Gå til innhold

Legend of Grimrock - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hadde vært grei å ha mot giant spiders og herders ja! Men andre som har funnet ut at crossbow pluss rogue med missile weapons er sykt? Crossbowen og 25 missile skill og ene roguen skyter fort og HARDT. Fant jo ikke crossbow før jeg hadde 15 i skill, men var absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte aldri bue eller crossbow på roguen min. Gikk opp en del points på de, men synes dagger med de perksa man får der var så mye bedre. 20-40 på et bueskudd kontra 130 på en backstab liksom. :p

 

Ferdig med spillet nå. Brukte 13 timer.

 

Til de som lurte på hvor mange skillpoints man får så fikk jeg ca. 50 per character.

 

Fant bare 2/7 treasure på playthroughen, men 55/71 secrets. Så på mapene mine at det var to dører på de siste levlene jeg ikke klarte å åpne, men må ha vært mer enn de to jeg har oversett. :)

 

I kjent stil så hadde jeg 100 piler, 50 tonn mat, så godt som alle bombene jeg hadde funnet og 20 potions da jeg var ferdig med spillet. "Samle, samle, samle, oops nå er spillet ferdig og det var helt unødvendig å samle all den skiten." :p

 

Edit: Gjennom hele spillet så hadde jeg bare sett etter slike små knapper eller store knapper høyt oppe på veggen, men det finnes knapper ganske lavt på veggene også som bare ser ut som en helleristning av en mann. Så den første på lvl 12, sikkert gått forbi et hav av slike.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Noen som har vært i checkered room?

 

tenk sjakkbrett

 

 

Er det angitt noe ca tid på hvor lang tid det ca. tar å gjennomføre spillet ?

Tok meg nesten ni og en halv time, men bare litt over 50 secrets found.

 

Forresten, noen som vet sånn ca. hvor mange skillpoints en tjener opp i løpet av en gjennomspilling, pr character?

Tror jeg hadde ett sted mellom 50 og 60 poeng per char, men er jo noen steder man kan grinde hvis man vil.

Endret av Ares
Lenke til kommentar
Brukte aldri bue eller crossbow på roguen min. Gikk opp en del points på de, men synes dagger med de perksa man får der var så mye bedre. 20-40 på et bueskudd kontra 130 på en backstab liksom.

 

Har to rogues jeg da riktignok :p En forran og en bak. Man backstabber ikke hver gang heller da.

Lenke til kommentar
så vanskelighetsgraden (på normal) er ganske grei. Så langt så har jeg kost meg, dette lover bra :)

 

Den blir ganske raskt brutal om man gjør en taktisk blemme. Jeg gikk inn i et rom hvor det kom 3 skjelett mot meg og på en fantastisk måte klarte å jeg komme klemt opp mot en vegg med skjelett på hver side. Ble eid på 5 sekunder.

 

Fant da ut at autosaven ikke er mye til autosave. Den siste saven var min egen save for over 30 min siden. :p

 

 

Er en grunn til at det rommet har "Enter thy grave." foran døren.

Det rommet der er faktisk lettest hvis du bare stiller deg inni ett av rommene slik at det maks kan angripe 1 skjelett om gangen

 

Lenke til kommentar

Det er mange steder i løpet av spillet hvor du kan ende opp i ett hjørne med fiender på begge sider, eller at du blir omringet uten mulighet for å flytte deg. Da er man fort ferdig.

Gjelder å ha finger ferdighetene i behold og å klare å bevege seg rundt relativt raskt når man ender opp i en situasjon med mange fiender, eller hvis det er mulighet prøve å få med seg en og en til ett annet området. Klarer man det siste er det stort sett bare å gå rundt i sirkel og man bør unngå all skade.

Lenke til kommentar
så vanskelighetsgraden (på normal) er ganske grei. Så langt så har jeg kost meg, dette lover bra :)

 

Den blir ganske raskt brutal om man gjør en taktisk blemme. Jeg gikk inn i et rom hvor det kom 3 skjelett mot meg og på en fantastisk måte klarte å jeg komme klemt opp mot en vegg med skjelett på hver side. Ble eid på 5 sekunder.

 

Fant da ut at autosaven ikke er mye til autosave. Den siste saven var min egen save for over 30 min siden. :p

 

 

Er en grunn til at det rommet har "Enter thy grave." foran døren.

Det rommet der er faktisk lettest hvis du bare stiller deg inni ett av rommene slik at det maks kan angripe 1 skjelett om gangen

 

 

Jeg bruker alltid samme taktikk , legger et item på pressureplate , porten går ned , så åpner jeg porten og angriper , lukker porten , healer og gjentar.

Lenke til kommentar

Pinlig å måtte bite i gresset og be om hjelp, men tid er noe jeg ikke har ubegrenset av....

 

På level 3 er det en tekst på veggen som sier "I demand a sacrifice." Rett ved siden er en port m en fallem som kan åpnes med en knapp på veggen på andre siden. Men hvordan i all verden åpnes porten! Man får jo ikke lagt inn et offer gjennom gitteret i porten...??? Har lett etter hemmelige knapper og alternative veier litt for lenge...

 

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Pinlig å måtte bite i gresset og be om hjelp, men tid er noe jeg ikke har ubegrenset av....

 

På level 3 er det en tekst på veggen som sier "I demand a sacrifice." Rett ved siden er en port m en fallem som kan åpnes med en knapp på veggen på andre siden. Men hvordan i all verden åpnes porten! Man får jo ikke lagt inn et offer gjennom gitteret i porten...??? Har lett etter hemmelige knapper og alternative veier litt for lenge...

 

 

 

Det er bare å legge noe på fallemmen gjennom porten. Det er forsåvidt mange puzzles i spillet som krever at du tar ting eller legger ting gjennom porter. Den første nøkkelen må man jo hente gjennom en port.

 

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Jeg innser at slossing er en relativt liten del av spillet, men jeg må si at Unarmed er urimelig bra. Jeg har 50 unarmed, 11 dodge og 8 assassination og har rundt 100 evasion, og 90 i alle resistances. Selv på hard tar han stort sett ingen skade selv om resten av partiet dør. I tillegg har han brukbar damage siden han har 50 i en weaponskill. Ikke helt topp skade, men gjør typisk rundt 50 skade på normale slag opptil 250 damage på spesialslagene. Dette er som sagt en del mindre enn fighteren min, men det faktum at han ikke blir skadet mer enn gjør opp for det. En dodge spesialist ville såklart tatt enda mindre skade, men da hadde det tatt for lang tid å drepe fiendene.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Da var det fullført, etter 13 timer og 25 minutter. Fant ca 41/71 secrets. Vil ikke akkurat kalle alle hemmeligheter for hemmeligheter, å hoppe ned ett hull er ikke mye til hemmelighet. Hadde head hunter perk, og fant 3 hodeskaller (tror det er 5 totalt). Ble 3/7 skatter og 12/16 Toorum's notes.

Fant en scroll tidlig som nevnte noe med å blande en grim cap med witch flower og en ukjent ting, fant aldri noen witch flower. Noen som løste denne?

 

Er ikke det helt store utvalget av våpen, så man er avhengig av at de forskjellige karakterene bruker og fokuserer på ulike våpen, ellers så må den ene klarer seg med ett svakere ett. Men mulig det kan ligge litt flere våpen og rustninger rundt om i de ca 30 hemmelighetene jeg ikke fant. Har inntrykket av at spillet er designet rundt en party sammensetting av 2x figher + rouge + mage.

Ble level 13 på alle karakterer, skills poeng ble nok ikke helt optimalt fordelt, da jeg ikke viste for lang spillet var og hvor mye poeng man ville få, så jeg endte opp med litt over alt (nesten), men det fungerte bra nok:

Fighter 1: post-70961-0-41970600-1335009522_thumb.jpg Fighter 2: post-70961-0-89643000-1335009527_thumb.jpg

Rogue: post-70961-0-55052100-1335009513_thumb.jpg Mage:post-70961-0-04586700-1335009492_thumb.jpg

 

 

Alt i alt så er det ett bra spill, og jeg har faktisk lyst til å spille igjennom en gang til med ett nytt party.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...