Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg ser det nå ut til at ABB ønsket en politiske karriere. At dette var politisk motiverte mord.

Han fortalte jo at han ønsket dette, men fant ut at demokrati ikke ville fungere. ABB er ikke lenger og vil aldri bli noen politiker av noe slag.

Det er vel en mulighet for at han har endret venstesidens syn på høyresiden i Norsk politikk. Det er vel også grunn til å tro at Arbeiderpartiet (de overlevende) vil slå til bake, så snart de er klare til det. De politiske konsekvensene av disse politiske mordene, er fortsatt ukjent.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Jeg mener selv at kommentaren var upassende mtp rollen han etter hvert gikk inn i, og at det derfor var riktig at han gikk av. Derimot synes jeg ikke han fortjener pes for å ha sagt det han sa. Hvis vi leser gjennom de over 10.000 innleggene i denne tråden, så har det sikkert blitt sagt mye rart om hva slags skjebne Breivik fortjener, og det kunne fort ha vært en bruker her med et slikt innlegg som ble meddommer.

 

Faktisk så kunne jeg teoretisk sett ha blitt meddommer om jeg ikke hadde takket nei til fire nye år. Det er vanskelig å huske alt jeg har sagt om Breivik, men jeg har vel blant annet sagt at han fortjener å bli steinet på Egertorget. Nå er det kun en sleivete kommentar, men om jeg hadde blitt valgt til meddommer da skulle jeg plutselig ha fortjent all verdens tyn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener selv at kommentaren var upassende mtp rollen han etter hvert gikk inn i, og at det derfor var riktig at han gikk av. Derimot synes jeg ikke han fortjener pes for å ha sagt det han sa. Hvis vi leser gjennom de over 10.000 innleggene i denne tråden, så har det sikkert blitt sagt mye rart om hva slags skjebne Breivik fortjener, og det kunne fort ha vært en bruker her med et slikt innlegg som ble meddommer.

 

Faktisk så kunne jeg teoretisk sett ha blitt meddommer om jeg ikke hadde takket nei til fire nye år. Det er vanskelig å huske alt jeg har sagt om Breivik, men jeg har vel blant annet sagt at han fortjener å bli steinet på Egertorget. Nå er det kun en sleivete kommentar, men om jeg hadde blitt valgt til meddommer da skulle jeg plutselig ha fortjent all verdens tyn?

 

Ja, for før mannen ble satt til denne saken ble han spurt om han hadde skrevet, sagt eller på annen måte gjort opp en mening på forhånd. Han jugde, og fikk derfor sparken når løgnen ble avslørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du redd for det? Jeg mener det er helt naturlig. Han lever i sin egen verden. Han påstår han er en tallsmann for en større gruppe, men jeg trur ikke noen deler hans synspunkter.

 

Hvis jeg tar feil, så blir jeg redd.

 

Ingen deler hans synspunkter..? Tar vi bort de voldelige metodene ABB applauderer, så er det en bred støtte for mye av det som gjenstår.

 

 

Den kritiske debatten om innvandring eksisterer i Europa. Men har norske politikere gjort noe studie på samfunnsutvikling i byer i som har den innvandrer-tetthet vi forventer i Oslo i fremtiden? Og hvorfor settes det ikke igang slike studier? Jeg skal ikke påstå at det er en konspirasjon, men det er i beste fall total naivitet og blind godtroenhet å innbille seg at utviklingen er positiv.

Endret av dukof
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble litt små irritert av å se at world of warcraft nok en gang nevnt i rettsaken, men hadde det stoppet med kun en slags "ola nordmann" forklaring av spillet hadde det vært greit sånt sett (dog jeg lurer på hva poenget her er, skal vi også snakke om det Breivik trente ekstremt mye også?), men så ser jeg en av dommerne spør " er det da et slags voldspill? Med navnet warcraft i seg"...

Stor facepalm..

 

Jeg personlig bør nok stoppe å se disse små uttakene av rettsaken (hvor man har lov å filme), jeg kjenner jeg blir veldig sint innvendig av å se Breiviks tryne.

Jeg er også veldig glad for at det er ikke jeg som håndterer saken, jeg hadde nok klart å holde mine følelser i sjakk slik som retten har gjort disse to dagene, og tidligere.

 

Hvorfor ønsker Breivik å gå gjennom alle disse rettsprosessene hvis han ikke anerkjenner rettsystemet engang? Ei heller ønske å bli erklært utilregnelig?

Masse "jeg" her, beklager for det, måtte bare få skrevet dette ned en plass.

Lenke til kommentar

Det er vel en mulighet for at han har endret venstesidens syn på høyresiden i Norsk politikk. Det er vel også grunn til å tro at Arbeiderpartiet (de overlevende) vil slå til bake, så snart de er klare til det. De politiske konsekvensene av disse politiske mordene, er fortsatt ukjent.

 

Klarer ikke å se at vi har endret syn på folk på høyresiden.

 

Handlingene tilhører Brevik og Brevik alene. Holdningene hans har han fra en marginal gruppe, lang utenfor det partispekteret som har tilslutning i Norge. Det at det finnes ytterliggående meninger og miljøer er hverken ukjent eller noe nyhet. Han har hverken skapt eller tilført noe anderledes på det punktet.

 

For meg så virker det som Breivik har funnet en ideologi for å få utløp for tapsopplevelsene sine. Breivik er opptatt av seg selv og sin egen opplevde fortreffelighet. Å innse at han er en taper innebærer en krenkelse som han ikke kan tåle. Han er opptatt av å bortforklare agresjonen han har overfor alle som har "krenket" han. Være seg barndomsvenner som har "sviktet" eller at verden ikke forstår at han er en gluping selv som skoletaper. Han er ekspert i aksjetransaksjoner selv om han har gått på gjentatte nederlag som næringsdrivende og endte opp hjemme på gutterommet hos mamma. Han har egentlig har usansynelig draget på damer, selv om damer har ignorert over en lav sko og han ikke noen gang har hatt en egentlig kjæreste. Han er egentlig en stor ideolog, men fikk ikke sin plass i solen i Frp på grunn av misunnelse og maktkamp. Han var egentlig en legendarisk hipp-hopper og tagger, men folk husker han bare som et lite blaff.

 

Breivik har ikke noe med politikk eller andre politikkere i Norge å gjøre. Han har bare med sin egen navlebeskuelse og vannskapte sind å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke nødvendig å gi ham all verdens tyn for dette, men mannen selv burde hatt innsikt nok til å vite at han fullstendig mister hodet når han blir opprørt og dermed vurdert seg selv som en ikke spesielt god kandidat til meddommer vervet. Er jo en svært stor sjanse for at man vil bli opprørt under en slik rettsak. Man kjenner ofte seg selv nok til å vite hvordan man reagerer når man blir skikkelig opprørt. Noen teller til 100, mens andre går berserk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...