Gå til innhold

iOS ikke så brukervennlig alikavel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det betyr heller ikke at Safari er ræva som du skal ha det til. Faren min f.eks har chrome, explorer, safari og firefox. Hvilken tror du han bruker? Han er forresten over 70år.

 

(null)

Chrome?

 

Jo, for dem som vil kunne gjøre enkle ting som ALLE andre nettlesere kan gjøre, så er desverre Safari på grensen til elendig.

 

Chrome nei. Der tok du grundig feil. Han bruker Safari han. Det går på personlige preferanser, noe du helt tydelig ikke klarer å godta. Det eneste som mangler nå er at du sier at du har laget videoen, for du snakker som om du var med på å lage den slik du har snakket i denne tråden.

Gud bedre, det er lenge siden jeg har sett en besserwisser som deg. Android og iOS har sine punkter der de er bedre enn den andre, men du vil av en eller annen grunn ikke godta det. Android skal være best uansett hva det måtte være bare pga den ene lille tingen du fant på internett.

Lag en poll, og se hva folk stemmer på når det gjelder nettlesere og brukervennlighet istedenfor å leke verdensmester i android.

LOL, han bruker Safari på en PC som er den nettleseren som er minst brukt på PC av gode grunner?

 

Jaja. Men forandrer fortsatt ikke på hva som er mest brukervennlig mellom iOS og Android.

 

Jeg vet hva en slik poll vil komme frem til uansett. Så er lite vits når 60+% kommer til å si at Android er mere brukervennlig.

 

Eller jeg kan gjøre et veddemål. Om jeg lager en slik poll og får 60% eller mere på at Android er mest brukervennlig. Kan vi da ha en avtale at du holder deg unna alle tråder som har med Android og iOS å gjøre i et halvt år?

 

21 % som bruker opera mini? På android og dumme telefoner kanskje. På ios bruket 97 % safari.

 

Har du bevis for det tallet?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å svare Vindicator. Det er rett og slett umulig å snakke med han om Android vs iOS ! Han klarer ikke tape en diskusjon som går ut på at folk synes feks iOS er bedre og kommer da med "fakta". Han tror han er konge og alle må dele hans oppfatning. Dette gjenspeiler seg i nesten alle tråder. Jeg synes alle bør boikotte helt til han har roet seg ned og er klar til å diskutere på en fin måte og respekterer andre sitt synspunkt.

 

Jeg har ikke hørt om Dolphin Browser (riktig?) men jeg prøvde Opera mini som er skamtreig. Den er helt sykt treig så Safari synes jeg er best til iPhone !

Endret av Hunterra
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, er noe mere vanskelig å gjøre hvor flere steg er nødvendig for å gjøre en ting man kan på en MYE lettere / raskere måte gjøre i Android, så er det helt klart at Android er mere brukervennlig på grunn av dette.

 

Jeg trykker på linken i e-posten, og helt ut av det blå, så åpner linken seg automagisk i Safari. JEG oppfatter dette som god brukervennlighet. HVORFOR er det feil av meg? HVORDAN måles god brukervennlighet? I eksempelsetningen min, på en skala fra 1 til 10, hvor 1 er dårligst og 10 best, hvor vil du plassere MIN oppfatning av brukervennlighet, og hvorfor vil du plassere den der?

 

Bare for å presisere, noe jeg føler det er et behov for med deg, så er dette MINE meninger. Andre mennesker i verden har andre behov og krav, og vil ikke nødvendigvis ha like oppfatninger som meg. Dette er helt i orden for meg, og jeg har ingen problemer med at de selv har egne meninger og idéer. Det jeg HAR et problem med er at det sitter enkeltmennesker og sier at mine behov og meninger er FEIL, og at det er deres meninger som er fasiten.

 

Dette med Per og Lars. Hva med dette med å kopiere en adresse i fra nettleseren for å bruke adressen i Google Maps i iOS da?

Ja, hva med det? Er det et problem?

Lenke til kommentar

@ Vindicator

 

Du oppfører deg jo voksent. "LOL, han bruker Safari på en PC som er den nettleseren som er minst brukt på PC av gode grunner?"

Kan være safari ikke er best og ikke brukes av flest, men hva har det med noe som helst å gjøre?

Drit nå i om noen bruker en tannbørste for å trykke ned knappene på tastaturet eller ikke.

Bruker selv safari på min mac, da det funker helt fint for mitt bruk og liker noen effekter (som at du kan bruke to fingre for å gå til forrige side du var på)

kan du ikke komme med eksempler på hva som er dårlig med safari, du som er så opptatt av fakta..

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å svare Vindicator. Det er rett og slett umulig å snakke med han om Android vs iOS ! Han klarer ikke tape en diskusjon som går ut på at folk synes feks iOS er bedre og kommer da med "fakta". Han tror han er konge og alle må dele hans oppfatning. Dette gjenspeiler seg i nesten alle tråder.

 

Jeg har ikke hørt om Dolphin Browser (riktig?) men jeg prøvde Opera mini som er skamtreig. Den er helt sykt treig så Safari synes jeg er best til iPhone !

Igjen, du snakker ikke for alle. Jeg vet om mange som vet hva Dolphin Browser og Opera Mini er.

 

Og jeg fatter heller ikke på hvorfor jeg egentlig svarer dere som ikke kan backe opp det dere sier på om det er sant eller ikke av det dere sier.

 

Har ingenting med at jeg TROR jeg er konge, har med at iOS er vanskelig å bruke i mange sammenhenger. Det er hva tråden handler om.

Lenke til kommentar

Dere får klare beviser på at ting fungerer som det gjør og fortsatt må dere ty til unskyldningeretter unskyldninger og samtidig ikke har klart å komme med en ENESTE videobevis eller annet bevis på at ting er slik dere skal ha det til å være.

 

Fakta er at dere kan gi opp så lenge dere ikke har noe å backe opp deres påstander med.

 

Jeg sa tydelig i min første post at jeg vil ha bevis og faktaer på det dere sier.

 

Og når vi kommer med saklige motargumenter mot videoen koster du de bare under teppet.

 

Tro det eller ei, men jeg bruker Safari på alle mine Apple-enheter. Hvorfor? Fordi JEG er fornøyd med det; Safari gir meg en god brukeropplevelse for mitt bruk og behov.

 

Ja, jeg har lastet ned Opera Mini på iPhonen min. Jeg har brukt den en gang. Det at den har så så mange nedlastinger er ikke synonymt med at den har tilsvarende mange brukere.

 

En gang i skuddåret, kanskje, har jeg behov for å ringe en venn, bruke 50/50, spørre publikum, lese mail, oppdatere Facebook-statusen min, skrive en tweet og lese nyheter samtidig (les: på samme sekund). Da er ikke akkurat iOS nyttig, men der er vel ikke Android heller i tilsvarende situasjon. De resterende 1460 dagene mellom neste skuddår er jeg mer enn storfornøyd med iOS og brukervennligheten jeg opplever.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å svare Vindicator. Det er rett og slett umulig å snakke med han om Android vs iOS ! Han klarer ikke tape en diskusjon som går ut på at folk synes feks iOS er bedre og kommer da med "fakta". Han tror han er konge og alle må dele hans oppfatning. Dette gjenspeiler seg i nesten alle tråder.

 

Jeg har ikke hørt om Dolphin Browser (riktig?) men jeg prøvde Opera mini som er skamtreig. Den er helt sykt treig så Safari synes jeg er best til iPhone !

Igjen, du snakker ikke for alle. Jeg vet om mange som vet hva Dolphin Browser og Opera Mini er.

 

Og jeg fatter heller ikke på hvorfor jeg egentlig svarer dere som ikke kan backe opp det dere sier på om det er sant eller ikke av det dere sier.

 

Har ingenting med at jeg TROR jeg er konge, har med at iOS er vanskelig å bruke i mange sammenhenger. Det er hva tråden handler om.

 

Har du ikke sovet på lenge? Da foreslår jeg at du sover til du er utkvilt og stå opp på riktig ben. "igjen" ?? Det var mitt første innlegg og jeg har ikke giddet å lese førstpost engang siden jeg så at du hadde skrevet den. Jeg svaret siden du kom nok engang med teite "fakta".

 

Om du har lært å lese så skriver jeg flere plasser. Jeg har ikke skrevet "vi" noen plass.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Ja, er noe mere vanskelig å gjøre hvor flere steg er nødvendig for å gjøre en ting man kan på en MYE lettere / raskere måte gjøre i Android, så er det helt klart at Android er mere brukervennlig på grunn av dette.

 

Jeg trykker på linken i e-posten, og helt ut av det blå, så åpner linken seg automagisk i Safari. JEG oppfatter dette som god brukervennlighet. HVORFOR er det feil av meg? HVORDAN måles god brukervennlighet? I eksempelsetningen min, på en skala fra 1 til 10, hvor 1 er dårligst og 10 best, hvor vil du plassere MIN oppfatning av brukervennlighet, og hvorfor vil du plassere den der?

 

Bare for å presisere, noe jeg føler det er et behov for med deg, så er dette MINE meninger. Andre mennesker i verden har andre behov og krav, og vil ikke nødvendigvis ha like oppfatninger som meg. Dette er helt i orden for meg, og jeg har ingen problemer med at de selv har egne meninger og idéer. Det jeg HAR et problem med er at det sitter enkeltmennesker og sier at mine behov og meninger er FEIL, og at det er deres meninger som er fasiten.

 

Dette med Per og Lars. Hva med dette med å kopiere en adresse i fra nettleseren for å bruke adressen i Google Maps i iOS da?

Ja, hva med det? Er det et problem?

Har lite med at du trykker ditt og datt for å åpne noe i Safari når hele poenget er at ting blir meget kompliserte om man bruker en annen nettleser som sin valgte nettleser f.eks. Har dere ikke skjønt dette enda?

 

Poenget er at iOS blir elendig i brukervennlighet om noen vil bruke en annen nettleser en Safari. iOS sin brukervennlighet blir elendig om noen vil kopiereen adresse i fra Safari over til noe annet. iOS blir elendig i brukeropplevelse når man ikke kan slå av Wi-Fi, Data, GPS og Bluetooth på en enkel måte uten å måtte gå innom alle instillingene.

 

Er så mange ting i iOS som rett og slett er brukerfientlig som dere ikke vil inrømme, dere går i fullstendig forsvarsmodus uten å ha beviser for det dere sier. Dermed tar ingen dere seriøst.

 

Ja det er dine meninger. Men igjen, denne tråden handler IKKE OM MENINGER. Det handler om fakta på samme måte som at folk er mest fornøyd med iPhone i fra disse undersøkelsene som er fakta for dere.

 

Dere får klare beviser på at ting fungerer som det gjør og fortsatt må dere ty til unskyldningeretter unskyldninger og samtidig ikke har klart å komme med en ENESTE videobevis eller annet bevis på at ting er slik dere skal ha det til å være.

Fakta er at dere kan gi opp så lenge dere ikke har noe å backe opp deres påstander med.

Jeg sa tydelig i min første post at jeg vil ha bevis og faktaer på det dere sier.

Og når vi kommer med saklige motargumenter mot videoen koster du de bare under teppet.

Tro det eller ei, men jeg bruker Safari på alle mine Apple-enheter. Hvorfor? Fordi JEG er fornøyd med det; Safari gir meg en god brukeropplevelse for mitt bruk og behov.

Ja, jeg har lastet ned Opera Mini på iPhonen min. Jeg har brukt den en gang. Det at den har så så mange nedlastinger er ikke synonymt med at den har tilsvarende mange brukere.

En gang i skuddåret, kanskje, har jeg behov for å ringe en venn, bruke 50/50, spørre publikum, lese mail, oppdatere Facebook-statusen min, skrive en tweet og lese nyheter samtidig (les: på samme sekund). Da er ikke akkurat iOS nyttig, men der er vel ikke Android heller i tilsvarende situasjon. De resterende 1460 dagene mellom neste skuddår er jeg mer enn storfornøyd med iOS og brukervennligheten jeg opplever.

Saklig som at jeg ikke bruker noe annet enn Safari så da gjør ingen andre det heller?

 

Kaller du dette for saklig?

 

Hadde dere vært saklig så hadde dere kommet med fakta og ikke meninger som tråden faktisk handler om.

 

Om dere ikke kan gjøre det jeg spør i min første post om så får dere holde dere langt unna denne tråden og heller trolle andre plasser.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hele denne tråden handler om at du syter om at man må bruke tre (ikke skyt meg hvis det er fler/mindre...) ekstra trykk på en skjerm for å få en link inn i en annen nettleser på iPhone?

 

Brukeruvennligher handler om så mye mer en bare noen ekstra trykk på en skjerm.

 

Helt utrolig at man kan legge så mye energi i et sånt tema.

:)

Lenke til kommentar
Så man må bruke Safari for å søke etter ting / programmer og andre ting som er på telefonen?

Hva er vitsen med den ene hjemme siden som er beregnet for å søke da?

Waste of space?

Man bruker ikke Safari for det nei, men for nettsøk så finnes den funksjonen. Om man bruker søkefunksjonen til å finne samme apps eller e-post om og om igjen vet gjerne Apple om mer en meg og kan vurdere om en slik funksjon gir mening i det feltet også.

Problemet er at ikke alle slike websider bruker samme greia for å åpne adresser i Google Maps. Dermed så er dette fortsatt et problem for dem som må gå den lange omveienfor å få inn adresser på en enkel og rask måte til Google Maps eller et GPS program.

Kanskje Apple skal fikse Safari og gjøre den mye bedre?

Kanskje, eller folk kan gjøre nettsidene sine bedre, hva enn kommer først. Hvorfor Apple ikke har funksjonen vet jeg ikke, som sagt, det kan ligge patenter i veien.

Er den ikke elendig når man ikke kan kopiere en enkel adresse eller whatever i fra en web side?

At folk bruker nettleseren mer enn noen annen mobil nettleser burde vel tilsi at den ikke er elendig, men har minst en manglende funksjon ift. en Android-browser.

Er ikke vanskelig å skjønne det at mange vil bruke alternative nettlesere i iOS når så mange gjør det i Android.

Hvorfor skulle det være så mye annerledes for iOS brukerne her?

Det er to ulike OS, om Android sin browser har problemer med sin basisbrowser, vil folk søke alternativer, om Safari dekker brukerenes behov vil de ikke trenge å oppsøke alternativer.

Jeg har prøvd dette mange ganger, men forhindrer jo ikke på sannheten at folk ikke bruker et GPS program for å søke opp adresser i. Folk bruker søketjenester på internett for å finne det.

Som Google, om gir et Google Map? som Gule Sider, som gir et kart? Som 1881, som gir et kart? Som Finn, som gir et kart? Jeg skjønner ikke helt usecasen, om målet er å få adressen i kartprogrammet, hvorfor ikke søke i kartprogrammet?

Men men, kan jo på en måte skjønne at folk blir tvungen til å måtte bruke et GPS program i iOS til å søke opp adresser med at ting er så vanvittig begrenset i Safari at man ikke kan gjøre en så enkel ting som å kopiere en adresse eller noe sånt.

Man blir ikke tvunget, som sagt, søketjenestene du har nevnt har egne karttjenester som gir dem resultater. Det du virker å klage på er jo at man ikke kan gå direkte fra en plain text-addresse til sin GPS-app? Det er en funksjon jeg ser mangler i Safari, men er noe som kan fikses med at folk vedlikeholder sine sider. Man må jo kopiere denne addressen for å få et kart på datamaskinen sin også.

Om nettsiden har en Gmapslenke er det å trykke på den, Gulesider har integrert kart for å vise vei, så det er ikke et problem, appene til Gulesider eller 1881 er integrert med Maps.
Desverre så er det ikke alle sider som har denne funksjonen. Og dermed så må det finnes en enkel måte for å kunne kopiere en adresse i fra en web side på. I Android trenger man ikke en gang å kopiere en slik adresse, siden Google Maps, Google Earth eller et GPS program vil automatisk gjennkjenne at teksten som er på en web side (som er en adresse) som gjør at du direkte kan åpne ditt favoritt GPS / posisjons program uren noe om og men.

Alle nettsider har denne funksjonen, men ikke alle bruker den, nei. Hva dette beviser av brukervennlighet vet jeg ikke, for jeg vet ikke hvilken vanlig bruker som vil vite at denne adressen kan letes opp i Google Maps om man holder på den.

Dette er du enig i at er MYE lettere enn det eksempelet som er vist i filmen sant?

Det er lettere, ja. Men jeg er uenig i premisset av usecasen. Et dårlig eksempel gjør ikke for en god usecase.

Har jeg none plasser sagt at den er bedre?

Beklager, jeg leste feil i farten, tar det tilbake.

At du ikke vet at Apple hater konkuranse sier jo alt. Du har ikke fått med deg at Apple har saksøkt Samsung fordi Galaxy Tab 10.1 hadde noen likhetstrekk med iPad?

Kopiering er ikke konkurranse, det er plagiat. Noen likhetstrekk sier du? Ja vi kan jo nevne noen.

medium_samsungnevercopiedapple.jpg

tab%20smart%20cover%20e.JPG?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1311098776574

Du har ikke fått med deg at Apple saksøkte Samsung fordi Samsung Galaxy S II var for lik iPhone 4 i demmes verden? (når dem er helt forskjellige i designen)

Kan være patenter de forsvarer i slike søksmål.

Dette burde jo lett si på at noen er butthurt fordi dem gjør det MEGET bra i markedet og da må Apple salksøke Samsung for helt latterlige grunner for å prøve å stoppe opp konkuransen.

Det handler ikke om konkurranse, det handler om patenter. For å beholde et patent må du forsvare det, om det ikke blir forsvart kan man miste retten på det.

Men til dette med nettlesere. Hvorfor tillater ikke Apple å installere en fullverdig nettleser av Opera f.eks når dem til å begynne med tillater at andre nettlesere?

Noe sier jo helt klart her at dem ikke liker at folk skal bruke noe annet enn Safari som nettlesere i frykt for at alle dropper Safari for noe bedre. Med andre ord, Apple hater konkuranse. Blir det samme med mp3 spilleren i iOS. Finner du noen fullverdige erstattere til den standarde mp3 spilleren i iOS?

Det finnes flere punkter for å ikke tillate det. En kan ha med systemnivået en nettleser må kunne ha tilgang til for å fungere skikkelig, dette har med sikkerhet og uniformitet i forhold til utviklere å gjøre. Det riktige svaret for den besluttningen må nesten Apple selv svare på. At det skal ha noe med konkurranse på er jeg tvilsom til, for hva har Apple å tape på at folk får noe de er fornøyd med? De tjener da ikke noe på nettleseren sin, det er hardware de tjener mest på. Så spørsmålet gjenstår hva er det som stopper Apple fra å tillate fulle browserkonkurrenter på iPhone?

Nemlig, mitt poeng står.

Slutt å erklære deg selv som vinner, det ser tåpelig ut.

At du sier at man må bruke timer på å stille inn sin Android telefon sier jo alt på hvor mye du vet om Android telefoner i dag.

Beklager, jeg overdrev, jeg vet du ikke gjør det, så da skal jeg holde meg god for det.

Javel, hvorfor er de fleste brukerne i Android ikke på samme måte som dere forklarer at folk er med iOS?

De fleste? Bruker de fleste en annen nettleser enn den som kommer med telefonen? Tall på det takk. Du har fått mine.

Tror du det ikke finnes samme typer mennesker under Android som det finnes av folk under iOS?

Jo i større grad tror jeg det finnes folk med Android telefoner som gir beng i store deler av hva den kan gjøre - av den enkle grunn at du blir i stor grad tilbudt en Android-telefon av noe slag om du kjøper en ny idag, du velger en iPhone. I de større prismodellene til Android kan nok andel menigbrukere være skrudd, mer flere folk som vil ha mer av en Androidtelefon enn folk som vet hva en iPhone faktisk kan gjøre. Men det blir mye spekulasjon.

De fleste brukerne ville ha gått frem på samme måte med dette med å kopiere denne adressen som personen i filmen viser om nettleseren.

Vis meg noe for å understreke dette poenget, alt du har vist til nå er du som sier det, og en powerbruker som gjør det på video - som har det ytrede formål å gjøre kontroversi med videoen sin.

Om du ville ha gått fram på en annen metode via å kopiere en adresse i fra en web side, så vil jeg gjerne høre hvordan dere går frem på en enklere og raskere måte.

Hvorfor klarer dere ikke å gjøre dette jeg spør dere om her?

Jeg har gitt deg en annen metode flere ganger for å finne resturanten på videoen, men om alt du vil spekulere i er at "de fleste brukerne" ville gått til en nettside og ville ta adressen derifra, så er premisset veiet i favør av poenget du vil gjøre - safari har ikke en funksjon som en android browser i ICS har.

 

Er det fordi det er sant det personen i filmen sier eller er det fordi dete ikke vil inrømme sannheten?

Hvilken sannhet? At denne funksjonen ikke finnes? At fyren bør søke etter bedrifter og resturanter i Maps eller på Google? Har ingen problemer med å si noen av delene.

Ehm, etter hva enkelte statistikker sier, så er blant annet Finn.no og Gule Sider enormt populære. Dette er i fra en rapport som jeg ikke husker på hvor er som ble gjort for over ett år siden. Og vil jo tro at disse sidene er mye mere brukt i dag med at det finnes enormt mange flere smartmobiler ute.

En statestikk du ikke husker og en trosbekjennelse om folk sin bruk. Bra data. Gulesider.no og Finn.no gir begge kart til søkene sine, sistnevnte Google Maps.

Så med andre ord, så finnes det ingen andre måter å gå frem på for å få dette gjort som jeg sier?

Ja, da står jo mitt poeng helt til dere kan motbevise det at det faktisk er lettere metoder man kan bruke for å gå frem angående dette.

Maps app, google søk. Nei, Safari kan ikke se en addresse ut ifra plain text.

Hvor mange steg tar det deg for å slå av Bluetooth, Wi-Fi, Data (3G), GPS osv og hvor mange steg tar det deg å justere lysstyrken på skjermen i iOS?

Jeg kan gjøre disse stegene med kun 1 eller 2 trykk. Når jeg drar ned notificationbaren i Android, så har jeg tilgang til å kunne slå på Wi-FI, Wi-Fi Hotspot, Data (3G), Bluetooth og GPS. Holder jeg f.eks Wi-Fi knappen inne i 1-2 sek, så kommer jeg direkte inn i instillings menuen til Wi-Fi.

Dette er utrolig mye lettere å gjøre enn å først måtte trykke Instillinger, for så å gå videre der i fra for å finne rette menu til f.eks Lysstyrken. Alt jeg trenger å gjøre på min galaxy S II for å justere lysstyrken er å swipe til venstre (for å nedjustere lysstyrken) eller til høyre (for å justere opp lysstyrken) på selveste top baren som viser klokken, Wi-Fi signal styrken osv.

Og dette er slikt det fungerer selv i stock versjon av Andrid til min Galaxy S II. Så ingen modifikasjoner er nødvandig for å få dette til.

Blir det enklere enn dette?

Dette er det som kalles for brukervennlighet. Og dette er noe dere ikke innser.

Jeg vil tro at Samsung som i 2012 satser på mobiler med en dag batteritid vil trenge slike snarveier for brukerne sine. Det er brukervennlig for deres brukere som vil tenke på slikt, helt enig.

Igjen det går på hva dette med brukervennlighet faktisk betyr. Om man iPhone testes med brukere vet jeg ikke om svaret blir "jeg vil gjerne slå av wifi og 3g fortere".

Du gir et flott ekspempel på det jeg snakker om, konkurrere på ting folk ikke bryr seg om. Powerbruker: "Se hvor fort jeg kan slå av wifi!" Vanlig bruker:"Hæ?"

Så jeg må ha 50000 kompiser med en iPhone for å kunne skjønne hvordan iOS fungerer?

Woooooow, du er smart du må jeg si. Dagens lættis dette her.

Personelige analogier er dårlig argumentasjon. God brukerdata er hva jeg liker. Dine spekulasjoner? Ikke like mye.

Ja AppStore ble populært for en ting. Og folk bruker det jo i STOR skala av den grunn. Hvorfor skulle ingen finne en alternativ nettleser å bruke når det er så lett tilgjengelig i AppStore da?

Om de ikke finner grunn til å lete så vil de skjelden finne? Opera Mini fikk mye presse for de først ble nektet og så lagt inn, så folk ville vel teste det ut, men om de har mye faste brukere er jeg tvilsom.

Nedlastninger sier fortsatt en del på hvor mye brukt det er.

Nei, det gjør det ikke.

Nesten 21 % som bruker Opera Min ut av 400 millioner iOS brukere (Om dette er i fra kun iOS) er ikke akkurat lite. Så med andre ord, det er mange som bruker Opera Mini. Selv Opera Mini er ikke en fullverdig nettleser og i tillegg er så populært. Jaja, mine poeng står fortsatt.

Les lenken i det minste, dette er global statestikk. 21% av bruk gitt til Opera Mini, delt på Java ME, Android, Windows Mobile, iOS, BlackBerry OS, Symbian-UIQ3, Zeebo.

Ville vært rart om 15,7% brukte Android Browser på iOS ville det ikke? Hvor mye som faktisk er på iOS er som jeg skrev ukjent for min del men om du har tall er jeg interessert.

Jeg har aldri sagt at nettleseren i Android er noe veldig bra. Hvor får du dette i fra?

Du har sagt den er bedre enn Opera Mini - som du i samme åndedrag sier er umåtelig populær.

Stock browseren i Android er jo mye bedre enn Opera Mini, men alikavel er Opera Mini SVÆRT populært.

Det skurrer. Hvorfor bruker folk Opera Mini om Android sin egen nettleser er bedre?

Alt jeg sa var at selv om nettleseren i Android fungerer som den gjør så blir fortsatt alternative nettlesere brukt i STOOOOOR skala på akkurat samme måte som det blir gjort i iOS.

Jeg vet ikke hvilken skala du måler. Opera Mini er som sagt på en hærskare av platformer, så du må nesten peke til statestikk som viser at dette er noe som blir brukt i stor grad av Android brukere.

Det er deres jobb i å motbevise at fremgangsmåten som denne personene i filmen er feil og at det han viser er ugjyldig. Men så lenge dere ikke kan vise til enklere fremgangsmåter enn det denne personen i filmen gjør, så er det jo MEGET relevant på hvordan iOS blir brukt.

Premisset er som jeg har påpekt, ganske rart. Men det er en funksjon som mangler.

Du kan komme med mer effektive måter Android kan gjøre ting på, men den større konklusjonen om brukervennlighet er fremdeles helt søkt da du ikke har definert hva brukervennlighet er, og hvordan dette kan dokumenteres blandt brukere.

Dere bare kommer å sier at det er sånn og sånn uten å i det hele tatt ha backup for det dere sier. Jeg har i det minste backup til det jeg sier i fra denne personen viser i fra filmen.

Du har en person på youtube.... det er din data? Jeg har vist deg linker for større datasett om folks bruk av sine ting. Jeg venter på deg til å begynne å gjøre det samme.

Når skal dere komme med et videobevis eller en annen form for bevis for det dere sier?

Hva bevis er det du er ute etter?

Videoen beviser ikke noe da det er flere ting som skurrer, feks de fleste bruker ikke dolphin browser og tilbakeknappsurret er bare bullshit

Ja for dette kan vi jo tro på så lenge du ikke har et snev av bevis for det du sier.

Og hvorfor er dette tilbakeknappe greia bare surr når det viser at det FAKTISK kan bli MYE surr med at tilbakeknappen blir plassert på forskjellige plasser fra app til app?

En superbruker kan ikke vise hvordan en vanlig forbruker kan gjøre det fordi han vet for mye??? En personlig trener kan ikke vise en utrent person hvordan han trener fordi han vet for mye...noe som skurrer?

Hehe, tror du satt spikeren i kista for han der

Feil kiste, for det er ikke opplæring vi snakker om, det er faktisk bruk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vindicator, du snakker mye om bevis i postene dine. Selv kan jeg ikke se at du har lagt ut noen bevis for mange av påstandene du kommer med. Vil gjerne at du kommenterer litt rundt brukervennligheten i innstillingsmenyene til Android, kontra iOS. For der taper Android glatt...

Trenger jeg så mye bevis når ALT av bevis finnes i denne videoen i min første post?

 

Jeg snakker om nettlesreene, e-post programmer, GPS og posisjons programmer som blir forklart på en enkel og rask måte i filmen som jeg linket til.

 

Dere kommer med unskyldninger på at det ikke er sånn og sånn som han viser i fra filmen. MEN HVOR ER bevisene på at det ikke er slikt som han viser i fra filmen?

 

Hvor mange ganger må jeg spørre etter dette før dere kan få det inn i huet at dere ikke kan motsi det han viser så lenge dere ikke kan vise til noe annet som viser at han tar feil.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator mener du at ingen tar "oss" iPhone fans seriøst? Jeg vedder 50 kr på at så å si ingen tar DEG seriøst. Du oppfører deg som er drittunge i hytt å pine. Dette har du gjort side tidenes morgen og folk har nok blitt lei av deg og din "Android er best" kampanje. Grow up !

 

Folk er ikke like heldigvis og folk har forskjellige personlige preferanser. Skulle alle vert som deg hadde menneskeheten hatt en huge problem.

 

iOS er mye mer brukervennlig synes JEG, ikke vi men JEG. Nå skrev jeg med store bokstaver slik at du kanskje får det med deg. I daglig bruk er iPhone mye enklere i bruk enn Android. Problemet der iPhone "taper" brukervennlighet er når du skal ha inn film. Alt annet går glatt :)

Endret av Hunterra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator, du snakker mye om bevis i postene dine. Selv kan jeg ikke se at du har lagt ut noen bevis for mange av påstandene du kommer med. Vil gjerne at du kommenterer litt rundt brukervennligheten i innstillingsmenyene til Android, kontra iOS. For der taper Android glatt...

Trenger jeg så mye bevis når ALT av bevis finnes i denne videoen i min første post?

 

Jeg snakker om nettlesreene, e-post programmer, GPS og posisjons programmer som blir forklart på en enkel og rask måte i filmen som jeg linket til.

 

Dere kommer med unskyldninger på at det ikke er sånn og sånn som han viser i fra filmen. MEN HVOR ER bevisene på at det ikke er slikt som han viser i fra filmen?

 

Hvor mange ganger må jeg spørre etter dette før dere kan få det inn i huet at dere ikke kan motsi det han viser så lenge dere ikke kan vise til noe annet som viser at han tar feil.

 

Videoer er ikke bevis. Vidoen viser at det er enklest hvis an må gjøre ting den tungvindte måten bevist og det er etter hans brukermønster. Etter frank sin brukermønster så vil ikke vidoen ha noe å si

Lenke til kommentar

1. Finnes det da noen fasit på at folk er mest fornøyd med iPhones da?

Én ting du ser ut til å slite med å forstå er dette med "å være fornøyd". Det finnes faktisk ikke noe fasit på dette. Det du er fornøyd med er ikke jeg fornøyd med. Akkurat DET ER det faktisk en fasit på, og takk for det. Det er så banalt enkelt at det ikke skal være mulig å misforstå det.

 

Meninger, følelser, oppfatninger og så videre er IKKE like hos alle mennesker. Jeg oppfatter én ting som god brukervennlighet, mens du oppfatter den samme som dårlig brukervennlighet. Hvorfor skal absolutt DU bestemme at DITT svar er fasiten, og at jeg er dum og teit som mener noe annet enn deg?

 

2. Forandrer fortsatt ikke på at 21% som bruker Opera Mini er MYE.

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg ba om link på påstanden din.

 

3. Det er ingen mening, det er fakta.

Og her beviser du at du ikke vet hva "fakta" betyr. DU mener at man blir "hardt straffet". Jeg mener IKKE det. Kan du forklare hvorfor ditt svar er fasit, og hvorfor det er det?

 

Har du i det hele tatt prøvd Dolphin Browser selv og sett at det fungerer på AKKURAT samme måte for å kunne bruke Dolphin Browser som han i videoen viser?

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet? Jeg har ALDRI HØRT OM Dolphin Browser før du nevnte det i denne tråden. Skal jeg lage blinkende lys rundt teksten, eller blir det for distraherende? Og hvorfor må jeg prøve den? Hva så om det fungerer slik han beskriver i videoen? Hva vil det si meg? Akkurat, det vil si meg at HAN oppfatter det som skjer som lite brukervennlig. So what? Det forandrer ikke det faktum at jeg oppfatter det som brukervennlig at den samme operasjonen fungerer smertefritt i Safari.

 

Samme med dette med e-post greia?

Hva er "dette med e-post-greia"?

 

4. Ja hva kaller du det for da når man må gå mange andre veier for å få til ting med andre programmet enn stock programmer?

Jeg ser ikke på det som å bli "hardt straffet" nei. Noen vil kalle det f.eks. ubekvemt, irriterende, lite brukervennlig. Men å påstå at man blir "hardt straffet" når man må gå fem steg i stedet for tre, da forstår man ikke meningen av ordet "straff". Da snakker vi Bærum-snobb, puter under armene, bortskjemt enebarn, e.l.

 

5. Mange har hørt om både Opera Mini og Dolphin Browser. og med at hele 21% av dem som bruker mobile nettlesere bruker Opera Mini, så er det ikke akkurat få som bruker alternative nettlesere.

So what? Hva har det med at du kritiserer meg for ikke å ha kjennskap til appen Dolphin Browser? Og igjen, HVORFOR bør jeg ha kjennskap til apper som "mange" mennesker kjenner til? Kjenner du til "alle" apper som "mange" mennesker kjenner til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator, http://www.opera.com/smw/2011/11/

Denne rapporten viser at iPhone er ikke på topp 20 plass i aktive brukere en gang. Og med tanke på at det nok er solgt mange ganger flere iphones en flere av de dumme telefonene på listen, så er nok aktive brukere minimalt. Som vi sa i sted, om alle de som har lastet ned dolphin browsern brukte den, altså alle 10 mill, så ville dette bare utgjøre ca 3%. Tror du det står bedre til hos opera mini? Opera mini er populært på dumme telefoner. Brukte det selv mye på gamle SE mobiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det betyr heller ikke at Safari er ræva som du skal ha det til. Faren min f.eks har chrome, explorer, safari og firefox. Hvilken tror du han bruker? Han er forresten over 70år.

(null)

Chrome?

Jo, for dem som vil kunne gjøre enkle ting som ALLE andre nettlesere kan gjøre, så er desverre Safari på grensen til elendig.

Chrome nei. Der tok du grundig feil. Han bruker Safari han. Det går på personlige preferanser, noe du helt tydelig ikke klarer å godta. Det eneste som mangler nå er at du sier at du har laget videoen, for du snakker som om du var med på å lage den slik du har snakket i denne tråden.

Gud bedre, det er lenge siden jeg har sett en besserwisser som deg. Android og iOS har sine punkter der de er bedre enn den andre, men du vil av en eller annen grunn ikke godta det. Android skal være best uansett hva det måtte være bare pga den ene lille tingen du fant på internett.

Lag en poll, og se hva folk stemmer på når det gjelder nettlesere og brukervennlighet istedenfor å leke verdensmester i android.

LOL, han bruker Safari på en PC som er den nettleseren som er minst brukt på PC av gode grunner?

Jaja. Men forandrer fortsatt ikke på hva som er mest brukervennlig mellom iOS og Android.

Jeg vet hva en slik poll vil komme frem til uansett. Så er lite vits når 60+% kommer til å si at Android er mere brukervennlig.

Eller jeg kan gjøre et veddemål. Om jeg lager en slik poll og får 60% eller mere på at Android er mest brukervennlig. Kan vi da ha en avtale at du holder deg unna alle tråder som har med Android og iOS å gjøre i et halvt år?

21 % som bruker opera mini? På android og dumme telefoner kanskje. På ios bruket 97 % safari.

Har du bevis for det tallet?

Du ber meg holde meg unna tråder som omhandler android og iOS? Hvorfor skulle jeg det. Sjekk historikken min, jeg har ikke for vane å diskutere i slike tråder. Er det noen som bør ta seg en pause så er det vel heller deg.

 

Du sier at personlige meninger/preferanser ikke har noe å si, og at vi må komme med fakta istedenfor. Men der tråkker du deg selv i foten. Du gjør nemlig det du ber oss om å ikke gjøre. Du tar dine egne personlige meninger, og presenterer det som fakta, når det i virkeligheten ikke er fakta i det hele tatt.

 

Ta deg ei pølle og gi deg mens leken er god. Du fremstår mer og mer som en idiot.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...