Gå til innhold

Synology NAS, med trakt.tv, sabnzbd, couchpotato og sickbeard er en DRØM!


Anbefalte innlegg

Morn!

 

Etter forbanna mye knoting, har jeg nå fått et system som jeg er ufattelig fornøyd med.

 

Kort fortalt så leiter couchpotato etter filmer jeg har satt på min wishlist på trakt.tv, samt filmer jeg adder manuelt, adder den over på sabnzbd, som laster ned, pakker ut, og legger i riktig mappe med årstall bak. Alt skjer på en NAS, så jeg slipper å ha noe PC på.

 

Samme med tv serier, sickbeard scanner hver time etter ny programmer, som kommer ut, fks på mandags morgen, ligger det 6-7 tv programmer pakket ut i sin riktig folder. Fks hvis jeg laster ned en family guy episode, havner den i Family Guy mappa, og i riktig sesong. Er det fks Top Gear, havner det i Top gear mappen under riktig sesong.

 

Helt utrolig.

 

Ble ferdig for et par timer siden, og jeg testet nå med å logge meg inn på trakt.tv og legge til 3-4 filmer, 2 min etterpå begynte de å laste ned på nasen, igjen, helt utrolig.

 

Endelig, slutte å lete etter hva jeg vil ha, alt blir nå bare gjort. Mye jobb, men er faen så deilig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn!

Etter forbanna mye knoting, har jeg nå fått et system som jeg er ufattelig fornøyd med.

Kort fortalt så leiter couchpotato etter filmer jeg har satt på min wishlist på trakt.tv, samt filmer jeg adder manuelt, adder den over på sabnzbd, som laster ned, pakker ut, og legger i riktig mappe med årstall bak. Alt skjer på en NAS, så jeg slipper å ha noe PC på.

Samme med tv serier, sickbeard scanner hver time etter ny programmer, som kommer ut, fks på mandags morgen, ligger det 6-7 tv programmer pakket ut i sin riktig folder. Fks hvis jeg laster ned en family guy episode, havner den i Family Guy mappa, og i riktig sesong. Er det fks Top Gear, havner det i Top gear mappen under riktig sesong.

Helt utrolig.

Ble ferdig for et par timer siden, og jeg testet nå med å logge meg inn på trakt.tv og legge til 3-4 filmer, 2 min etterpå begynte de å laste ned på nasen, igjen, helt utrolig.

Endelig, slutte å lete etter hva jeg vil ha, alt blir nå bare gjort. Mye jobb, men er faen så deilig!

Bra jobba det! :) Men hvordan linker du slikt opp mot RSS feeds fra torrentsider? Eller er det bare fra usenet dette oppsetet fungerer?

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

Hvis folk vil kan jeg alltids skrive en guide på norsk, da det finnes mange guider på de forskjellige områdene, men ikke en som tar for seg alt tror jeg.

 

Dog vet jeg ikke om dette er lov, da couchpotato etc etc, er jo litt i gråsonen

 

Angående torrent og rss og slikt, så har du mulighet i sickbeard/couchpotato til å lage dine egne rss, og torrentsider som den skal lete etter.

 

Jeg testet før jeg fikk usenet med torrent, ved å legge inn family guy i sickbeard, og funket fint det, da legger sickbeard torrents i et såkalt blackhole (en mappe), som transmission (torrent program på nasen) denne mappen scanner transmission, og begynner å laste ned.

 

Fordelen med sabnzbd og usenet, er jo det at all "post processing" gjøres av programmet mens du sover. At den legger det i riktige mapper, til og med i sesonger, pakker ut etc, og sletter samples og .nfo filer etc.

 

Om det er mulig med torrents, kan jo og hende, men jeg forsket det aldri ut så langt.

 

Jeg bruker nzbmatrix, kostet vel 10 dollar for vip, og det er de beste 50-60 kr jeg har brukt. Da kan jeg bruke api og rss derfra. Selvom du slipper jo å sette opp rss, trenger bare api'en din fra nzbmatrix i sickbeard/coucpotato. Api for du også på trakt.tv (gratis) som du legger i couchpotato innstillinger.

 

Usenet koster 10 dollar i måneden, så jeg syntes personlig det er verdt det. En annen fordel er jo hastighet, torrent går fort, men har en tendens til å drepe utlinja de. Samt at usenet makser linja de med en gang du starter nedlastningen.

 

Uansett hvis det er lov, og folk er hypp kan jeg sikkert mekke en guide

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Skal sette opp i morgen, tror ikke jeg trenger en guide for min del, virker ganske greit å bruke den repoen, hvis jeg sitter fast er det mulig jeg poster i denne tråden igjen ;)

 

Er det forresten noe tilsvarende for musikk som fungerer bra? Har sett det er noe som heter headphones, men usikker på om det er akkurat det jeg ser etter

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det største problemet er daglige/ukentlige shows (lateshow, conan, wwe etc)

 

Selv har jeg en enkel RSS-feed av wwe-nzb's som stappes inn i sab, lastes ned, renames til "ååååmmdd - WWE <showname>" og puttes i en generisk WWE-folder.

 

@rulleguru

Headphones er det samme som SickBeard og CouchPotato, bare for musikk. Det fungerer på den måten at man legger til artister man liker, så laster den ned alt av den artisten. Dvs når det funker, har ennå ikke fått det til å fungere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...