Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To be clear:

  • There WILL be development builds; we're still working towards getting our first one out.
  • Due to significant changes in how Minecraft works, it will take us a while to get our Bukkit API updated. Hence, it is highly unlikely that all the plugins you are using will work on our initial development builds.
  • There will MOST LIKELY be promoted builds, but they'll be lower quality than you could usually expect from us due to issues we can't address.

http://forums.bukkit.org/threads/more-information-on-the-minecraft-1-7-2-update.195138/

:hm:

Skrevet

Grunnen til at det tar så lang tid er fordi Mojang er så inkompetente og ikke ønsker å ha noen avtaler med Bukkit, dvs kodedeling.

 

Per idag må bukkit SELV åpne kodingen og SELV reskrive alt og SELV finne feil og SELV prøve å tenke seg til hvordan alt fungerer.

 

Likevel har Mojang hyret inn bukkit-teamet til å lage Mod API, som for øvrig skulle komme for et år siden.

 

 

Begynner å bli møkka lei Mojang's strategi. Nesten hele minecraft-koden er endret, tydeligvis ønsker de å ruinere minecraft-samfunnet.

Skrevet

Akkurat nå så blir jo koden skrevet om fordi de gjør store grep for å gjøre klart for et API for plugins - som i lengden vil gjøre det sinnsykt mye lettere for oss. Men ja, jeg synes det er jævelig rart selv at de ikke hjelper dem mer, med tanke på hvor mye Bukkit gjør for dem mtp bugfixing, popularitet osv. Generelt sett synes jeg Mojang har tatt veldig mange dårlige valg. De burde strengt tatt kun jobbet med Minecraft-"motoren" IMO. De burde gjøre den så robust og plug-and-play-ish som de overhodet kan, forbedre ytelse, og så kunne nytt innhold i stor grad være tilbudt av plugins gjennom APIet. De må jo selvfølgelig legge til nye features etterhvert også, men all verdens hester og blomster kunne like enkelt blitt lagt inn i spillet fra en plugin (altså at Mojang velger ut de pluginsene som bruker APIet som de føler "er" Minecraft og legger de inn i spillet). Det jeg har fått med meg tilsier at modden som Mojang kopierte sine hester fra fungerte (fungerer?) bedre enn deres egne hester, med langt mindre bugs.

 

Kort sagt så synes jeg Mojang burde fokusere på optimalisering og utvidelse av hva Minecraft-"motoren" er kapabel til, få opp et Mod-API, og la innhold og fancystuff være tilgjengelig derfra.

Skrevet (endret)

Dvs. du snakker creepy med deg selv når du er alene?

 

Ser ikke helt de situasjoner der det er tilfellet. Knapt nok, er jo bare de som spiller på Lakusland som vet om mappet... + kanskje 0.000osv1% andre.

Endret av Itek
Skrevet

Lakus?

 

er det mulig å få gjort noe med chatten på dynmap? forlenge tia teksten er synlig eller få en logg av et slag.
nå forsvinner den etter 2-3 sec.

 

Er dette i det hele tatt mulig å få til?

Skrevet

Nei, jeg ser ikke noen mulighet for å forandre på det.

 

Det eneste jeg kan se som jeg kan forandre på chat-messig er hvem som kan skrive, hvor ofte og om man kan chatte i det hele tatt :p

Skrevet

Nei, jeg ser ikke noen mulighet for å forandre på det.

 

Det eneste jeg kan se som jeg kan forandre på chat-messig er hvem som kan skrive, hvor ofte og om man kan chatte i det hele tatt :p

 

Sikker?

 

Du kan altså ikke velge antall linjer som skal synes ved å gå inn i plugins/dynmap/configuration.txt

 

Deretter endre "scrollback" ?

 

 

 

post-214279-0-17035000-1385160647_thumb.jpg

 

 

 

Kilde: https://github.com/webbukkit/dynmap/wiki/Component-Configuration

Skrevet

@Fosi: Hmmmm, kanskje du har funnet svaret jeg ikke fant.

 

@Zeth: Skal se på det i kveld. kan hende servermaskina fusker litt.

 

Er "julegrøt" med besteforeldre, foreldre, søsken og hele pakka i ny leilighet i kveld, men kommer når jeg har kastet ut alle.

Skrevet

 

Sikker?

 

Du kan altså ikke velge antall linjer som skal synes ved å gå inn i plugins/dynmap/configuration.txt

 

Deretter endre "scrollback" ?

 

 

 

 

Kilde: https://github.com/webbukkit/dynmap/wiki/Component-Configuration

 

Takket være deg så fikk jeg ordnet :D

 

Satt på 5 synlige linjer og 20 scrollbare. Passe?

 

Er mye "Bad login" og "Communication Error" ute og går når man skal koble til serveren. Det går med litt tålmodighet, men kan bli irriterende i lengden

Bag logins er ikke bare på vår server.

Har problemet med alle servere eg prøver å logge på.

 

"Non-1.7 clients are currently getting Failed: Bad Login error when trying to log into multiplayer servers. 1.7 clients are not affected.
There is no ETA for a fix. Please wait patiently as Mojang fixes the issue."

 

http://www.minecraftforum.net/forum-151/announcement-78-bad-login-errors-on-164-and-older/

Skrevet (endret)

 

Takket være deg så fikk jeg ordnet :D

 

Satt på 5 synlige linjer og 20 scrollbare. Passe?

 

Estupendo quadratico fenomenale! (aner ikke hva det betyr, men det er bra!)

 

Mer du lurte på?

 

EDIT:

Chatten i kartet er 1000% bedre nå! testet!

Endret av Itek
Skrevet

Ja,

 

1. Skaff massemassemasse penger!

2. Ansette de 100 beste på programmering i verden som kjenner minecraft koden (og bukkit)

3. La de jobbe på spreng 24/7 til de er ferdige

 

Vola!

 

Tror ikke det skulle ta mer enn et par dager...

Skrevet

Det man KAN gjøre er å endre kodingen slik at den godtar 1.7.2 klienter.

 

Derimot vil ikke det legge til NOEN nye features, men den godtar iallefall 1.7 ;)

 

 

Har store problemer med å logge på MC servere. Igår fuska login-serveren litt, men det ser ut til å funke nå - likevel så har jeg over 1000ms ping, men finner ikke problemet.. er jo bare 1ms ping til routerne.

Skrevet

Droppet den store gigaøya og fokuserer på fjelltoppen som en øy i havet. Alle portalene osv er nærme spawnpunktet så man slipper å gå lengre enn nødvendig. De som har sett/lest Game of Thrones kan vel gjette seg til hva ideen til spawn kom fra :p

 

post-96473-0-46881100-1385334539_thumb.png

 

Spørsmål: Skal jeg lage en liten havn som man kan dra til med en gang, eller skal jeg ikke lage noen havn slik at vi må lage en havn i survival?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...