Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De samme reglene gjelder for hvite, grønne, blå og alle. Utenom meg da :devil:

 

Det er lov å drepe om natta.

Det er lov å stjele fra ulåste kister.

Regelen om korn fra farms etc gjelder kun for farms etc (lag et gjerde rundt farmen med en låst port ;) )

 

Jeg vet det er kjipt å bli drept og å miste ting, men livet ruller som regel videre. Eneste forskjellen mellom å miste ting ned i the void og å miste det til en annen spiller er at du har noen andre enn deg selv å skylde på. Netrum har vel merket at man ikke blir populær av å drepe folk etter hva jeg har skjønt, noe som er helt naturlig. Konsekvensen blir vel at ingen gidder å bytte materialer med han eller lignende. La han bygge der ute helt alene :p

 

Med det sagt så er jeg stadig ute etter feedback. En ting er jo at vi må prøve å begrense bruk av /home og /spawn i PVP-situasjoner. Jeg skal se om det er en måte å ta fra spillere som har vært i PVP-"action" disse kommandoene i en viss tidsperiode etter sist de slo noen eller noe lignende. Slik at en som har drept noen ikke bare teleporterer seg vekk igjen med en gang. På den måten blir det risk-reward slik at man KAN drepe andre og muligens få nice gear, men den personen samt andre har tid til å organisere payback uten at gjerningmannen kan stikke av med en gang.

 

EDIT: Jeg får forresten ikke oppdatert førstepost pga en bug i forumet :p

 

EDIT2: Fant ut to ting. Det første er at hostingselskapet som har nettsiden er gått konk eller av whatever grunner ikke eksisterer lenger. Et annet selskap (større virker det som) har tatt over og hjelper med å få opp igjen sidene som før. Skal snakke med dem fortest mulig :)

 

Den andre er at det burde være helt fint mulig å gjøre det jeg snakket om ang. kommandoer når man er aktiv i PVP. Skal teste det i morgen :)

Ja om du får på plass en timer, kanskje på 30sek, på spawn og home.

Da etter man har vært aktiv i pvp.

Men synes du skal sette timern på spawn og home til 5sek som standard utenom pvp.

Lenke til kommentar

Okei, plugin som "fikser" litt i PVP er oppe.

Gleder meg til forumets bug er løst og nettsiden er opp igjen så alt av ny info kan samles :p

 

 

x PVP er som før kun på om nettene.

Hold deg hjemme om nettene eller sov for livet!

 

x Når man blir angrepet eller angriper noen så er man "unsafe" i 30 sekunder fra sist man slo/ble slått.

I denne perioden kan man ikke bruke /spawn, /home eller /back. Når man er "unsafe" kan man bli angrepet av folk i vanligvis no-PVP områder (f.eks spawn)

 

x Om man disconnecter før denne perioden er over vil en zombie spawne med alt ditt utstyr på seg.

Om den dør telles det som at du selv har dødd og tingene dine faller til bakken. Dette for å forhindre at folk bare logger av om de er under angrep.

 

x Om du dør vil du respawne som normalt

Som betyr at om du blir angrepet i nærheten av din egen seng vil du respawne nær angriperen din uten at han kan TP vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, plugin som "fikser" litt i PVP er oppe.

Gleder meg til forumets bug er løst og nettsiden er opp igjen så alt av ny info kan samles :p

 

 

x PVP er som før kun på om nettene.

Hold deg hjemme om nettene eller sov for livet!

 

x Når man blir angrepet eller angriper noen så er man "unsafe" i 30 sekunder fra sist man slo/ble slått.

I denne perioden kan man ikke bruke /spawn, /home eller /back. Når man er "unsafe" kan man bli angrepet av folk i vanligvis no-PVP områder (f.eks spawn)

 

x Om man disconnecter før denne perioden er over vil en zombie spawne med alt ditt utstyr på seg.

Om den dør telles det som at du selv har dødd og tingene dine faller til bakken. Dette for å forhindre at folk bare logger av om de er under angrep.

 

x Om du dør vil du respawne som normalt

Som betyr at om du blir angrepet i nærheten av din egen seng vil du respawne nær angriperen din uten at han kan TP vekk.

Høres bra ut lakus :)

Lenke til kommentar

Hvem i alle dager stemmer på MrZz? :)

 

Er det en ny greie for guest's som gjør at de kan dø, falle utenfor verdenen og fly rundt? Er nemlig 2 stk på serveren som flyr rundt og scooterkris spammer og er stygg i kjeften.

 

Annen ting, andre som opplever en bug av å bli skubbet vekk av noe uten at det er noe eller noen der? Hender jeg blir slått utenfor øya uten at det står "Hunterra96 was doomed to fall by _____"

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis annonserer lakus dette på forumtopicen og på serveren også, men skriver det likevel.

 

Det er en konkurranse i gang! Konkurransen går ut på å kåre det (utvendig) fineste huset. En jury bestående av meg, ruuroo og fositek kommer til å nominere noen få hus - og det er opp til dere å bestemme hvilket av de nominerte husa skal vinne en hemmelig premie ;)

 

Juryen vet dessverre ikke nøyaktig alle husene og vi ønsker heller ikke å sjekke alle kriker og kroker av serveren. Derfor ønsker vi at folk kan hinte til oss om bygninger, enten egne eller andres - dette gjøres ved å slenge opp et skilt på en vegg som er satt opp på brua ved spawn.

 

Mer info/regler:

- Juryen kommer til å begynne sine nominasjoner Fredag den 20. September. Da begynner vi å gå rundt og sjekke ut husene som er kommet opp på veggen.

- Hvert hus kommer til å få et skilt på seg som sier om du har blitt sjekket eller ikke - så vær tålmodig, det kan ta flere dager å finne hjemmene til folk og finne ut hvem av de som skal nomineres ;)

- Om dere lurer: Hvis et av juryenes hus er listet opp på veggen, kan ikke denne juryen påvirke beslutningen om huset skal nomineres eller ikke.

- Dere har ikke lov til å påvirke andres hus - dette kan fort telle som griefs.

- Vanlige serverregler gjelder også her :)

 

Denne posten kommer til å erstatte alle de rotete skilta i spawn. Det er for å få litt mer orden i systemet..

 

Edit: Da er lakus i gang med å annonsere konkurransen :)

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Er det en ny greie for guest's som gjør at de kan dø, falle utenfor verdenen og fly rundt? Er nemlig 2 stk på serveren som flyr rundt og scooterkris spammer og er stygg i kjeften.

 

Annen ting, andre som opplever en bug av å bli skubbet vekk av noe uten at det er noe eller noen der? Hender jeg blir slått utenfor øya uten at det står "Hunterra96 was doomed to fall by _____"

 

You have any names? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...