Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Nvidia offentligjør GTX 680M, samtidig som Origin sjøsetter sine Clevo-builds EON 15-S (P150E) og EON 17-S (P170E) med dette kortet.

Nvidia antyder en generell økning på opptil 80% i forhold til GTX 580M, og et forsprang på 15-20% i forhold til AMD HD 7970M. Men til hvilken pris? Kjenner man Nvidia rett, så kommer toppkortet deres også til å få en topp pris ...

 

Det betyr forhåpentligvis at det ikke drøyer lenge før Multicom også tilbyr GTX 680M i sine.

 

Origin har også Clevo's 11-tommer (W110ER) med GT 650M å tilby; EON 11-S.

... (Dulter Multicom i siden med albuen)

 

Nvidia's egen side: GeForce GTX 680M.

 

Dulting mottatt :) GeForce GTX 680M er nå mulig i P150E og P170E! Forventet på lager i slutten av juni

 

Multicom Xishan W110E med GeForce GT650 2GB ligger også ute i nettbutikken.

 

Nå vurderer jeg å vente på GTX680m da prisen ikke var så ille, hva vil i slutten av juni si?

siste uke eller 30.06?

 

Ikke så veldig billig heller :)

15-20% økning i forhold til AMD 7970 som koster 600,- ekstra.

680M koster 2800 ekstra... Men fordelen er at man kan dra nytte av Optimus, selv om man bare får 20 minutter ekstra batteritid vil jeg tro at viftestøyen forsvinner(?) og at man bare får viftestøy fra cpu.

Endret av BIG1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia offentligjør GTX 680M, samtidig som Origin sjøsetter sine Clevo-builds EON 15-S (P150E) og EON 17-S (P170E) med dette kortet.

Nvidia antyder en generell økning på opptil 80% i forhold til GTX 580M, og et forsprang på 15-20% i forhold til AMD HD 7970M. Men til hvilken pris? Kjenner man Nvidia rett, så kommer toppkortet deres også til å få en topp pris ...

 

Det betyr forhåpentligvis at det ikke drøyer lenge før Multicom også tilbyr GTX 680M i sine.

 

Origin har også Clevo's 11-tommer (W110ER) med GT 650M å tilby; EON 11-S.

... (Dulter Multicom i siden med albuen)

 

Nvidia's egen side: GeForce GTX 680M.

 

Dulting mottatt :) GeForce GTX 680M er nå mulig i P150E og P170E! Forventet på lager i slutten av juni

 

Multicom Xishan W110E med GeForce GT650 2GB ligger også ute i nettbutikken.

 

Nå vurderer jeg å vente på GTX680m da prisen ikke var så ille, hva vil i slutten av juni si?

siste uke eller 30.06?

 

Ikke så veldig billig heller :)

15-20% økning i forhold til AMD 7970 som koster 600,- ekstra.

680M koster 2800 ekstra... Men fordelen er at man kan dra nytte av Optimus, selv om man bare får 20 minutter ekstra batteritid vil jeg tro at viftestøyen forsvinner(?) og at man bare får viftestøy fra cpu.

 

Vist du trur jeg kan kjøre arma 2 glatt med 7970m så går jeg for det :) er egentlig eneste grunnen til at jeg vil kjøpe 680:P

Lenke til kommentar

Nvidia tar seg som vanlig godt betalt. 2200,- for ca 5% ytelsesøkning er mye vs HD7970M.

Med andre ord er situasjonen akkuratt slik det var for GTX580M vs HD6990M ;)

 

GTX680M har en 3dmark11 GPU score på 5762, HD7970M en score på 5514.

 

På den positive siden; nvidia klarte (som jeg håpte) å ligge litt over HD7970M på ytelse, og nvidia sin optimus teknologi er mye bedre enn AMD sin enduro teknologi. Så på driversiden er nvidia en god del bedre på bærbarfronten.

Lenke til kommentar

Nvidia tar seg som vanlig godt betalt. 2200,- for ca 5% ytelsesøkning er mye vs HD7970M.

Med andre ord er situasjonen akkuratt slik det var for GTX580M vs HD6990M ;)

 

GTX680M har en 3dmark11 GPU score på 5762, HD7970M en score på 5514.

 

På den positive siden; nvidia klarte (som jeg håpte) å ligge litt over HD7970M på ytelse, og nvidia sin optimus teknologi er mye bedre enn AMD sin enduro teknologi. Så på driversiden er nvidia en god del bedre på bærbarfronten.

 

Burde man da satse på 680m eller 7970m? er helt i villrede når det gjelder bærbar, jeg trenger en maskin som kan kjøre arma 2 glatt, hadde en kunshan p150 med 6990 som ikke klarte det (ganske langt unna også)

Lenke til kommentar

Nvidia tar seg som vanlig godt betalt. 2200,- for ca 5% ytelsesøkning er mye vs HD7970M.

Med andre ord er situasjonen akkuratt slik det var for GTX580M vs HD6990M ;)

 

GTX680M har en 3dmark11 GPU score på 5762, HD7970M en score på 5514.

 

På den positive siden; nvidia klarte (som jeg håpte) å ligge litt over HD7970M på ytelse, og nvidia sin optimus teknologi er mye bedre enn AMD sin enduro teknologi. Så på driversiden er nvidia en god del bedre på bærbarfronten.

 

Burde man da satse på 680m eller 7970m? er helt i villrede når det gjelder bærbar, jeg trenger en maskin som kan kjøre arma 2 glatt, hadde en kunshan p150 med 6990 som ikke klarte det (ganske langt unna også)

 

Hei

 

Dersom du ikke klarer å kjøre arma 2 på en 6990m så gjør du noe feil. Jeg kan kjøre det i medium\høy grafikk med et 5650m kort.

Lenke til kommentar

Nvidia tar seg som vanlig godt betalt. 2200,- for ca 5% ytelsesøkning er mye vs HD7970M.

Med andre ord er situasjonen akkuratt slik det var for GTX580M vs HD6990M ;)

 

GTX680M har en 3dmark11 GPU score på 5762, HD7970M en score på 5514.

 

På den positive siden; nvidia klarte (som jeg håpte) å ligge litt over HD7970M på ytelse, og nvidia sin optimus teknologi er mye bedre enn AMD sin enduro teknologi. Så på driversiden er nvidia en god del bedre på bærbarfronten.

 

Burde man da satse på 680m eller 7970m? er helt i villrede når det gjelder bærbar, jeg trenger en maskin som kan kjøre arma 2 glatt, hadde en kunshan p150 med 6990 som ikke klarte det (ganske langt unna også)

 

Hei

 

Dersom du ikke klarer å kjøre arma 2 på en 6990m så gjør du noe feil. Jeg kan kjøre det i medium\høy grafikk med et 5650m kort.

Hadde den forrige kunshan med 6990m jeg kunne spille det ja fps hoppet veldig opp å ned, var spillbart men lå for det meste på 35 - 45 fps spørs hvor jeg var , har hatt maskin med 5650m vil ikke si at det var så veldig spillbart, det ble spillbart etter at jeg endret trærne til ofp trær

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Vet ikke om jeg klarer å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå. (les: vet ikke om jeg klarer å lure det forbi dama)

 

P.S. ...stemmer det at om jeg bestiller nå så blir det rabatert windows 8 tilbudt?

Eller var ikke det før senere?

Endret av JayBrand
Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Klarer ikke å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå.

 

Kortene holder seg stabile i pris i maaaange år.

GTX 480M ligger ute på eBay for 400 dollar + frakt, toll etc

GTX 580M ligger ute på eBay for 499 dollar + frakt, toll etc

 

Om 5 år så er de nok endel billigere :)

 

Du får finne deg en jobb eller jobbe en overtidsvakt om du allerede har en jobb, da får du plutselig nok penger :) 2600,- tjener du inn på 2-5 arbeidsdager ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Klarer ikke å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå.

 

Kortene holder seg stabile i pris i maaaange år.

GTX 480M ligger ute på eBay for 400 dollar + frakt, toll etc

GTX 580M ligger ute på eBay for 499 dollar + frakt, toll etc

 

Om 5 år så er de nok endel billigere :)

 

Du får finne deg en jobb eller jobbe en overtidsvakt om du allerede har en jobb, da får du plutselig nok penger :) 2600,- tjener du inn på 2-5 arbeidsdager ;)

 

Ja sant det...i det lange løp er det ikke så mye, men ser meget ut på prislappen ;)

 

Men ut ifra det jeg kan se er det ingen massive grunner til å gå for 680m om man ikke må ha det aller beste.

 

Jeg planlegger å spiller The Secret World, Battlefield 3, ArmA 2 Day-Z, Skyrim (som jeg vet om nå).

Alt dette bør funke mer enn bra nok på 7970m

 

--------------

edit:

 

For å få lavest mulig pris vurderer jeg at jeg kanskje går for 4gb ram, 250gb HDD + 7970m.

SSD'er kan jo bare bli billigere og ram kan man jo alltids oppgradere lett.

 

Eller kanskje jeg bare skal finne på en overtidsgrunn for sjefen :p

Endret av JayBrand
Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Klarer ikke å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå.

 

Kortene holder seg stabile i pris i maaaange år.

GTX 480M ligger ute på eBay for 400 dollar + frakt, toll etc

GTX 580M ligger ute på eBay for 499 dollar + frakt, toll etc

 

Om 5 år så er de nok endel billigere :)

 

Du får finne deg en jobb eller jobbe en overtidsvakt om du allerede har en jobb, da får du plutselig nok penger :) 2600,- tjener du inn på 2-5 arbeidsdager ;)

Men hva er poenge å punge ut med 2800kr for 5% bedre ytelse ?

Lenke til kommentar

P.S. ...stemmer det at om jeg bestiller nå så blir det rabatert windows 8 tilbudt?

Eller var ikke det før senere?

 

Det stemmer, kjøper du en maskin med windows 7 nå (teller ikke om du kjøper en maskin uten OS ;) ) etter 2. juni kan du registrere deg på windowsupgradeoffer.com og når det blir tilgjengelig kan du få en windows 8 pro oppgraderings kode for 119,-

Lenke til kommentar

P.S. ...stemmer det at om jeg bestiller nå så blir det rabatert windows 8 tilbudt?

Eller var ikke det før senere?

 

Det stemmer, kjøper du en maskin med windows 7 nå (teller ikke om du kjøper en maskin uten OS ;) ) etter 2. juni kan du registrere deg på windowsupgradeoffer.com og når det blir tilgjengelig kan du få en windows 8 pro oppgraderings kode for 119,-

 

Etter 2.JULI? Eller mener 'siden 2.Juni har det vært mulig å registrere seg...'?

Endret av JayBrand
Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Klarer ikke å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå.

 

Kortene holder seg stabile i pris i maaaange år.

GTX 480M ligger ute på eBay for 400 dollar + frakt, toll etc

GTX 580M ligger ute på eBay for 499 dollar + frakt, toll etc

 

Om 5 år så er de nok endel billigere :)

 

Du får finne deg en jobb eller jobbe en overtidsvakt om du allerede har en jobb, da får du plutselig nok penger :) 2600,- tjener du inn på 2-5 arbeidsdager ;)

Men hva er poenge å punge ut med 2800kr for 5% bedre ytelse ?

 

Var det ikke 20-25% da?

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Klarer ikke å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå.

 

Kortene holder seg stabile i pris i maaaange år.

GTX 480M ligger ute på eBay for 400 dollar + frakt, toll etc

GTX 580M ligger ute på eBay for 499 dollar + frakt, toll etc

 

Om 5 år så er de nok endel billigere :)

 

Du får finne deg en jobb eller jobbe en overtidsvakt om du allerede har en jobb, da får du plutselig nok penger :) 2600,- tjener du inn på 2-5 arbeidsdager ;)

Men hva er poenge å punge ut med 2800kr for 5% bedre ytelse ?

 

Var det ikke 20-25% da?

 

Kanskje ifølge nvidia sine skrytetall i enkelte spill ;)

 

Så vidt jeg kan se ut fra begrensede testresultater er GTX680M rundt 5% raskere i 3dmark11, og gjennomsnittlig rundt 10% raskere i spill enn HD7970M, dette dras kraftig opp av at GTX680M gjør det mye bedre i enkelte spill som BF3 og metro 2033 hvor det gir rundt 40% bedre ytelse enn HD7970M. Det er også spill hvor GTX680M ligger bak HD7970M, f.eks i diablo 3 ligger GTX680M 10% etter.

 

Slik jeg ser det er hardwaren til GTX680M rundt 5% kraftigere enn HD7970M, men grunnet bedre drivere og støtte for enkelte spill yter GTX680M bedre enn dette i praksis.

Hvis AMD får fikset og optimalisert driverene (spesielt for de spillene som det er stor forskjell i) så vil nok forskjellen ligge mellom 5 og 10%, har dog mine tvil om at AMD klarer det, ihvertfall i alle spill.

 

Konklusjon:

GTX680M er det kraftigste kortet og blir ytterligere styrket av gode drivere. HD7970M er det prisgunstigste alternativet, som dessverre "holdes igjen" av ikke-optimaliserte drivere.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Etter 2.JULI? Eller mener 'siden 2.Juni har det vært mulig å registrere seg...'?

 

Du vurderte ikke å besøke siden og bruke 10 sekunder på å finne dette: ? ;)

 

Viktige datoer

 

Du må kjøpe en kvalifisert Windows 7-PC mellom 2. juni 2012 og 31. januar 2013 for å kunne benytte deg av dette tilbudet. Siste frist for å registrere seg og bestille Windows 8-oppgraderingen er 28. februar 2013.

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille i dag!

 

Tipper jeg enten går for 675m og oppgraderer til 680m når det blir billigere eller går direkte for 7970m nu.

Klarer ikke å få meg selv til å punge ut så mye for 680m kortet nå.

 

Kortene holder seg stabile i pris i maaaange år.

GTX 480M ligger ute på eBay for 400 dollar + frakt, toll etc

GTX 580M ligger ute på eBay for 499 dollar + frakt, toll etc

 

Om 5 år så er de nok endel billigere :)

 

Du får finne deg en jobb eller jobbe en overtidsvakt om du allerede har en jobb, da får du plutselig nok penger :) 2600,- tjener du inn på 2-5 arbeidsdager ;)

Men hva er poenge å punge ut med 2800kr for 5% bedre ytelse ?

 

Var det ikke 20-25% da?

 

Kanskje ifølge nvidia sine skrytetall i enkelte spill ;)

 

Så vidt jeg kan se ut fra begrensede testresultater er GTX680M rundt 5% raskere i 3dmark11, og gjennomsnittlig rundt 10% raskere i spill enn HD7970M, dette dras kraftig opp av at GTX680M gjør det mye bedre i enkelte spill som BF3 og metro 2033 hvor det gir rundt 40% bedre ytelse enn HD7970M. Det er også spill hvor GTX680M ligger bak HD7970M, f.eks i diablo 3 ligger GTX680M 10% etter.

 

Slik jeg ser det er hardwaren til GTX680M rundt 5% kraftigere enn HD7970M, men grunnet bedre drivere og støtte for enkelte spill yter GTX680M bedre enn dette i praksis.

Hvis AMD får fikset og optimalisert driverene (spesielt for de spillene som det er stor forskjell i) så vil nok forskjellen ligge mellom 5 og 10%, har dog mine tvil om at AMD klarer det, ihvertfall i alle spill.

 

Konklusjon:

GTX680M er det kraftigste kortet og blir ytterligere styrket av gode drivere. HD7970M er det prisgunstigste alternativet, som dessverre "holdes igjen" av ikke-optimaliserte drivere.

 

 

http://www.anandtech.com/show/5914/nvidia-geforce-gtx-680m-kepler-gk104-goes-mobile

 

We don’t have raw numbers, but NVIDIA is also claiming around a 15-20% average performance advantage over AMD’s Radeon 7970M—hopefully we’ll be able to do our own head-to-head in the near future.

 

Overall, using NVIDIA’s own numbers it looks like GTX 680M ought to be around 50% faster than GTX 580M. If that doesn’t seem like much, consider that the difference between GTX 480M and GTX 580M was only around 20%

Lenke til kommentar

Vi vil nok ganske snart få vite nøyaktig hvor godt GTX 680M er i forhold til HD 7970M, via Anandtech og andre.

 

Edit: hw.no har testet P170E, for de som ikke har fått det med seg. Med GTX 675M.

 

OC-Freak: Hvis det stemmer at GTX 680M gir 40% (!) bedre ytelse enn HD 7970M i BF3, så er kanskje det alene nok til at mange vil forsvare prisen? Diablo 3 er et spill som ikke er så veldig krevende på skjermkort i det hele tatt, så selv om det er et populært spill, ville jeg ikke tro at noen prosent fra eller til her skulle utgjøre noen avgjørende forskjell. Eller hva? Det ser ut som at det er nettop i de aller mest krevende spillene, som BF3, Metro 2033, The Witcher 2, at GTX 680M gir en betydelig ytelsesøkning i forhold til HD 7970M. Altså nettop de spillene hvor man for alvor kunne ha ønsket seg et enda sterkere skjermkort. (I The Witcher 2 oppgis en forbedring i forhold til GTX 580M på 101% ! på ultra.)

 

For all del, jeg synes prisen er høy - men hvis disse forløpige tallene viser seg å holde vann, så mener jeg at GTX 680M er en klar ytelsesvinner.

Men jeg er enig i at vi ser noe av en tilnærmet reprise på fjorårets HD 6990M/GTX 580M-situasjon. Men jeg synes også at denne gangen så er merprisen for Nvidia-kortet litt mer berettiget, hvis vi kan si det slik - med forbehold om at de foreløpige tallene er nogenlunde i vater.

Tar vi i tillegg Nvidia's bedre driver-oppfølging og bedre strømsparing (Optimus) med i bildet, så er i mine øyne GTX 680M et klart bedre produkt - spørsmålet for den enkelte potensielle kunde er bare om det er verdt prisen eller ikke. Klart, en prisforskjell på 500-1000 kroner hadde vært mer spiselig, men ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...