Gå til innhold

Hvordan nedspore noen ved hjelp av søppelet deres


Anbefalte innlegg

Hei. Håper dette er rette forum å ta dette på, hadde håpet noen kunne hjelpe meg.

 

Jeg hadde en liten fest igår. Hadde hengt opp nabovarsler ukevis i forveien, men det skulle strengt tatt ikke være nødvendig siden vi forlot leiligheten før klokka slo tolv.

 

Likevel hindret ikke det noen i å gjøre et ekstremt barnslig forsøk på en naboklage.

 

Hun (Kommer til hvorfor jeg vet at det er en dame) hadde tatt en pose full av søppel og lent den opp mot døra mi. Da jeg skulle ut av leiligheten idag morges oppdaget jeg denne, med en lapp der det stod "Håper du sov godt i natt. Det var det nemlig ikke alle som gjorde."

 

Naboklager er helt i orden, og det kan godt tenkes at noen skulle legge seg før midnatt og ikke klarte det på grunn av støy fra festen min. Det jeg reagerer på er for det første at klagen ble gjort anonymt, og i tillegg det at hun valgte en såpass usaklig måte å fremme sine synspunkter. Så da bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk på å finne ut hvem dette er ved å rote gjennom søpla hun så generøst hadde sponsa meg med.

Mye matavfall, kleslapper fra H&M fra BH-er, godteripapir.

 

Og en kvittering fra Body Shop.

 

Så spørsmålet mitt er vel egentlig om det går an å få tak i navnet til noen ved hjelp av en standard kvittering? Og om det i det hele tatt er lov å prøve?

 

Hun betalte tydeligvis med kort, for det er en linje det står BankAxept etterfulgt av et langt tall der de første seks sifrene er erstattet med X-er. Er det noe annet jeg kan se etter?

 

Jeg vil helst slippe at denne samtalen skal dreie seg om hvorvidt det var idiotisk av meg å ha fest. Blir veldig takknemlig for alle svar om dette med kvitteringen.

 

Takk!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Kamikaze.

Jeg gjorde nettopp enda et funn. Jeg vet nå hvor hun jobber og fornavnet hennes. Dette er så spennende! Føler meg som en detektiv. Det er likevel litt foruroligende hvor lett man finner ut ting om folk bare ved å se i søpla deres.

Lenke til kommentar

Ja nomore, jeg er fullstendig med på tankegangen. Det er bare at jeg for det første vil unngå å gjøre noe særlig mer ut av meg i blokka, og også fordi jeg vil få den som la søppel på dørmatta mi til å se dum ut. Jeg har begynt å danne meg et ganske godt bilde av hvem det er. Jeg skal selvfølgelig finne ut helt sikkert hvem det er først, men planen er å ta med søpleposen, ringe på og si "hei, du glemte visst denne på dørmatta mi. beklager at det tok så lang tid å returnere den til deg, men det tok litt tid å finne ut hvem det var sin. I fremtiden kan det være en idé å skrive navn på eiendelene sine, så hadde jeg sluppet dette. God helg!"

 

Litt av poenget er at jeg vil at hun skal bli tvunget til å svare meg. Det irriterer meg grenseløst når folk gjør slikt helt anonymt. Om det er hun jeg tror hun er, så er hun allerede beryktet for å være en bubblegum platina blond silikondrittkjerring som har fest hver bidige helg, og jeg tror hele blokka er enige i akkurat det. Så uansett hvordan jeg velger å løse det skal jeg ta opp lyden. In stereo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du har fornavnet og adressen (blokka), så kan du søke på f.eks 180.no. Da finner du fort ut om det er flere med samme fornavn eller ikke i denne blokka. Hvis det ikke er flere, så har du etternavnet. Og så er det bare å sjekke dørklokker/postkasser så finner du garantert avsenderen.

 

Hvis du i tillegg søker henne opp på et skattesøk på ei nettavis, så finner du fødselsåret også. Det er utrolig hva kan finne ut på nettet hvis man bare vil.

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man trenger egentlig bare maksimalt tre ting for å finne ut det meste om en person; Fornavn, Fødselsdato og Postnummeret hvor personen bor. Med disse tre tingene kan jeg så godt som garantere deg at jeg finner den du leter etter. Har faktisk vært med på konkurranser om å finne ut så mye som mulig om en du bare har f.eks opp fornavnet til... skremmende mye man finner på nett! ^_^

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg har møtt på en vegg. Grunnen til at jeg trodde jeg hadde et fornavn var at det var skriblet noe på en kvittering fra arbeidsstedet hennes. Hun har flere kvitteringer herfra, og alle har personalrabatt. Derfor vet jeg at hun jobber der.

Dessverre er det skriblet så utrolig slurvete, og uansett hvordan jeg vrir og vender på det klarer jeg ikke helt å se hva som står. Jeg skulle gjerne postet alle dokumenter jeg har så langt, men er redd det ville vært ulovlig å la så mange bli med på jakten.

 

EDIT: Strengt tatt jobber hun på et av to steder, siden det er en kjede. Jeg antar at det eneste jeg KUNNE gjort var å dra til disse stedene og få navnene til alle som jobber der, og deretter kryssreferere det med adressen på 1881. Men da begynner denne jakten å få alvorlige psyko-nykker.

Endret av fluff
Lenke til kommentar

Litt av problemet er at da jeg søkte opp adressen fikk jeg ikke en oppdatert liste. Jeg stod ikke på den selv engang. Og nede ved postkassene er det langt ifra alle som har både fornavn og etternavn på seg. Klærne er undertøy, så om jeg skal se etter nettopp dette må jeg virkelig skru på sjarmknappen. Det er jo mange jeg kan utelukke. BH-størrelsen er 80B så da har jeg hvertfall en viss snøring på kroppsfasongen jeg må se etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noe mulighet for å bytte navn på tråden? Jeg vil heller kalle den "Hvordan nedspore noen ved hjelp av søppelet deres".

Det var skuffende at det ikke er hun platinablonde. Hun må hvertfall ha en C - eller D-cup.

 

Haha! xD Vel, kan da ikke ha rett hver gang, men da har du i alle fall utelukket en til ;)

Du kan jo alltids starte å rote gjennom klesvasken til alle jentene i bygget, sjekke undertøyet deres! xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...