Gå til innhold

Trenger hjelp med vannkjøling :)


Anbefalte innlegg

Sitter med tanken på å sette vann på systemet igjen! :)

 

HW er oppgradert å jeg skal gå til innkjøp av litt nye deler til vannkjølingen.

 

Tenkte kjøre et litt svart/grått tema på dette oppsettet, er det noejeg har glemt i dette oppsettet? Er det noe sted som er billigere?

post-155365-0-35774200-1334257418_thumb.jpg

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan spare på å handle fra utlandet ja.

Jeg kunne spart rundt 2000kr selv om jeg hadde gjort det.

 

Du har 700D?

Da kan du sjekke ut bildene av min PC (ligger på forumet en plass:P) som er en 800D.

Da har jeg MCP655 pumpe som er montert i en dual bay vanntank som gjør alt mye lettere og det ser litt finere ut. Dette kan jeg personelig anbefale også.

 

Ellers ville jeg som sakt byttet pumpe til MCP655, byttet tank, byttet CPU block til en billigere (vanelig copper block istedet), byttet ut vifter med Scythe GT AP-15 og byttet ut termisk pasta til MX4!

Lenke til kommentar

Men er D5 en bedre pumpe enn Aquastream XT? Jeg mener i dette kabinettet har man jo plass! Tar gjerne imot alle tips å steder jeg kan handle ifra å ev. spare noen kroner!

 

D5/MCP655 er jo en av de beste pumpene. Sånn overall messig.

Pumpen er jo extremt stor spør du meg da, så blir litt klunkete og ha den ved HDD buret.

Derfor jeg valgte og ha den i Dualbay + pump kombo.

Lenke til kommentar

Men er D5 en bedre pumpe enn Aquastream XT? Jeg mener i dette kabinettet har man jo plass! Tar gjerne imot alle tips å steder jeg kan handle ifra å ev. spare noen kroner!

 

D5/MCP655 er jo en av de beste pumpene. Sånn overall messig.

Pumpen er jo extremt stor spør du meg da, så blir litt klunkete og ha den ved HDD buret.

Derfor jeg valgte og ha den i Dualbay + pump kombo.

 

Tenker mer ytelse jeg nå? Temaet er som sagt svart å grå, Men nye HK er sort,grått å gult, nye PSUen er sort,grå å gul... så den passer inn i temaet, men hadde tenkt å plassere pumpen nede "bak" PSU. Så jeg får brukt de hullene som er laget for vannkjøling.

 

Men har som sagt tilgang på begge. Men åssen er det å bytte hus på D5en, reduserer ikke det dens løftehøyde som det så fint heter?

Lenke til kommentar

Du har jo en D5 var det så?

Blir himla trangt og ikke minst stygt og ha pumpen der nede. Lange tubes osv :p Ikkje bra.

Bytte hus gjør ingen ting om jeg ikke tar feil. Så det er mest for og endre uttak.

 

Det er og en av de beste pumpene ytelses messig og. Den og MCP35X

 

Skulle jeg kjøpt idag hadde jeg valgt noe ala dette:

post-220723-0-78580500-1334264753_thumb.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Her skal du få litt tiltrengt hjelp, til en beskrivende trådtittel:

 

"Trenger hjelp til oppsett av vannkjøling"

 

Med tanke på hvor tråden ligger her på forumet så sier det seg vel litt selv, enten så trenger jeg hjelp med deler til et system eller så er det feil på mitt system. Dem som har peiling å interesserer seg for dette ser jo på tråden. Men hadde den vært en annen sted på forumet er jeg enig med deg ;)

Lenke til kommentar

AC Aquastream blir litt i svakeste laget for to radiatorer og tre blokker. Det vil gå, men du vil nok se flow ned i 0.5GPM som er litt i minste laget. En mulighet er jo å kjøre denne i serie med D5 så du får dra nytte av alle funksjonene til Aquastream, men da er det egentlig like greit å skaffe en Aquaero 5.

Lenke til kommentar

AC Aquastream blir litt i svakeste laget for to radiatorer og tre blokker. Det vil gå, men du vil nok se flow ned i 0.5GPM som er litt i minste laget. En mulighet er jo å kjøre denne i serie med D5 så du får dra nytte av alle funksjonene til Aquastream, men da er det egentlig like greit å skaffe en Aquaero 5.

 

Så du mener at begge disse pumpene i teorien er dårlige valg?

Lenke til kommentar

Nei, D5 har bedre head og vil takle dette oppsettet fint nok, dog må du antageligvis kjøre den på maks/nivå 5. Aquastream XT på full pupp kan sammenliknes med D5 på nivå 4.

 

Jeg har D5 å får Aquasteam XL for en lattelig pris, så utifra min lommebok å din kunskap høres det ut som om jeg bør gå for 2 looper, men da må jeg se om jeg har plass :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...