Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på hva vi skal sette som minimumsavstand fra nærmeste havn? Jeg tenker at separate øyer "kan få" havn uansett siden de er adskilt fra fastland. Uten at en gruppe på 10 øyer innen 200x200 får portal hele gjengen :p Forslag til passende minimumsavstand mellom havner/portaler? Jeg har tenkt på luftskip selv. Skal ha ett i "hovedspawn" som går opp til Skylands, men luftskip i Skylands er jo ikke dumt det heller da. Men igjen må vi finne en minimumsavstand.

 

Jeg tenker at ingen har vondt av å gå litt. Sannsynligvis vil man bare ha godt av det også. Får utforsket og sett litt mer enn hvis man alltid har en portal rett ved seg, men jeg skal ikke være diktator på avstander så jeg spør alle :p

Lenke til kommentar

Er det slik at vi igjen skal basere oss på øyer, og ikke noe fastland?

Det kommer til å være store landområder også, ikke bare øyer. Det har 1.7 sin terrenggenerator sørget for ;)

 

Man vil ikke merke noen spesiell forskjell mtp "Oh noehs I has no space to build" I 1.7 verdenen kontra gamle mappet. Det er tross alt fremdeles Minecraft sin terrenggenerator ;)

 

Forskjellen ligger mer i hvordan vi håndterer portaler. Målet er å hjelpe til med transport over de groveste avstandene og ikke la portaler være personlige dører rett hjem til sine egne hus. De som bygger et skip/havn får en portal i skipet/havna som går til andre skip/havner i samme hav (jeg skal sørge for at havene er tilstrekkelig store). Slik jeg ser det vil dette sørge for en OK spredning av portaler, at folk samarbeider med andre i nærheten av seg selv (for å f.eks bygge havn/skip) og at vi beholder Survivalprinsippet om at hvis man vil ha noe så må man jobbe for det.

 

Hvordan alle transporterer seg fra havnene/skipene og til der de bor dersom de bør et stykke inn i landet er for min del opp til hver enkelt. Toglinje, en vei for hester, nethernettverk etc, do as you please. Portalene er ment for å gjøre det lettere å dra over avstandene på kort tid, men er ikke et taxinettverk :p

 

Skulle gjerne delt seeden jeg skal bruke til verdenen for å vise at det ikke blir enorme forskjeller ifra det som var før - bare at nå kan man få en portal dersom man yter en innsats for det. Men på internett blir alt som kan utnyttet utnyttet så jeg holder seeden hemmelig :p

Lenke til kommentar

mulighet for om jeg (livigor) kan få byggetilatelse snart? :) hadde vert gull da jeg har ventet en stund på det :)

bare å hoppe innom. er som regel en admin på.

hvis ikke avtal med lakus el en annen admin et tidspunkt dere møtes på serveren.

 

edit: er kommet mange nye spillere i det siste.

så skal ikke være vanskelig å skaffe deg heller byggetillatelse fanta4free

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...