Gå til innhold

Nå går Galaxy S III-ryktene på høygir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterende at jeg nettopp har kjøpt ny SGS2 pga skjermhavari. Det positive er at jeg allerede har rukket å fuktskade den nye..

Positivt at du har fått fuktskade...?

Hvorfor ikke si det som det er: "Jeg kjøper mobil fordi jeg har lyst".

Det er så patetisk når man lager "liksom-unnskyldninger" for å prøve å skjule at man egentlig er en gagdet-freak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Levere tilbake One X-en, og vente på denne?? Er litt i tvil nå.

 

Hvorfor kjøpte du egentlig One X når du (burde) viste at SGS3 kom snart... med mindre du fikk eller vant den da.

 

Fordi jeg har hatt HTC før, og er fornøyd med det. I tillegg så liker jeg ikke TouchWiz løsninga til Samsung. Men tviler på at det er sååå stor forskjell på specsene til S3 kontra One X.

Lenke til kommentar
Jeg har Galaxy Nexus, er ikke det en toppmodell?
Jo, du har rett i det. Tenkte på den som en Google-mobil, men det er kanskje bare jeg som tenker slik.

 

Nei IceImp, du har rett!

Galaxy Nexus skal sees adskilt fra Samsung portefølje og er dermed en Google telefon (produsert av Samsung), IKKE Samsung toppmodell!

 

Lenke til kommentar

Skal jeg gjette på hardwaren så blir det 4,7 tommers skjerm 720p superamoled pluss. Exynos fire kjernet A9.

Det som betyr noe i forhold til andre flaggskip på android plattformen er at Exynos er krympet til 28nm i forhold til tegra3 som er på 40nm, samt en ny strømgjerrig amoled skjerm. Derfor forventer jeg lengre batteritid enn på feks one X. Forventer også en tynnere mobil enn one x samt fremdeles støtte for minnekort men ikke utskiftbart batteri.

Lenke til kommentar

Skal jeg gjette på hardwaren så blir det 4,7 tommers skjerm 720p superamoled pluss. Exynos fire kjernet A9.Det som betyr noe i forhold til andre flaggskip på android plattformen er at Exynos er krympet til 28nm i forhold til tegra3 som er på 40nm, samt en ny strømgjerrig amoled skjerm. Derfor forventer jeg lengre batteritid enn på feks one X. Forventer også en tynnere mobil enn one x samt fremdeles støtte for minnekort men ikke utskiftbart batteri.

 

Hvorfor ønsker man krymping når man vet at det går på bekostning av kamera?

Nå ligger mye av fokuset i toppsjiktet på kamera og lydkvalitet så her må Samsung levere!

Lenke til kommentar

Skal jeg gjette på hardwaren så blir det 4,7 tommers skjerm 720p superamoled pluss. Exynos fire kjernet A9.Det som betyr noe i forhold til andre flaggskip på android plattformen er at Exynos er krympet til 28nm i forhold til tegra3 som er på 40nm, samt en ny strømgjerrig amoled skjerm. Derfor forventer jeg lengre batteritid enn på feks one X. Forventer også en tynnere mobil enn one x samt fremdeles støtte for minnekort men ikke utskiftbart batteri.

 

 

Hvorfor ønsker man krymping når man vet at det går på bekostning av kamera?

Nå ligger mye av fokuset i toppsjiktet på kamera og lydkvalitet så her må Samsung levere!

 

Krympe produksjonsteknikken til prossesoren...

Lenke til kommentar

Håper det ikke er for mye metalldill, vil heller ha mere plast.AtW

 

Du vill ikke ha plast hvis skjermen blir større,

Hvorfor ikke? Plast er solid, motstandsdyktig og lett. Selvfølgelig kan man lage usolide produkter med plast, men det er ett fint materiale til slik bruk i utgangspunktet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Håper det ikke er for mye metalldill, vil heller ha mere plast.AtW

 

Du vill ikke ha plast hvis skjermen blir større,

Hvorfor ikke? Plast er solid, motstandsdyktig og lett. Selvfølgelig kan man lage usolide produkter med plast, men det er ett fint materiale til slik bruk i utgangspunktet.

 

AtW

 

hvis det er samme type plast som de har brukt på tab 10.1 vill løsningen bli dårlig. på tab 10.1 er plast ikke solid eller motstandsdyktig. problemet er også med stor skjerm kan telefonen bli presset mot skjermen og lage merker, på samme måte som hvis man presser fingeren mot skjermen. det gjelder bare samsung / billigtelefoner fordi de er myke

Lenke til kommentar

Ting kan designes usolid med mange materialer, mye solide ting lages i metall, mens feks iphone tåler lite og er også designet i metall. Det er ikke noe problem å ha ett solid skall i plast, eller ha ett innvendig skall i noe annet enn plast om det er nødvendig. Se feks på SGS2.

 

AtW

SGS2 er en myk telefon, du kan bøye den nært 2 grader med og presse på skjermen. knirker når du holder det tett i hånden. mulig det er bedre for folk som mister telefonene sine i bakken, men ikke for meg. problemer med plast er at telefonen kan for mange se veldig stygg / billig ut men det er da vell ikke mange android telefoner som gjør heller da, så det er kanskje et lite problem. Plast knirker. plast er mykt. Miljøskaderlig, (vet ikke om dette er sant, men noen har sakt til meg at det brukes 2kg råolje for og lage 1kg plast, står også på wikipedia) Det skriker jog billigvare av alle negative sidene med plast, kanskje derfor asia selskapet samsung liker det så godt :)

 

Det som er bra med det er at det er solid, VELDIG billig og lett. det kneker aldri fordi det er så mykt dette er gode ting men mener du de måler opp med de negative sidene?

Lenke til kommentar

Ting kan designes usolid med mange materialer, mye solide ting lages i metall, mens feks iphone tåler lite og er også designet i metall. Det er ikke noe problem å ha ett solid skall i plast, eller ha ett innvendig skall i noe annet enn plast om det er nødvendig. Se feks på SGS2.

 

AtW

SGS2 er en myk telefon, du kan bøye den nært 2 grader med og presse på skjermen. knirker når du holder det tett i hånden. mulig det er bedre for folk som mister telefonene sine i bakken, men ikke for meg. problemer med plast er at telefonen kan for mange se veldig stygg / billig ut men det er da vell ikke mange android telefoner som gjør heller da, så det er kanskje et lite problem. Plast knirker. plast er mykt. Miljøskaderlig, (vet ikke om dette er sant, men noen har sakt til meg at det brukes 2kg råolje for og lage 1kg plast, står også på wikipedia) Det skriker jog billigvare av alle negative sidene med plast, kanskje derfor asia selskapet samsung liker det så godt :)

 

Det som er bra med det er at det er solid, VELDIG billig og lett. det kneker aldri fordi det er så mykt dette er gode ting men mener du de måler opp med de negative sidene?

 

Har aldri vært borti at det knirker i noen SGS2. Ikke er den særlig bøybar heller, men det hadde jo vært mer praktisk om den faktisk var det. Utseende er som du sier hovedproblemet med plast, folk vil heller ha noe som de forbinder med noe solid, selv om det i realiteten er mindre solid. Ellers: hvor mye energi mener du det går til å produsere samme volum aluminium som en kg med plast? Hvor billig plast er er avhengig av plasttypen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...