Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Nvidias laboratorium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel, men dere må virkelig lære dere å filme. Noen generelle komposisjonsprinsipper er det lurt å sitte inne med før man lager videoreportasjer.

 

F.eks: et hode skal aldri være midtstilt når personens ansikt ikke fyller bildet.

Endret av Coffey
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var en skikkelig kul lab! Selv har jeg brukt både FIB, SEM (elektronmikroskop), og FESEM(Felt emisjons elektronmikroskop) i forbindelse med studiene. Det er utrolig morsomt og kunne se og manipulere materialer ned på nanonivå!

 

Å jobbe hos nVidia virker på mange måter som en drømmejobb. Materialteknologi på sitt beste!

 

Kudos for en veldig bra artikkel!

Lenke til kommentar

«Når de har funnet den ene elektriske banen i en brikke som ikke fungerer, kommer denne FIB'en inn i bildet. Det er flere milliarder slike baner inni en prosessor, men med heftige lasere kan maskinen kutte over og dermed bryte kretsen, eller sveise nye baner sammen, uten at den kompliserte brikken må åpnes.

 

Her jobber man på atom-nivå ved skyte ionestråler mot objektet, som danner et magnetfelt som i sin tur presser vekk atomene.»

 

Jesus! Klarer ikke helt forstå hvordan. Det eneste jeg kan er å slå meg til ro med at det er mulig og det gjøres.

Lenke til kommentar

hmm så luft er etsende ? Merkelig at lungene mine virker enda da.

Under hvilke omstendigheter etsing oppstår avhenger av egenskapene til stoffene som interakterer. Et eksempel er saltsyre som etser metall men ikke glass eller plastelina (som vi brukte å holde saltsyre på plass når vi etser kobberplater på ungdomskolen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

hmm så luft er etsende ? Merkelig at lungene mine virker enda da.

Da må du vel klare å trekke konklusjonen at lungene dine ikke reagerer på luft...

Vann er jo heller ikke farlig. Magnesium likedann, men hva om magnesiumet begynner å brenne og du skal slukke med vann. Da har du plutselig en reaksjon.

At forskjellige ting kan reagere med hverandre og ikke med andre, er noe selv barn forstår..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I et hjørne står trolig en av de heftigste maskinene: En massiv røntgenmaskin som veier flere tonn. Den var faktisk så tung at laboratoriet måtte flyttes ned fra andre etasje til grunnivå når den ble kjøpt inn, fordi bygningen ikke var sterk nok til å bære den."

 

Litt rart at en maskin som er så tung at den må flyttes ned etasjer når den står på noe som ligner handlevogn-hjul.

 

post-30284-0-41093600-1334447740.jpg

Lenke til kommentar

"I et hjørne står trolig en av de heftigste maskinene: En massiv røntgenmaskin som veier flere tonn. Den var faktisk så tung at laboratoriet måtte flyttes ned fra andre etasje til grunnivå når den ble kjøpt inn, fordi bygningen ikke var sterk nok til å bære den."Litt rart at en maskin som er så tung at den må flyttes ned etasjer når den står på noe som ligner handlevogn-hjul.post-30284-0-41093600-1334447740.jpg

 

Togvogn-hjul ligner også på handlevogn-hjul , hvis man legger godviljen til,,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...