Gå til innhold

Selvkjørende biler – en god eller dårlig idé?


Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest noen uttalelser fra Tesla som tyder på det.

Hva de tenker i sitt stille sinn vet jeg ingenting om.

 

Men de kommuniserer som et firma på defensiven ...

 

Ja klart de er det når en ser reaksjonene, de må jo ha noe å vise til selv om det ikke er betryggende for alle. Det er iallefall ingen tvil om at de jobber for å få ting bedre og sørge for at det ikke er noen fatale feil i og med etterforskning osv. 

 

Verre med de andre som leverer ferdige systemer som ikke ligner grisen, er redd det smeller den dagen en dør i de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Spennende tider hos Tesla om dagen, nærmer seg ny HW og versjon 8 kommer om noen "tesla uker". Mens "de andre" legger seg på ferdige level 2 systemer nærmer Tesla seg level 3 med gammel HW og kanskje opp mot 4 med ny. Absolutt spennende tider! Håper de andre også legger seg på høyere nivåer snart, de har jo nok av HW. 

 

https://electrek.co/2016/08/11/tesla-autopilot-2-0-next-gen-radar-triple-camera-production/

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Siden norsk arbeidskraft (taxisjåførlønninger) er den primære kostnadsfaktoren ved taxikjøring, mens den nest største kostnaden ved taxier, eierskapet/verdiavskrivningen, er den sekundære kostnadsfaktoren så vil jeg tro at taxinæringen er den første som vil få massiv konkurranse fra selvkjørende biler. Marginene øker dramatisk ved å bytte sjåfør fra den pølsespisende sorten til den batteridrevne. Taxisjåfør-yrket kan få en bråstopp på få år. Det er bare et tidsspørsmål om hvilket år. La meg kjapt gjette ca 2025.

 

Nå er det bare 6 år til 2025. Tror du fortsatt taxisjåfør-yrket vil få en bråstopp i 2025. 

 

 

 

Når tror dere den første bilen som kan kjøre helt selv uten user-input kommer i regulært salg?

 

AtW

 

Det er vel sagt 2017-2020. Tipper 2020. Men mente du regulert eller regulært salg?

 

 

1 år igjen til første regulært salg av en selvkjørende bil uten user-input. Lykke til med den prediksjonen  :) 

  

Etter krigen predikerte man biler som flyr, superrask transport, kur for kreft og alzheimers. Det skjedde ikke og vi fikk istedenfor internett. Våres fremtidsprediksjoner kommer ikke til å bli bedre enn våres forfedre prediksjoner.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nå er det bare 6 år til 2025. Tror du fortsatt på denne prediksjonen?

 

Fremtidsprediksjoner om teknologisk utvikling er som oftest feil, enten på grunn av en overdreven optimisme eller pesimisme. 

 

Jeg tror absolutt vi ser en stor endring i taxi markedet de neste 6 årene. Full selvkjøring tror jeg ikke vi har pga regler, men at bilene transporterer seg selv i all hovedsak(nivå 4) ser jeg absolutt ikke vekk i fra. I tillegg tviler jeg på at den tradisjonelle taxinæringen holder særlig lengre, se på alle tjenestene som raver rundt i USA og resten av verden. Påtide å gi de innpass i resten av verden også.

Lenke til kommentar

Jeg tror absolutt vi ser en stor endring i taxi markedet de neste 6 årene. Full selvkjøring tror jeg ikke vi har pga regler, men at bilene transporterer seg selv i all hovedsak(nivå 4) ser jeg absolutt ikke vekk i fra. I tillegg tviler jeg på at den tradisjonelle taxinæringen holder særlig lengre, se på alle tjenestene som raver rundt i USA og resten av verden. Påtide å gi de innpass i resten av verden også.

 

Du må se på han sier. Om 6 år så vil selvkjørende biler ta over taxi-yrket. (Om Uber-lignende apper vil ta over er et annet tema.)

 

At vi skal ha regler var også selvsagt i 2012. Så hvorfor kom han med en slik prediksjon? Det er fordi i 2012 så føltes 2025 langt unna. 

 

Nå er vi snart her, og vi er langt unna målet å få en selvkjørende bil uten user-input på markedet, noe som er et forhåndskrav for å ta over taximarkedet med selvkjørende biler.

Lenke til kommentar

 

Nå er det bare 6 år til 2025. Tror du fortsatt taxisjåfør-yrket vil få en bråstopp i 2025. 

 

Eg trur nok at drosjenæringa slit. Norske drosjer køyrer berre mindre og mindre, og fleire stadar står drosjeløyvene ubrukte på grunn av for dårleg kundegrunnlag eller for mange løyver i forhold til grunnlaget.

https://www.ssb.no/drosje

 

Sjølv om denne nedgangen ikkje skuldast sjølvkøyrande bilar, så er det heilt klart ein trend at befolkninga er klar for ein anna måte å tenke persontransport på.

Fleire og fleire velger å inngå bileigarfellesskap i staden for å ha eigen personbil, vennekøyring og organisert haiking har blitt meir vanleg, uber og liknande tenester eksisterer fortsatt i Norge til tross for kraftig motarbeiding, og gode bilalternativ som elsykkel har komt for fullt.

 

Så fort sjølvkøyrande bilar blir lovlege i Norge, så er det nok drosjebruk som dei fyrst blir brukt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå er vi snart her, og vi er langt unna målet å få en selvkjørende bil uten user-input på markedet, noe som er et forhåndskrav for å ta over taximarkedet med selvkjørende biler.

 

Man er ikke langt unna nivå 4 biler nei, nivå 5 er dog ett komplekst tema. Det er dog ikke ett problem så lenge en forhåndsbestiller rutene. Det er regelverket som er hovedproblemet. Bare se på waymo feks, de leverer jo denne tjenesten allerede på predefinerte områder(nivå 4). 

Lenke til kommentar

Man er ikke langt unna nivå 4 biler nei, nivå 5 er dog ett komplekst tema. Det er dog ikke ett problem så lenge en forhåndsbestiller rutene. Det er regelverket som er hovedproblemet. Bare se på waymo feks, de leverer jo denne tjenesten allerede på predefinerte områder(nivå 4). 

 

Så i 2025 vil selvkjørende biler ta over taxinæringen? Det var prediksjonen som svært få kritiserte i 2012. Ikke skyld på regelverket, fordi det samme regelverket eksistere i 2012.

 

Jeg får alltid høre at det er ikke langt unna, og så venter man 5 år og får høre igjen at det er ikke langt unna. Ting tar tid, og det går sjeldent så fort som forventningene.

 

Det jeg ser at vi trenger minst 10 år for å få teknologien ut på markedet, og 5 - 10 år til før folk har byttet til selvkjørende biler. Det betyr at taxinæringen vil ikke bli utfordret av selvkjørende biler før i 2035. Det er mitt optimistiske scenario, det kan like så godt bli 2050 eller 2100 hvis det er noe vi ikke får til.

 

Eg trur nok at drosjenæringa slit. Norske drosjer køyrer berre mindre og mindre, og fleire stadar står drosjeløyvene ubrukte på grunn av for dårleg kundegrunnlag eller for mange løyver i forhold til grunnlaget.

https://www.ssb.no/drosje

 

Sjølv om denne nedgangen ikkje skuldast sjølvkøyrande bilar, så er det heilt klart ein trend at befolkninga er klar for ein anna måte å tenke persontransport på.

Fleire og fleire velger å inngå bileigarfellesskap i staden for å ha eigen personbil, vennekøyring og organisert haiking har blitt meir vanleg, uber og liknande tenester eksisterer fortsatt i Norge til tross for kraftig motarbeiding, og gode bilalternativ som elsykkel har komt for fullt.

 

Så fort sjølvkøyrande bilar blir lovlege i Norge, så er det nok drosjebruk som dei fyrst blir brukt til.

 

Jeg er enig, drosjenæringen ødelegger sitt eget kundegrunnlag.

 

Men husk på at drosjenæringen får en del inntekt fra myndighetene, igjennom tt-kort og offentlig transport. De bryr seg ikke om den høye taxi-prisen og vil fortsette å bruke taxi i samme grad som i dag.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Så i 2025 vil selvkjørende biler ta over taxinæringen? Det var prediksjonen som svært få kritiserte i 2012.

 

Jeg får alltid høre at det er ikke langt unna, og så venter man 5 år og får høre igjen at det er ikke langt unna. Ting tar tid, og det går sjeldent så fort som forventningene.

 

Det jeg ser at vi trenger minst 10 år for å få teknologien ut på markedet, og 10 år til før folk har byttet til selvkjørende biler. Det betyr at taxinæringen vil ikke bli utfordret av selvkjørende biler før i 2035. Det er mitt optimistiske scenario, det kan like så godt bli 2050 eller 2100 hvis det er noe vi ikke får til.

 

 

Jeg er enig, drosjenæringen ødelegger sitt eget kundegrunnlag.

 

Men husk på at drosjenæringen får en del inntekt fra myndighetene, igjennom tt-kort og offentlig transport. De bryr seg ikke om den høye taxi-prisen og vil fortsette å bruke taxi i samme grad som i dag.

 

 

 

Så i 2025 vil selvkjørende biler ta over taxinæringen? Det var prediksjonen som svært få kritiserte i 2012.

 

Som sagt ligger nok problemet ikke i teknologien, men regelverk. Jeg tror absolutt en har mer enn god nok nivå 4 selvkjøring innen 2025 slik at vi kunne gått over. 

 

 

 

Jeg får alltid høre at det er ikke langt unna, og så venter man 5 år og får høre igjen at det er ikke langt unna. Ting tar tid, og det går sjeldent så fort som forventningene.

 

igjen, selvkjøring er en realitet allerede. 

Lenke til kommentar

Som sagt ligger nok problemet ikke i teknologien, men regelverk. Jeg tror absolutt en har mer enn god nok nivå 4 selvkjøring innen 2025 slik at vi kunne gått over. 

 

Eksisterte ikke regelverket i 2012?

 

Det er dum unnskylding, fordi du kan ikke lage fremtidsprediksjoner uten å ta hensyn til regelverket.

 

igjen, selvkjøring er en realitet allerede. 

 

I denne sammenhengen snakket vi om å kunne kjøpe selvkjørende biler uten user-inputs.

 

Det skulle tydligvis komme i 2020. Er det også en realitet?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

 

 

Og regelverket eksisterte ikke i 2012?

 

Det er dum unnskylding, fordi du kan ikke lage fremtidsprediksjoner uten å ta hensyn til regelverket.

 

Skjønner ikke helt hva du mener, ett regelverk finnes ikke i dag. Derfor fantes det ikke i 2012. Ingen vet når dette er på plass, så det er vanskelig å si om det er mulig i 2025 eller ikke. Derfor snakker jeg heller om teknologien, som jeg har tro på er der i 2025. 

 

 

I denne sammenhengen snakker vi om å kunne kjøpe selvkjørende biler uten user-inputs.

 

Det skulle tydligvis komme i 2020. Eksisterer det, ja eller nei? 

 

Når begynte vi å snakke om dette? Jeg forsto det slik at vi snakket om selvkjørende taxier og om de kunne "ta over i 2025". Jeg nevnte at det allerede finnes taxier på nivå 4.

 

Tesla mener de skal ha dette innen 2020, ja. Om det skjer? Hvem vet. Blir det lovlig innen den tid? Nei. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener, ett regelverk finnes ikke i dag. Derfor fantes det ikke i 2012. Ingen vet når dette er på plass, så det er vanskelig å si om det er mulig i 2025 eller ikke. Derfor snakker jeg heller om teknologien, som jeg har tro på er der i 2025. 

 

Selvfølgelig finnes det et regelverk. Det finnes masse regler om hvordan biler skal fungere, og de reglene eksisterte i 2012 og de eksiterer idag.

 

En prediksjon som ikke tar hensyn til regelverket er automatisk en dårlig prediksjon. Det er som å predikere utforsking av verdensrommet, uten å ta hensyn til hvor mye penger vi kommer til å gi romforskning. 

 

 

Når begynte vi å snakke om dette? Jeg forsto det slik at vi snakket om selvkjørende taxier og om de kunne "ta over i 2025". Jeg nevnte at det allerede finnes taxier på nivå 4.

 

Tesla mener de skal ha dette innen 2020, ja. Om det skjer? Hvem vet. Blir det lovlig innen den tid? Nei. 

 

 

Jeg siterte to fremtidsprediksjoner.

1. Selvkjørende biler vil ta over taxinæringen i 2025.

2. Selvkjørende biler uten input vil komme for salg i 2020.

 

I denne sammenheng så sa jeg 

"Jeg får alltid høre at det er ikke langt unna, og så venter man 5 år og får høre igjen at det er ikke langt unna. Ting tar tid, og det går sjeldent så fort som forventningene." 

 

Poenget er at hvis noen skulle gjort de samme prediksjonene idag så hadde de byttet ut 2020 med 2025 og 2025 med 2030.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

 

 

Selvfølgelig finnes det et regelverk. Det finnes masse regler om hvordan biler skal fungere, og de reglene eksistere i 2012 og de eksiterer idag.

 

En prediksjon som ikke tar hensyn til regelverket er automatisk en dårlig prediksjon. Det er som å predikere utforsking av verdensrommet, uten å ta hensyn til hvor mye penger vi kommer til å gi romforskning. 

 

 

Ja det er jo litt av poenget, det fantes ikke ett regelverk som tillatte selvkjøring i 2012 og ikke i dag heller. Tyskerne er vell lengst fremme her pr i dag og tillater nivå 3. 

 

Jeg tar hensyn til regelverket, jeg sier det jo rett ut. Jeg mener bilene kan gjøre det, men regelverk setter gjerne en stopper. Eller ikke. 

 

 

Jeg siterte to fremtidsprediksjoner.

1. Selvkjørende biler vil ta over taxinæringen i 2025.

2. Selvkjørende biler uten input vil komme for salg i 2020.

 

I denne sammenheng så sa jeg 

"Jeg får alltid høre at det er ikke langt unna, og så venter man 5 år og får høre igjen at det er ikke langt unna. Ting tar tid, og det går sjeldent så fort som forventningene." 

 

Poenget er at hvis noen skulle gjort de samme prediksjonene idag så hadde de byttet ut 2020 med 2025 og 2025 med 2030.

 

Både 1 og 2 er mulige, men avhengig av som jeg har nevnt ett par ganger nå. regelverk. 

Lenke til kommentar

Ja det er jo litt av poenget, det fantes ikke ett regelverk som tillatte selvkjøring i 2012 og ikke i dag heller. Tyskerne er vell lengst fremme her pr i dag og tillater nivå 3. 

 

Jeg tar hensyn til regelverket, jeg sier det jo rett ut. Jeg mener bilene kan gjøre det, men regelverk setter gjerne en stopper. Eller ikke. 

 

Prediksjonen handlet ikke om hva bilene kan gjøre. Prediksjonen var at i 2025 så vil taximarkedet bli tatt over av selvkjørende biler.

 

Om regelverket hindret det, så sier det seg selv at den prediksjonen var feil. 

 

 

Både 1 og 2 er mulige, men avhengig av som jeg har nevnt ett par ganger nå. regelverk. 

 

 

Om det er ulovlig å kjøre en slik bil, så er det per definisjon ikke mulig å ta over taxibransjen.

 

Ville du sagt at det er mulig å ta et privatfly fra Los Angeles til New York på 3 timer. Selvfølgelig ikke, og hovedgrunnen til at det ikke er mulig er fordi etter FAA sine reguleringer så er det ikke lov for privatfly å fly supersonic.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Prediksjonen handlet ikke om hva bilene kan gjøre. Prediksjonen var at i 2025 så vil taximarkedet bli tatt over av selvkjørende biler.

 

Om regelverket hindret det, så sier det seg selv at den prediksjonen var feil. 

 

 

 

Om det er ulovlig å kjøre en slik bil, så er det per definisjon ikke mulig å ta over taxibransjen.

 

Ville du sagt at det er mulig å ta et privatfly fra Los Angeles til New York på 3 timer. Selvfølgelig ikke, og hovedgrunnen til at det ikke er mulig er fordi etter FAA sine reguleringer så er det ikke lov for privatfly å fly supersonic.

 

 

Prediksjonen handlet ikke om hva bilene kan gjøre. Prediksjonen var at i 2025 så vil taximarkedet bli tatt over av selvkjørende biler.

 

Om regelverket hindret det, så sier det seg selv at den prediksjonen var feil. 

 

Ja, men om regelverket skulle endres/revideres innen den tid så er det fortsatt mulig. Som er hele poenget... 

 

 

Om det er ulovlig å kjøre en slik bil, så er det per definisjon ikke mulig å ta over taxibransjen.

 

Stemmer det, vi vet dog ikke om det er ulovlig i 2025. I tillegg kan bransjen domineres av selvkjørende biler med "operatører" for å opprettholde lovlighet om det ikke endres. 

 

 

Ville du sagt at det er mulig å ta et privatfly fra Los Angeles til New York på 3 timer. Selvfølgelig ikke, og hovedgrunnen til at det ikke er mulig er fordi etter FAA sine reguleringer så er det ikke lov for privatfly å fly supersonic.

 

Det er kanskje mulig i fremtiden... 

 

 

Jeg føler du blander 2025 og 2019... Snakker vi om dagens situasjon så er ikke taxi bransjen dominert av selvkjørende biler, nei. Selv om det finnes. 

Lenke til kommentar

Ja, men om regelverket skulle endres/revideres innen den tid så er det fortsatt mulig. Som er hele poenget...

 

Her er prediksjonene

Taxisjåfør-yrket kan få en bråstopp på få år. Det er bare et tidsspørsmål om hvilket år. La meg kjapt gjette ca 2025.

 

Når tror dere den første bilen som kan kjøre helt selv uten user-input kommer i regulært salg?

Svar: Det er vel sagt 2017-2020. Tipper 2020.

 

Det står ingen steder her at prediksjonene tar ikke hensyn til regelverket.

 

 

Det er kanskje mulig i fremtiden... 

 

Det er mulig å fly fra Los Angeles til New York på 3 timer idag, men avhengig av regelverket. Ser du hvor dumt det er å si det på den måten?

 

Det riktige svaret er du skrev over.

 

Stemmer det, vi vet dog ikke om det er ulovlig i 2025. 

 

Om selvkjørende biler uten user input skulle bli legalisert i 2024 så er det lang nok tid til å ta over taximarkedet.

 

Du sier konstant "A er sannsynlig hvis X skjer", men det vi snakker om er hvor sannsynlig at A skjer uavhengig av hva som skjer med X.

 

Jeg føler du blander 2025 og 2019... Snakker vi om dagens situasjon så er ikke taxi bransjen dominert av selvkjørende biler, nei. Selv om det finnes. 

 

Jeg snakker ikke om dagens situasjon. Jeg spør, er det sannsynlig at selvkjørende taxier tar over taximarkedet i 2025, om vi tar hensyn til alle faktorer inkludert regelverket.

 

Hvorfor tror du de mente det var sannsynlig i 2012?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

 

 

Her er prediksjonene

Taxisjåfør-yrket kan få en bråstopp på få år. Det er bare et tidsspørsmål om hvilket år. La meg kjapt gjette ca 2025.

 

Når tror dere den første bilen som kan kjøre helt selv uten user-input kommer i regulært salg?

Svar: Det er vel sagt 2017-2020. Tipper 2020.

 

Det står ingen steder her at prediksjonene tar ikke hensyn til regelverket.

 

Nei det gjør det ikke, men det er ikke jeg som har skrevet det heller. Jeg har skrevet min mening. 

 

 

Det er mulig å fly fra Los Angeles til New York på 3 timer idag, men avhengig av regelverket. Ser du hvor dumt det er å si det på den måten?

 

Det riktige svaret er du skrev over.

 

Ja det mangler en del i den setningen. Burde ha vært "Det er mulig å fly fra Los Angeles til New York på 3 timer idag, men avhengig av regelverket er det kanskje mulig i fremtiden". Helt f*ing normal måte å snakke på. 

 

 

Jeg snakker ikke om dagens situasjon. Jeg spør, er det sannsynlig at selvkjørende taxier tar over taximarkedet i 2025, om vi tar hensyn til alle faktorer inkludert regelverket.

 

Hvorfor tror du de mente det var sannsynlig i 2012?

 

Ja jeg mener det er sannsynlig, men alt er avhengig av regelverk endring. Evt blir det med operatører for å kompansere for manglende regelverk som nevnt tidligere.

 

Jeg føler jeg gjenntar meg inn i evigheten her. Ser virkelig ikke poenget i å gjøre det i 100 poster. 

 

Oppsummert, jeg mener det er fysisk mulig men er avhengig av regelverk for å rulle ut i full skala. Verken mer eller mindre.  

Lenke til kommentar

Nei det gjør det ikke, men det er ikke jeg som har skrevet det heller. Jeg har skrevet min mening. 

 

Jeg siterte noen innlegg som kom med noen prediksjoner, og du svarte meg. 

 

Da forventer jeg at du prater om de innleggene.

 

 

Ja jeg mener det er sannsynlig, men alt er avhengig av regelverk endring. Evt blir det med operatører for å kompansere for manglende regelverk som nevnt tidligere.

 

Jeg føler jeg gjenntar meg inn i evigheten her. Ser virkelig ikke poenget i å gjøre det i 100 poster. 

 

Oppsummert, jeg mener det er fysisk mulig men er avhengig av regelverk for å rulle ut i full skala. Verken mer eller mindre.  

 

Grunnen til at du må konstant gjenta deg selv er fordi du konstant sier ting som "det er sannsynlig om en regelendring skjer", og jeg må konstant be deg om å inkludere sannsynligheten for en regelendring.

 

Hvilke av de to alternativene passer til deg

1. Du forventer en regelendring de neste årene og det er derfor sannsynlig at selvkjørende taxier vil ta over markedet i 2025.

2. Du forventer ikke en regelendring de neste årene og det er derfor ikke sannsynlig at selvkjørende taxier vil ta over markedet i 2025.

 

Svar med 1 eller 2, og da forstår jeg hva du egentlig mener.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg siterte noen innlegg som kom med noen prediksjoner, og du svarte meg. 

 

Da forventer jeg at du prater om de innleggene.

 

Ja, jeg forklarte min mening om saken. Jeg snakker kun for meg selv. 

 

 

Grunnen til at du må konstant gjenta deg selv er fordi du konstant sier ting som "det er sannsynlig om en regelendring skjer", og jeg må konstant be deg om å inkludere sannsynligheten for en regelendring.

 

Hvilke av de to alternativene passer til deg

1. Du forventer en regelendring de neste årene og det er derfor sannsynlig at selvkjørende taxier vil ta over markedet i 2025.

2. Du forventer ikke en regelendring de neste årene og det er derfor ikke sannsynlig at selvkjørende taxier vil ta over markedet i 2025.

 

 

Det er helt umulig for meg å si noe om da jeg ikke har innsikt i slikt, som så og si alle andre i befolkningen. Det blir vill gjetting. Derfor er det langt lettere å snakke om hva bilene faktisk klarer pr i dag og hvordan utviklingen er forventet fremover. 

 

Se på Tyskland, de hoppet plutselig og ganske uforventet på nivå 3 mens "resten" dropper det enn så lenge. I tillegg har en mange lokale unntak, som plutselig kan utvide seg, forsvinne osv. 

 

Så jeg vill legge til ett 3 alternativ som heter "aner ikke". 

Lenke til kommentar

Ja, jeg forklarte min mening om saken. Jeg snakker kun for meg selv. 

 

Det er helt umulig for meg å si noe om da jeg ikke har innsikt i slikt, som så og si alle andre i befolkningen. Det blir vill gjetting. Derfor er det langt lettere å snakke om hva bilene faktisk klarer pr i dag og hvordan utviklingen er forventet fremover. 

 

Se på Tyskland, de hoppet plutselig og ganske uforventet på nivå 3 mens "resten" dropper det enn så lenge. I tillegg har en mange lokale unntak, som plutselig kan utvide seg, forsvinne osv. 

 

Så jeg vill legge til ett 3 alternativ som heter "aner ikke". 

 

Poenget er at i 2012 og i 2015 så valgte noen andre brukere å komme med prediksjonene under

 

Taxisjåfør-yrket kan få en bråstopp på få år. Det er bare et tidsspørsmål om hvilket år. La meg kjapt gjette ca 2025.

 

Når tror dere den første bilen som kan kjøre helt selv uten user-input kommer i regulært salg?

Svar: Det er vel sagt 2017-2020. Tipper 2020.

 

De burde ha sagt "aner ikke", fordi de gjettet helt vilt. Men det gjorde de ikke, og det er derfor jeg brukte dem som eksempel på dårlige prediksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...