Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sorry for å blande meg inn i denne tråden, men hvordan i svarteste huleste får jeg lagt inn et oppsett fra en nettbutikk inn i en forum tråd? Er det litt mindrte automatisk enn jeg tenker meg og via paint?

 

MVH

Leo

 

åpne utklippsverktøyet (søk utklipp i start menyen)

 

marker området du vil lagre bilde av

 

lagre bildet

 

når du skal poste trykker du på "bruk full editor" knappen ved siden av post knappen

 

trykk "velg fil", trykk "legg ved denne filen"

 

trykk "legg til i innlegg" knappen som kom opp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å vente på ivy bridge processor men trur det meste er i box.

Du skal prøve å vente?

Er det noe som kommer til å gjøre det vanskelig å ikke trykke på kjøp?

 

Det er ikkje lett, har våre uten god pc i 1 måne snart.

 

Hvis du vil ha en manuell viftekontroller, så anbefaler jeg deg NZXT Sentry Mesh. Den er ganske billig, tar fem vifter og den er enkel å håndtere. Forresten, den inneholder ingen unødvendige fnksjoner, bare viftekontroll ;-)

 

Ja har tenkt på Sentry Mesh.

 

Skal desuten ha ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP. Ekstrem kjøling og best egna til overklokking av alle korta.

Lenke til kommentar

Skal prøve å vente på ivy bridge processor men trur det meste er i box.

Du skal prøve å vente?

Er det noe som kommer til å gjøre det vanskelig å ikke trykke på kjøp?

 

Det er ikkje lett, har våre uten god pc i 1 måne snart.

 

Hvis du vil ha en manuell viftekontroller, så anbefaler jeg deg NZXT Sentry Mesh. Den er ganske billig, tar fem vifter og den er enkel å håndtere. Forresten, den inneholder ingen unødvendige fnksjoner, bare viftekontroll ;-)

 

Ja har tenkt på Sentry Mesh.

 

Skal desuten ha ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP. Ekstrem kjøling og best egna til overklokking av alle korta.

Det skjermkortet er awesome!

Lenke til kommentar

Skal desuten ha ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP. Ekstrem kjøling og best egna til overklokking av alle korta.

 

Nå er vel Asus' DCUii-kort custom PCB, så i den grad er de bedre enn referansedesignet til Nvidia. Men best kjøling er det på langt nær. Jeg bytta ut min 580 DCUii-kjøler med Thermalright Shaman. Kjernen idler nå på rundt 30~ grader (40~ +/- med DCUii) og load temperaturen gikk ned med 20~ grader.

Lenke til kommentar

Har komt til slik oppsett mini atx og fractal mini skal bruke 5 vifter til sammen.

Eg trur eg skal klare å styre alle viftene med kontrolleren og vist eg ikkje klarer det er det ingen krise eg kan koble 2 til hovedkortet. Valgte å gå for mini istednfor vanlig atx for å prøve noke nytt. Hovedkortet er bra for gaming, i5 er bra for gaming gtx 680.

 

Trur det meste er i boks. Trur ikkje eg kan få stillare og kraftigare ytelse enn dette for samme pris. Noen som er uenig?

 

Smått er rått:) Akkurat fått Silverstone TJ08-E og samme hovedkort som i lista, venter bare på ny strømforsyning nå. Kabinettet har bare EN 180mm airpenetrator som intake fan, ganske syk kjøling i kabinettet til å bare være en vifte. Har også skaffet meg en Be Quiet darck rock advanced cpu kjøler, skal skan være musestille selv med klokk på i5 på 4,5ghz ca. Men de Gentle typhoon eller noiseblocker viftene som han over snakker om høres sykt nice ut.

Lenke til kommentar

Bare for å underbygge påstanden min over;

 

 

To Gentle Typhoon AP-13 i front, en Multi-Frame PS bak. Thermalright Archon på cpu, Thermalright Shaman på gpu. Én TY140 på dem begge.

 

Etter 15 minutter med prime95 og furmark ligger cpu på 70~ grader, og gpu på 80~.

 

post-22278-0-69572900-1334949127_thumb.jpg

 

Hadde dessverre ikke en prime95/furmark fra da jeg brukte DCUii-kjøler på skjermkortet, men en runde i ME2 fikk jeg følgende temperaturer;

 

Coolermaster Silencio 550-kabinett. En Multi-Frame PS og en Multi-Frame S1 i front. En Multi-Frame PS bak. En Multi-Frame PS og en Multi-Frame S1 på Noctua D14. Som sagt, DCUii på mitt GTX 580. Dette ga disse temperaturene

 

post-22278-0-60439000-1331639429_thumb.jpg

 

Gaming makser ikke ut GPU, så det er nærliggende å tro at temperaturen ville vært godt og vel 100 grader ved en furmark burn-in.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

70 og 80 grader på hhv. cpu og gpu ved maksimalt load må vel sies å være akseptabelt. Vi snakker om en prosessor med 130W TDP versus 95W på Sandy-prosessoren du har tenkt å gå for. Nå husker jeg ikke TDP på GTX 580 i farta, men sannsynligvis ligger 680 og 7970 hakket under.

 

Uansett, dette er stress-testing. Real world scenario vil neppe føre til disse temperaturene med alle viftene på 12v.

 

Vil tippe du kan shave av 10~ grader på mine temps med sandy-prosessor og nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

70 og 80 grader på hhv. cpu og gpu ved maksimalt load må vel sies å være akseptabelt. Vi snakker om en prosessor med 130W TDP versus 95W på Sandy-prosessoren du har tenkt å gå for. Nå husker jeg ikke TDP på GTX 580 i farta, men sannsynligvis ligger 680 og 7970 hakket under.

 

Uansett, dette er stress-testing. Real world scenario vil neppe føre til disse temperaturene med alle viftene på 12v.

 

Vil tippe du kan shave av 10~ grader på mine temps med sandy-prosessor og nytt skjermkort.

 

Ser ut til at du har ganske gold peiling på vifter og airflow,har du noe tips til hvordan jeg kan få kabinettet mitt så kjølig og stille som mulig? silverstone tj08-e som har, positive airpressure. Er bare den ene 180mm airpenetrator vifta til intake som har en low og en fast switch, også har den en plass til outtake 120mm bak. Har som sagt be quet darck rock advanced med den ene viften på, som skal være en av de mest stillegående slik som jeg har forstått det. Hovedkortet er snudd opp ned inni, og jeg bruker zotac gtx 480 amp som har en kjøler fra zalman på seg og går veldig stille. Optimalt for dette kabinettet er referansekort som blåser luften bak ut av skjermkortet, noe denne kjøleren ikke gjør? Regner med at det ikke skal være et veldig stort problem da, vet ikke. Har ikke bygd pcn ferdig enda, mangler strømforsyning som jeg bestilte i morges. Hadde egentlig en coolIT Vantage cpu kjøler, men den bruker broren min atm. Hvordan ville det vært å puttet to noiseblocker eller gentle typhoon vifter i den? Hørt at den ikke er bra til push pull da den siste viften ikke kan styres av hovedkort eller noe slikt. Derfor jeg kjøpte be quiet kjøleren, skal klokke i5en min til rundt 4,5ghz og samtidig ha det stille og kjølig i kabinettet.

Lenke til kommentar

^ Uten å ha satt meg inn i kabinettet, be cool-kjøleren eller den lukkede vannkjølinga til coolIT, kan jeg si med en gang at lukka vannkjøling ikke er noe for meg (støyallergiker).

 

180mm vifte i front ((s)low), GT AP13 bak (med 12->7v regulator), be cool vifta på laveste setting (ser ikke hvordan vifta kan være 6.6 dB(A) med 900 rpm, men men, det er nå det de oppgir på hjemmesia). Burde gi god nok lufting i kabinettet.

 

Måten referansekjøleren på 480 virker er jo gunstig for dem med dårlig airflow i kabinettet, men den løsningen pleier å bråke relativt mye. Jeg har en Thermalright Shaman på mitt 580. Ulempen er prisen og at den tar opp fire utvidelsesspor (to under og en halv over (kolliderer med mitt asus xonar som har en form for shroud over selve kortet)).

 

Overklokking, lite kabinett, luftkjøling og stille og kjølig henger ikke sammen, dessverre. Hvorfor må du overklokke prosessoren? Holder den ikke tritt med det du forer den?

Lenke til kommentar

^ Uten å ha satt meg inn i kabinettet, be cool-kjøleren eller den lukkede vannkjølinga til coolIT, kan jeg si med en gang at lukka vannkjøling ikke er noe for meg (støyallergiker).

 

180mm vifte i front ((s)low), GT AP13 bak (med 12->7v regulator), be cool vifta på laveste setting (ser ikke hvordan vifta kan være 6.6 dB(A) med 900 rpm, men men, det er nå det de oppgir på hjemmesia). Burde gi god nok lufting i kabinettet.

 

Måten referansekjøleren på 480 virker er jo gunstig for dem med dårlig airflow i kabinettet, men den løsningen pleier å bråke relativt mye. Jeg har en Thermalright Shaman på mitt 580. Ulempen er prisen og at den tar opp fire utvidelsesspor (to under og en halv over (kolliderer med mitt asus xonar som har en form for shroud over selve kortet)).

 

Overklokking, lite kabinett, luftkjøling og stille og kjølig henger ikke sammen, dessverre. Hvorfor må du overklokke prosessoren? Holder den ikke tritt med det du forer den?

 

Skal klokke cpu for å tjene et par hundre fps på css, no biggie. Bare for det lille ekstra. Overklokking og lite kabinett høres kanskje ikke optimalt ut, men dette kabinettet har faktisk "banebrytende" kjølingsegenskaper i denne klassen. Bare å sjekke ut reviews, kjøler bedre enn de fleste mid og bigtowers. Kommer sikkert til å teste coolIT Vantage her bare for å ha gjort det, men vet du om jeg må rense og tilføre ny kjølepasta etter hvert bytte av cpu kjøler?

Lenke til kommentar
Kommer sikkert til å teste coolIT Vantage her bare for å ha gjort det, men vet du om jeg må rense og tilføre ny kjølepasta etter hvert bytte av cpu kjøler?

 

Ja, du må bytte kjølepasta etter hver ettermontering av cpu-kjøler.

 

Om den coolIT-kjøleren er noe ala H80 kommer du til å angre med en gang du trykker på power-knappen første gang. Just sayin'. Mye, mye, mye bedre å bruke kjøletårn med en vifte på lav rpm, samt god luftflyt.

 

Sikkert noen som kommer til å si meg imot her, og anbefale vannkjøling, men jeg har pdd ikke fått noe definitift svar på hvilke pumper som er 100% lydløse (om det i det hele tatt finnes noen).

 

Dessuten blir det vel ganske umulig å sette et fullspekket vannkjølingssystem i det kabinettet?!

Lenke til kommentar
Kommer sikkert til å teste coolIT Vantage her bare for å ha gjort det, men vet du om jeg må rense og tilføre ny kjølepasta etter hvert bytte av cpu kjøler?

 

Ja, du må bytte kjølepasta etter hver ettermontering av cpu-kjøler.

 

Om den coolIT-kjøleren er noe ala H80 kommer du til å angre med en gang du trykker på power-knappen første gang. Just sayin'. Mye, mye, mye bedre å bruke kjøletårn med en vifte på lav rpm, samt god luftflyt.

 

Sikkert noen som kommer til å si meg imot her, og anbefale vannkjøling, men jeg har pdd ikke fått noe definitift svar på hvilke pumper som er 100% lydløse (om det i det hele tatt finnes noen).

 

Dessuten blir det vel ganske umulig å sette et fullspekket vannkjølingssystem i det kabinettet?!

 

Sett mange med full custom vannkjøling i kabinettet, men da må man ta bort hdd buret, som jeg trenger for lagring. Men coolit vantage er mye stillere enn corsair h-serien, jeg vil si det er stille nok. Men en kompis har akkurat montert be quiet kjøleren, og han sier han ikke hører den i det hele tatt. Bare lyden av luft som blir flyttet liksom.

Lenke til kommentar

Du får prøve med vantage-kjøleren, da. Helt klart å foretrekke om du skal klokke ganske heftig.

 

Si fra hvordan det går :)

 

Kanskje lage en egen tråd til det? Type arbeidslogg.

 

Takker, har faktisk gjort det, bare under feil kategori:D Skal lage en nå.

 

edit: Sånn, heter tj08-e arbeidslogg. Kan folk skrive i denne eller er det bare jeg som kan?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...