette da?

 

Kom med BEVIS er du snill, da kan vi snakkes. Før det avfeiser jeg dette du sier som stormannsgalskap... Da det faktisk ER stormannsgalskap å tro at vi som små ubetydelige skapninger på denne bitte lille avsidesliggende planeten har noe behov, eller rett, til å leve evig...

 

Dette du forlanger med "bevis" er håpløst, for du forlanger en type 100 % bevis slik at du Slipper å tenke selv.

Hvis jeg legger ut websider og videoer som ville holde som bevis for mange andre, så avviser du det fordi du gidder ikke tenke selv eller du overser det helt fordi du på forhånd har bestemt deg for hvordan din virkelighet ser ut, og der er det ikke plass for Gud.

Forøvrig så kan du se beviser for at Guds skaperverk overalt hvor du ferdes i naturen.

 

Du vil nok også få slike beviser som du forlanger, dvs beviser du kan se og føle på selv om ikke så lenge, men da vil det være for sent for deg.

For Jesus sier at om Han ikke kommer tilbake for å stoppe galskapen, så vil det være slutten for menneskeheten, og alt liv på planeten vil bli utryddet.

 

Du gjør arrogant narr av dette med "dommedag"

Ingen vil hindre deg i det, men du bør være klar over at selv om mange troende kristne har spådd dette før, fordi de var trøtt og lei av denne onde verden og ønsket at den skulle ta slutt, så er det nettopp fordi profetiene i for endetiden ikke er oppfylt at det ikke har skjedd,

Menneskene har fått en tilmålt tid til å styre seg selv, den tiden er snart over, og det vil ende i katastrofe , og utryddelse av alt liv på planeten om ikke Gud griper inn og Jesus kommer tilbake og stopper det hele.

 

Stikkordet her er teknologi, og menneskene har aldri før hatt en teknologi som gjorde at de kan utrydde alt liv, det har de nå, og de vil bruke den også.

 

Jeg har fulgt med i mange år, og vet hva disse maktsyke såkalte ledere og politikere driver med og hva de er villige til å gjøre.

Jeg vet at den kjente teknologien er nok til å utrydde alt liv, men det fins også mer avansert teknologi, som antakelig ligger ca 50-100 år i forkant av den teknologien vi kjenner til.

Alt dette vil bli brukt i den kommende 3 verdenskrig, og i FNs program for befolkningsreduksjon. Og med dette klimahysteriet som de har satt i gang, så vil de sikkert prøve å fjerne CO2 fra atmosfæren også, og bare dette vil føre til at alt liv vil bli utryddet.

Dette er mulig for disse onde og maktsyke individene å få gjennomført fordi slike som deg har støttet dem og hjulpet til slik at de nå har nådd sitt mål om å ødelegge kristendommen, slik at det er bare noen få kristne igjen som følger Jesus.

 

De få av oss som er igjen vil ikke kunne klare å stoppe denne utviklingen. Derfor vil Jesus komme tilbake og stoppe det hele.

Ting skjer i økende tempo nå, og du vil nok snart de bevisene du vil ha og mer til, men da vil det være for sent for deg.

Lenke til kommentar

Dette du forlanger med "bevis" er håpløst, for du forlanger en type 100 % bevis slik at du Slipper å tenke selv.

Nei. Feil igjen. Alt jeg trenger er et bevis på at gud er den han gir seg ut for å være, det er alt.

 

 

Hvis jeg legger ut websider og videoer som ville holde som bevis for mange andre, så avviser du det fordi du gidder ikke tenke selv eller du overser det helt fordi du på forhånd har bestemt deg for hvordan din virkelighet ser ut, og der er det ikke plass for Gud.
Tvert i mot. Jeg er totalt ÅPEN for at det kan finnes en gud, men i motsettning til de som tror uten bevis så forlanger jeg bevis for den eller den guden. Jeg ser ingen grunn til å tro blindt på renspikkede påstander balty, derfor stiller jeg meg også kritisk til guder... men det stopper ikke der, for det er nemlig default posisjonen jeg stiller meg til ALT før bevis foreligger, så vær ikke engstelig, det er ikke bare gud(er) jeg er kristisk til. Og skal man være kritisk, logisk og rasjonell så MÅ man faktisk tenke litt selv balty, så her tar du også feil...

 

 

Forøvrig så kan du se beviser for at Guds skaperverk overalt hvor du ferdes i naturen.
Nei, jeg ser en natur som ikke trenger noen overkinkador for å klare seg jeg, en natur som det ikke eksisterer noe godt eller ondt i, men som tilfeldighetene har skapt slik den fremstår i dag. Har ingen grunn til å putte en masse mystikk inn der mystikk ikke trengs jeg...

 

Du vil nok også få slike beviser som du forlanger, dvs beviser du kan se og føle på selv om ikke så lenge, men da vil det være for sent for deg.
He he. For det første, når du skal true noen, vil det alltid være lurt å true med noe andre også blir redd av og ikke bare ting som skremmer deg selv.

 

For det andre, hva for en gud er dette egentlig, som hemningsløst tar livet av sitt eget skaperverk som kun bruker hjernen vi har fått utdelt til å tenke litt selv? Hvorfor dette enorme hatet mot folk som evner å tenke litt selv og komme til egne sluttninger?

 

Ikke mye til gud om den guden hadde fantes skal jeg si deg...

 

 

For Jesus sier at om Han ikke kommer tilbake for å stoppe galskapen, så vil det være slutten for menneskeheten, og alt liv på planeten vil bli utryddet.

 

Du gjør arrogant narr av dette med "dommedag"

 

 

*en masse bla bla bla*

 

Ting skjer i økende tempo nå, og du vil nok snart de bevisene du vil ha og mer til, men da vil det være for sent for deg.

Før eller senere vil livet på jorden utryddes ja, det er bare det at ingen blir spart! Du kan gjenta disse påstandene til du blir lyse grønn i ansiktet, det gjør dem ikke noe mer til sannhet av den grunn, for det støttes ikke av BEVIS, kun fantasi og fabler!

 

Og historien er full av predikanter som fikk stram tiss av å tenke på den deilige dommedagen, der de i sin stormannsgalskap så for seg at DE ble løftet til himmels mens alle andre led tenne gnissende kvaler... Men det kommer ikke til å skje... Hvorfor?

 

To grunner: OM det står en gud bak dette enorme universet ville vårt liv og levende på denne planeten vært knekkende likegyldig for den skaperen. Vi er bittesmå karbonbaserte vesener på en bitteliten avsides liggende planet, en planet som er 1 av 10 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter, så dette er stormanns galskap av verste sort..

 

Grunn to: OM det finnes en gud er den guden ALDRI i verden så smålig, så hevngjerrig og så tilbedningskåt som denne stjålne jødiske krigsguden er fremstilt. Hvorfor i all verden skulle han det? Når man ser på den kristne guden, som du tilfeldigvis tror på, i bibelen så er den guden altså så dum og gjør så mange tabber at han rett og slett er for stupid til å ha stått bak så mye som et spett...

 

så vet du det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...