Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan kun ta opp lange klipp på eksterndisk og det kommer litt an på eksternharddisken du har koblet til og den må på forhånd ha NTFS filsystem, altså ikke være formatert via Xboxen. Du må også endre innstillingene å sette denne disken som standard for game captures og også sette 1 time som varighet i settings.

 

Knappekombinasjon for å få opp listen for å endre opptaksinnstillingene on-the-fly eller sette opptakstid fra A til B, er guideknappen og view knappen. Jeg har ikke eksterndisk koblet til så jeg ser ikke om eksterndisken dukker opp her, men regner med den gjør det. Men setter du altså 1 time som default i settings så er knappekombinasjonen for insta-opptak guideknappen + X

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Ekstremt skuffende at mellomsekvensene i Star Wars Battlefront 2 ikke er i 4K! Lav oppløst med banding og piksler. Kan vel ikke være riktig... selv introen hvor navnet på spillet har banding ut av milde. Stygt som juling. Men spillet ser til tider helt fantastisk ut!

 

EDIT: Etter litt raskt søk så viser det seg det igjen er en HDR feil. Gameplay er som det skal være. Men alt av filmer,menyer osv er helt på tryne.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ekstremt skuffende at mellomsekvensene i Star Wars Battlefront 2 ikke er i 4K! Lav oppløst med banding og piksler. Kan vel ikke være riktig... selv introen hvor navnet på spillet har banding ut av milde. Stygt som juling. Men spillet ser til tider helt fantastisk ut!

 

EDIT: Etter litt raskt søk så viser det seg det igjen er en HDR feil. Gameplay er som det skal være. Men alt av filmer,menyer osv er helt på tryne.

Stussa over det i EA Access trialen også, de filmene så helt grusomme ut i forhold til in-game. Hadde vært så mye bedre hvis de hadde vært real time

Lenke til kommentar

Kan kun ta opp lange klipp på eksterndisk og det kommer litt an på eksternharddisken du har koblet til og den må på forhånd ha NTFS filsystem, altså ikke være formatert via Xboxen. Du må også endre innstillingene å sette denne disken som standard for game captures og også sette 1 time som varighet i settings.

 

Knappekombinasjon for å få opp listen for å endre opptaksinnstillingene on-the-fly eller sette opptakstid fra A til B, er guideknappen og view knappen. Jeg har ikke eksterndisk koblet til så jeg ser ikke om eksterndisken dukker opp her, men regner med den gjør det. Men setter du altså 1 time som default i settings så er knappekombinasjonen for insta-opptak guideknappen + X

Takk.

Har koblet til en minnepenn som er i NTFS og som støtter USB 3.0

Jeg får titte igjen neste gang jeg spiller online

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Xbox'en "tar opp" hele tiden? Men at man forhånds innstiller at opptaket skal være siste 5 minutter eller siste 10 minutter f.eks? Og at man kan spesifisere at man heller vil ha et opptak fra "nå" til man velger "stop"?

 

Jeg lurer på hvor smart det er å bruke en minnepenn til opptak. Om det gjøres konstant opptak i 4K må det vel bli vannvittige mengder med "skriv" til minnepennen? Disse minnepennen er vel neppe beregnet på denne slags bruk med kontinuerlig skriving?..

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Xbox'en "tar opp" hele tiden? Men at man forhånds innstiller at opptaket skal være siste 5 minutter eller siste 10 minutter f.eks? Og at man kan spesifisere at man heller vil ha et opptak fra "nå" til man velger "stop"?

 

Jeg lurer på hvor smart det er å bruke en minnepenn til opptak. Om det gjøres konstant opptak i 4K må det vel bli vannvittige mengder med "skriv" til minnepennen? Disse minnepennen er vel neppe beregnet på denne slags bruk med kontinuerlig skriving?..

Har ikke 4K tv ennå så prøvde bare å ta opp i 1080p

Tror ikke det blir tatt opp noe med mindre man vil ta opp og aktiverer opptak der og da....men har ikke så mye greie på dette.

Lenke til kommentar

 

 

Nei. 5 år er ufravikelig. Bare å lese forbrukerkjøpsloven.

Jeg vet men selv på tvr er det krangling med butikker etter 2år garanti er ferdig
Hvis du henviser til forbrukerkjøpsloven og er klar på at du benytter deg av reklamasjonsretten din og ikke garantien din så er det ikke noe krangling som skal til. Har hatt tre reklamasjoner på henholdsvis TV, Xbox og en mobiltelefon og aldri hatt noe trøbbel med å bruke reklamasjonsretten min (her har det vært komplett og Elkjøp jeg har handlet hos).

 

En garanti gir noe utover reklamasjonsretten din, men garanti kan aldri trumfe reklamasjonsretten din på 5 år. Den er lovfestet og prøvd i retten og er rettspraksis.

 

Bare for å lande folk litt. Garanti er mye bedre enn reklamasjonsrett.

Garanti legger all bevisbyrde på butikk/leverandør.

Reklamasjonsrett kan legge bevisbyrde på kunde, som kan bli veldig dyrt.

 

Min personlige erfaring. 

Kjøpte Xenonlys til bilen fra stor kjent norsk nettbutikk. Settet ble levert med 1 års garanti. En kan betale ekstra for å utvide garantien til 2 år.

Jeg tenkte "har jo 5 års reklamasjonsfrist, trenger ikke ekstra garanti".

Etter 1 år og 3 måneder røk ene transformatoren til pærene. Den er ment å vare vesentlig lenger enn en pære.

Valgte å reklamere. Fikk til svar at garantien var utløpt for 3 mnd siden, og jeg ikke hadde utvidet garanti.

Presiserte i gjen at jeg hadde 5 års reklamasjonsrett. Og det godtok de, men jeg måtte først bevise at det var produksjonssvakhet i produktet. Henviste meg til å sende varen inn til Teknologisk institutt. (800,- pr time eller noe slikt + + + ).

Tok saken til forbrukerrådet, og norsk nettbutikk fikk medhold. 

Garantien er utløpt, jeg kan kjøre reklamasjonssak, men bevisbyrden er da på min side.

Ved beviselig produksjonssvakhet, kan jeg får tilbakebetalt deler eller hele beløpet for feilsøking. Men ingen garanti for det heller.

 

Tok opp med forbrukerrådet at sånn sett er norsk reklamasjonsrett lite verdt, da i de aller fleste reklamasjonssaker så vil profesjonell feilsøking og bevisføring koste mer enn hva som er rimelig i forhold til produktet.

Det var det helt enig i, og de innrømmet til og med at mange butikker er klar over dette. Derfor avviser de reklamasjoner blankt, i håp og ønske om at produktet ikke blir levert videre.

Først ved store saker som dyre biler, hus og annet, vil det være verdt å få profesjonelt feilsøkt og bevist.

 

Så de butikker som ikke krever dette, (heldigvis mange), er faktisk greie med oss, og lar oss reklamere uten at de krever bevis.

Men de har rett til å be kunden føre bevisbyrden i reklamasjonssaker utenfor garanti.

I garanti, er det butikken som sitter med ansvaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...