Gå til innhold

Nå går Galaxy S III-ryktene på høygir


Anbefalte innlegg

 

 

Har aldri vært borti at det knirker i noen SGS2. Ikke er den særlig bøybar heller, men det hadde jo vært mer praktisk om den faktisk var det. Utseende er som du sier hovedproblemet med plast, folk vil heller ha noe som de forbinder med noe solid, selv om det i realiteten er mindre solid. Ellers: hvor mye energi mener du det går til å produsere samme volum aluminium som en kg med plast? Hvor billig plast er er avhengig av plasttypen.

 

AtW

 

jeg eier ingen SGS2, men har prøvd 2 stk. begge er bøerlig og knirker med fast grep. ingen av de var helt nye da. Man kan lage aluminium uten forurensning, og det er mye mere resirkulerbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri vært borti at det knirker i noen SGS2. Ikke er den særlig bøybar heller, men det hadde jo vært mer praktisk om den faktisk var det. Utseende er som du sier hovedproblemet med plast, folk vil heller ha noe som de forbinder med noe solid, selv om det i realiteten er mindre solid. Ellers: hvor mye energi mener du det går til å produsere samme volum aluminium som en kg med plast? Hvor billig plast er er avhengig av plasttypen.

 

AtW

 

jeg eier ingen SGS2, men har prøvd 2 stk. begge er bøerlig og knirker med fast grep. ingen av de var helt nye da. Man kan lage aluminium uten forurensning, og det er mye mere resirkulerbart.

 

Jeg har prøvd mange, og aldri opplevd knirking, men man skal vel kanskje ikke utelukke at det finne knirkende modeller. Ser ikke ut til å være ett særlig stort problem ihvertfall. Hva mener du med "uten forurensning"? Vet du hvordan aluminum produseres? Kan du forklare hvordan Bayer-prosessen er uten forurensing, evt hvordan store deler av verdens alu-produksjon ikke bruker den, og hvordan denne alternative produksjonen ikke forurenser?

 

AtW

Lenke til kommentar

Plast knirker. plast er mykt. Miljøskaderlig, (vet ikke om dette er sant, men noen har sakt til meg at det brukes 2kg råolje for og lage 1kg plast, står også på wikipedia).

For å produsere 1 kg aluminium trenger man ca 15 kw/t. Dersom denne kraften ikke kommer fra fornybar energi så kommer den fra forurensende kullkraftverk (greenpeace avslørte nettopp at apple var den av de store produsentene som brukte mest strøm fra kullkraftverk) eller atomkraftverk. Så det er ikke sikkert at plast er noe mer miljøskadelig enn plast, kanskje er det motsatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Plast knirker. plast er mykt. Miljøskaderlig, (vet ikke om dette er sant, men noen har sakt til meg at det brukes 2kg råolje for og lage 1kg plast, står også på wikipedia).
For å produsere 1 kg aluminium trenger man ca 15 kw/t. Dersom denne kraften ikke kommer fra fornybar energi så kommer den fra forurensende kullkraftverk (greenpeace avslørte nettopp at apple var den av de store produsentene som brukte mest strøm fra kullkraftverk) eller atomkraftverk. Så det er ikke sikkert at plast er noe mer miljøskadelig enn plast, kanskje er det motsatt.

 

Neida, plast er ikke mer miljøskadelig enn plast, og ikke er plast noe mer miljøskadelig enn plast heller. Det er 100% sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å produsere 1 kg aluminium trenger man ca 15 kw/t. Dersom denne kraften ikke kommer fra fornybar energi så kommer den fra forurensende kullkraftverk (greenpeace avslørte nettopp at apple var den av de store produsentene som brukte mest strøm fra kullkraftverk) eller atomkraftverk. Så det er ikke sikkert at plast er noe mer miljøskadelig enn plast, kanskje er det motsatt.

 

plast er MYE mere miljøskaderlig enn plast

Lenke til kommentar

For å produsere 1 kg aluminium trenger man ca 15 kw/t. Dersom denne kraften ikke kommer fra fornybar energi så kommer den fra forurensende kullkraftverk (greenpeace avslørte nettopp at apple var den av de store produsentene som brukte mest strøm fra kullkraftverk) eller atomkraftverk. Så det er ikke sikkert at plast er noe mer miljøskadelig enn plast, kanskje er det motsatt.

 

plast er MYE mere miljøskaderlig enn plast

 

Du kan jo kanskje benytte muligheten til å svare på mine spørsmål om aluminiumsproduksjon. For å være helt ærlig, så virker det som du bare påstår ting uten å vite noe som helst om det.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å produsere 1 kg aluminium trenger man ca 15 kw/t. Dersom denne kraften ikke kommer fra fornybar energi så kommer den fra forurensende kullkraftverk (greenpeace avslørte nettopp at apple var den av de store produsentene som brukte mest strøm fra kullkraftverk) eller atomkraftverk. Så det er ikke sikkert at plast er noe mer miljøskadelig enn plast, kanskje er det motsatt.

 

plast er MYE mere miljøskaderlig enn plast

Jeg tror de fleste forsto at jeg skrev et ord feil der og at jeg mente at det ikke er sikkert at plast er mer miljøskadelig enn aluminium. Men nå som du vet fakta om hvor mye energi som kreves for å produsere litt aluminium kan du kanskje synse litt mer om hva du mener om aluminium vs. plast i forholdet til miljøet.

Lenke til kommentar

Ting kan designes usolid med mange materialer, mye solide ting lages i metall, mens feks iphone tåler lite og er også designet i metall. Det er ikke noe problem å ha ett solid skall i plast, eller ha ett innvendig skall i noe annet enn plast om det er nødvendig. Se feks på SGS2.

Helt klart; bakdekselet til SGS2 som man nærmest kan brette i to som et papirark for deretter å se at det gjenopptar formen når man slipper det er jo et langt mer avansert og holdbart materiale enn glassdelene i en iPhone.

 

Jeg håper Samsung styrer unna både metall og glass i størst mulig grad ihvertfall på utsiden av telefonen - både av holdbarhetshensyn og ikke minst med tanke på vekt.

 

I en hvilken som helst større forsamling med 6-7 eller flere iPhones er det jo uten unntak minst en eller to som har knust enten fronten eller baksiden. Iphone ses kanskje som på som tung og solid i enkelte miljøer, men skinnet bedrar - den tåler faktisk mindre enn de fleste andre telefoner som selges i dag.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Jeg skriver nå på en knust S2...

Den har overlevd rimelig mye knall og fall det siste nesten fulle året.

Men nå var det ikke bare et lite fall som knuste skjermen.. Jeg satt meg inn i bilen og den falt ut av lomma. På vei ned møtte den en dør som jeg holdt på å smelle igjen. Jeg er rimelig sikker på at det var akkurat i bunnen av døra, den traff. Så den delte seg i tre (telefon, batteri og bakdeksel) og landet rett i ca en cm med rennende vann, da det regnet.

Batteri og baksiden av mobilen lå ned i vannet i ca fem sekund.

Heldigvis fungerer mobilen akkurat som før, bortsett fra at skjermen nå er knust, spesielt i bunnen med knappene, men noen sprekker går helt til topps.

Min erfaring er at mobilen er veldig solid og at det virkelig er kvalitet. Vet ikke om Galaxy Xcover hadde overlevd et slikt smell, men det er ikke mange andre touchmobiler som hadde, i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...