Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Siden denne tråden ble startet for 2,5 måneder siden har det i alle fall ikke skjedd noen som helst forandring i annonsemengden og -typen. Ikke det aller minste. Det sier meg at interessen for å gjøre siden mer levelig ikke er heeelt på topp...

Hvor mange er det som egentlig leser Hardware.no og ikke leser på Sweclockers istedet?

 

EDIT:

 

Det handler om å finne en balansegang. Man kan så gjerne ha en del annonser uten at siden trenger å se helt arngren.net ut.

 

post-221391-0-06390400-1341607292_thumb.png

 

 

Imponerende...

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om å finne en balansegang. Man kan så gjerne ha en del annonser uten at siden trenger å se helt arngren.net ut.

Det handler vel mer om at du er vant til adblocking og ikke er vant til å se en eneste annonse.

 

Jeg synes ikke siden skiller seg negativt ut i forhold til andre sider jeg leser jevnlig - for meg er annonsemengden helt ok og gir meg på ingen måte en dårlig opplevelse.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Vi har da vitterlig kommet med forslag, f.eks en fast kontingent

Nå siterte jeg vel og svarte på et spesifikt innlegg, gjorde jeg ikke?

 

Helt korrekt!

Og jeg siterte deg siden du vistnok ikke har fått med deg alle innleggene i tråden.

 

Jeg er interessert i at Hardware skal tjene penger og tror vi kommer lenger hvis vi som forbrukere prøver å komme med en løsning i stedet for å grave oss ned i skyttergravene.

 

Mange her inne har kommet med forslag til løsninger, men ingenting skjer.

Lenke til kommentar

Helt korrekt!

Og jeg siterte deg siden du vistnok ikke har fått med deg alle innleggene i tråden.

Du har misforstått hvordan forumet her fungerer. At jeg siterer et innlegg og svarer betyr at jeg svarer på det spesifikke innlegget, ikke på en oppsummering av tråden. Skjønner du forskjellen?

 

Mange her inne har kommet med forslag til løsninger, men ingenting skjer.

Ja, hvor har jeg sagt noe annet? Jeg har ikke uttalt meg om hva folk generelt har sagt i denne tråden. Mulig jeg har fått en blackout og skrevet et innlegg jeg ikke vet om, da er det i så fall fint om du kan sende meg en PM og vise meg det.

Lenke til kommentar

Nå er det vel også slik at flertallet av moderatorer og veiledere her inne synes reklamen på hw.no ikke er det gamle merkevaret verdig. Kanskje det gjelder administratorene også? Care to share?

 

Jeg har ingen anelse hva admins mener om reklamen nå kontra tidligere hva gjelder hw.no. Jeg vet annonsørene er viktig for å holde skipet flytende med nåværende forretningsmodell.

 

Hva gjelder adblock er jeg generelt positiv til det, og skjønner godt det ble kåret til årets produkt av PC World i 2007. Brukeren selv får avgjøre hva de ønsker å bruke båndbredden på.

 

Samtidig må man da også akseptere konsekvensene. Betalingsmurer er noe som er blitt mer aktuelt i jakten på kapital. Det andre er jo at nettverket kan få dårligere økonomi og bli enda mer avhengig av de kronene man får fra annonsører - som i verste fall kan gå ut over det journalistiske håndverk og integritet fordi annonsører kan direkte eller indirekte få økt innflytelse hva gjelder redaksjonelt innhold.

 

Se bare på rosabloggere - som selger sjelen for en neve lipgloss. Eller store avisers redaksjoner som gledelig underlegger seg Apples vilkår i håp om at innpass på iPad vil gi nye inntekter.

 

At vi sikrer en uavhengig redaksjon med integriteten i behold er de eneste relevante faktorer i min lille boble. Det blir ikke enklere om lommeboken blir tynnere?

 

Det er ingen enkel problemstilling, for meg er den mer interessant rent faglig relatert til medievitenskap. Penger er jeg kjent for å ikke være særlig glad i - jeg ønsker jo mer at vi kan strekke oss så godt vi kan for å gi et best mulig produkt for deg, med et godt håndverk som grunnmur. :)

 

Hva gjelder forumet har dens utvikling blitt styrt på idealistiske premisser, ved at det gikk fra å være styrt av en håndfull redaktører, til at brukerne selv besatt 99% av de posisjonene som har reell innflytelse på den daglige driften. Kommersiell tankegang har hatt liten innflytelse, på godt og vondt.

Lenke til kommentar

jeg ønsker jo mer at vi kan strekke oss så godt vi kan for å gi et best mulig produkt for deg, med et godt håndverk som grunnmur. :)

 

Hvor langt har dere strekt dere til nå?

Hva er et godt produkt/håndverkt i dine øyne?

 

Dette møtte meg når jeg åpnet hw.no uten adblock i IE

Synes du dette er et godt håndverk?

post-21632-0-82980200-1341707147_thumb.jpg

 

Artiklene har blitt litt bedre, men når dette møter brukerne så sier det seg selv at dere har begynt i feil ende.

Og det er jo greit nok det, men så slenger dere på en panda med beskjeden om å slå av adblock.Jeg vet ikke om det er for å virkelig drive brukerene bort fra hw.no..(?)

 

Jeg forstår det rett og slett ikke..

 

 

Satt faktisk av noen minutter til å se hvordan andre sider ser ut, finnes sikkert flere og bedre it-nettsteder, men jeg har hovedsaklig brukt hw.no siden 2000-og brødmangel så jeg vet ikke bedre.

 

Døm selv:

post-21632-0-95162100-1341708525_thumb.jpgpost-21632-0-13624600-1341708531_thumb.jpg

post-21632-0-00415500-1341708541_thumb.jpgpost-21632-0-29157600-1341708546_thumb.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med betalt tek.no medlemsskap.

Fordeler for medlemmer:

• rabattkuponger - her må tek.no folkene samarbeide med annonsørene.

• annonser utifra interessene dine, justeres i settings.

• konkurranser gjelder bare for medlemmene

• gamer.no kan f.eks. Dele ut betaer til medlemmer

 

Hmmm kommer ikke på mer for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Vell, JupiterBroadcasting svarer ikke til en eneste annonsør.

Her kjører de donor modell og brukerne er med på å "Eie" stasjonen, ergo svarer de ikke til annonsørene sin tankegang men hva brukerne vil ha.

Men donasjoner bringer sjelden inn store summer, så deres neste ide er affiliasjoner med butikker.

Du bruker en kode fra dem når du handler hos en webbutikk og prosenter av salget går til siden som "referanse" bonus, ergo får de noe når du får deg noe og det blir en vinn-vinn situasjon.

Lenke til kommentar

Og jeg siterte deg siden du vistnok ikke har fått med deg alle innleggene i tråden.

 

Det later ikke til at du får med deg alle innleggene selv.

 

Mange her inne har kommet med forslag til løsninger, men ingenting skjer.

 

Det tar tid å vedta og utvikle slike løsninger. Hadde du brukt tiden din på å lese alle innleggene selv i stedet for å klage på at andre ikke har gjort det, så ville du fått med deg at de jobber med en ny design samt vurderer annonsefri sone mot betaling.

Lenke til kommentar

Og jeg siterte deg siden du vistnok ikke har fått med deg alle innleggene i tråden.

 

Det later ikke til at du får med deg alle innleggene selv.

 

Mange her inne har kommet med forslag til løsninger, men ingenting skjer.

 

Det tar tid å vedta og utvikle slike løsninger. Hadde du brukt tiden din på å lese alle innleggene selv i stedet for å klage på at andre ikke har gjort det, så ville du fått med deg at de jobber med en ny design samt vurderer annonsefri sone mot betaling.

Joda.. har fått med meg det :)

Saken er at svarene er pinlig lik svarene vi fikk når prisguiden v.2 ble lansert.

 

At ting tar tid er en underdrivelse

Lenke til kommentar

Vell, JupiterBroadcasting svarer ikke til en eneste annonsør.

Her kjører de donor modell og brukerne er med på å "Eie" stasjonen, ergo svarer de ikke til annonsørene sin tankegang men hva brukerne vil ha.

Men donasjoner bringer sjelden inn store summer, så deres neste ide er affiliasjoner med butikker.

Du bruker en kode fra dem når du handler hos en webbutikk og prosenter av salget går til siden som "referanse" bonus, ergo får de noe når du får deg noe og det blir en vinn-vinn situasjon.

 

De har jo 1-2 minutter dedikert til Go Daddy i hver episode av LAS. Liker kode løsningene, men alt snakket om Go Daddy maskoten kunne jeg gjort meg uten.

Lenke til kommentar

Jeg vet annonsørene er viktig for å holde skipet flytende med nåværende forretningsmodell.

 

Når annonsørene er så innpåslitne at brukernes første refleks er nettopp å skjerme seg selv for dem, gagner det virkelig annonsørene?

 

Når hw.no publiserer ymse tester, ser man ofte et avsnitt med "Vi takker <bedrift> for å ha sendt oss <produkt>". Den type reklame vil jeg bruke tid på å oppfatte, da jeg ser at bedriften støtter nettstedet og reklamen overskygger ikke innholdet. Det eneste som helsidersreklamen, panda, flash, osv har oppnådd for min del er at jeg konfigurere ghostery i tillegg til adblock, noscript og yarip. Nettstedet har tross alt teknologisk kyndige personer som en solid målgruppe; derfor er min antagelse at jeg ikke er den eneste i denne opptreden.

 

Se bare på rosabloggere - som selger sjelen for en neve lipgloss.

 

Eh, beklager, men hvilken sjel snakker du om? Rosabloggere har ikke noe innhold, utover selvprofilering for å få innpass hos "Vi Menn"/"FHM" (vel å merke, ikke noe galt i det, men spesielt teknisk innhold ser jeg ikke helt skje i puppeblader). Det er ikke akkurat fotballfrue.blogg.no som er forbildet eller sammenligningsgrunnlaget for hw.no, håper jeg?

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

De har jo 1-2 minutter dedikert til Go Daddy i hver episode av LAS. Liker kode løsningene, men alt snakket om Go Daddy maskoten kunne jeg gjort meg uten.

 

De er representert kun i LAS og TechSNAP grunnet at de kommer med rabattkoder, men de dikterer ikke noe innhold og uansett mesteparten av inntektene kommer fra deres affiliasjonsprogram.

Lenke til kommentar

Hvor langt har dere strekt dere til nå?

Hva er et godt produkt/håndverkt i dine øyne?

Hei!

 

Nå er ikke jeg den rette til å svare for "oss", da jeg ikke har noe med denne saken å gjøre og ikke kan snakke på nettverkets vegne. Det var mitt personlige svar på spørsmålet som ble stilt meg om moderatorer og administratorer (det ville vært uhøflig å la det fare med stillhet, selv om jeg er på ferie).

 

Sidene med artikler (akam, amobil, hw osv) jobber jeg ikke med, forumet er mitt område i redaksjonell sammenheng og der anser jeg et godt journalistisk håndverk å sørge for moderering og oppfølging som er uavhengig, verner om ytringsfriheten og verner om den gode diskusjon.

 

Hva gjelder annonser på forumet har min anbefaling alltid vært å skåne brukere som bidrar med innhold mest mulig for dette, mens resten (forumets "lesere"(de som ikke er logget inn)) heller kan få litt ekstra og "ta regningen".

 

Noe som blant annet er løst ved at de som ikke er logget inn opplever mer reklame på Diskusjon.no (merk, ikke resten av nettverket) enn de som er logget inn. Det vil si at du som her skriver vil oppleve mindre reklame, for du bidrar jo alt med innhold uten å få en krone for det. Jeg håper det er en levedyktig modell. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat fotballfrue.blogg.no som er forbildet eller sammenligningsgrunnlaget for hw.no, håper jeg?

 

Nei, det håper ikke jeg heller - for det har ingenting med journalistikk å gjøre. Poenget mitt var, at man fra et medievitenskapelig perspektiv, kan frykte at mediehus kan ende opp med å gå den veien om det må til for å holde skipet flytende. Noe som kan bli mer aktuelt om folk bruker adblock og samtidig ikke er villig til å betale for innhold.

 

Hvor skal da innholdsprodusentene få finansiering? Da kan nettopp den tidvis høyst suksessfulle forretnignsmodellen flere rosabloggere har prege fremtidens medielandskap. Det tror jeg ingen av oss ønsker. Et mediehus med god økonomi vil jeg tro har lettere for å holde på integriteten.

 

Om rosabloggernes modell - blottet for journalistisk håndverk - viser seg å være mer levedyktig enn den som baserer seg på journalistisk håndverk, vil jeg si vi har et stort problem. For oss forbrukere vil jeg mene det er en fordel å støtte opp om de som bedriver journalistikk. Dessverre ser ikke trendene alltid ut til å være nettopp det - hvor en blogger som er "kjøpt og betalt" alene kan ha flere lesere enn en nettavis med flere arbeidende journalister som kommer med samfunnsviktig innhold.

 

(merk at jeg her ikke snakker om noe som er aktuelt for Tek-nettverket, men et fenomen og en trend påpekt i medievitenskapelig sammenheng (siden medievitenskap tross alt er mitt fagfelt). Som nevnt er jeg interessert i denne saken fra et medievitenskapelig perspektiv og det er veldig interessant å få diskutert temaet.

Lenke til kommentar

Whiskey Media har ikke reklame, men de klarer likevel å få solgt premium medlemskap. Om man tilbyr noe som er verdt å betale for, så er det verdt å betale for. Ikke det at jeg skal si Whiskey Media burde være rollemodellen til noen her, siden de også gjør utrolig mye jeg misliker.

 

Jeg skjønner at dere noen ganger trenger å stjele artikler fra andre sier så fort som mulig, men når hele artikkelen kan summes opp i en overskrift, så kan den vel det. Ingen vits å legge til masse detaljer som er feil - og ofte også helt urelevant til tema. Så og si alle respekterer Slashdot -- de har reklamer de og. Og det henter de tar feil (Selv om de kommer med en rettelse og beklagelse etter noen sekunder i de fleste tilfeller..). Artiklene på Slashdot er 1 paragraf lange, og alltid skrevet av noen som skjønner seg på tema. Følg heller denne modellen på copy/paste artiklene. Og legg dem direkte på forsiden, og spar dedikerte artikkel-sider til ting som er researchet.

 

Involver community mer, ha video features, osv, så slutter folk å klage. Og når brukerne er mer fornøyd med siden kan dere også ta dere mer betalt for reklame, siden vi lettere blir påvirket av en side vi ikke assosierer med deres grad av research.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...