Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er hele lista mi. Håper den drar wow på fullt uten problem...

 

Skal bygge sammen hele pcen snart og lage en guide av det hele menst eg bygger den. =) Samtdig gjøre ulike tester sånn at andre kan se på resultater. Ble ikkje dyrt. 10700 kr. Og så har eg mekaniske hardisker for større lagringsplass som eg skal legge inn. =)

post-105099-0-39126800-1336603776_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hele lista mi. Håper den drar wow på fullt uten problem...

 

Skal bygge sammen hele pcen snart og lage en guide av det hele menst eg bygger den. =) Samtdig gjøre ulike tester sånn at andre kan se på resultater. Ble ikkje dyrt. 10700 kr. Og så har eg mekaniske hardisker for større lagringsplass som eg skal legge inn. =)

 

En fire år gammel PC kan kjøre WOW på fult uten noen problemer og det du har der holder i massevis..

Lenke til kommentar

ja 2 gtx 590 kjørte ikkje wow perfekt. Så tester noke nytt og solgte den gamle. Så håper dette funker, enkelte tester viser at wow er lett å kjøre i by skogen. Men det er veldig krevande i raid med 25 mennesker.

 

Så lurer på korleis dette blir...

 

Her er hele lista mi. Håper den drar wow på fullt uten problem...

 

Skal bygge sammen hele pcen snart og lage en guide av det hele menst eg bygger den. =) Samtdig gjøre ulike tester sånn at andre kan se på resultater. Ble ikkje dyrt. 10700 kr. Og så har eg mekaniske hardisker for større lagringsplass som eg skal legge inn. =)

 

En fire år gammel PC kan kjøre WOW på fult uten noen problemer og det du har der holder i massevis..

 

Kjører du alt på fullt? Ka oppløsning? Raider du i DS 25 hc?

Lenke til kommentar

Kjører du alt på fullt? Ka oppløsning? Raider du i DS 25 hc?

 

Jeg sluttet å spille WOW i fjor men har spilt den med Q9650, i7-930, GTX 280, GTX 280 i SLI, GTX 480, GTX 480 SLI og GTX 580. Alle konfigurasjonene har klart å kjøre spillet enkelt på ultra i alle situasjoner (Raid og PvP) med massevis av FPS (spesielt etter at jeg kjøpte GTX 480 og senere).

 

Edit: (WOW innstillinger) 1920x1080 på Ultra.

 

Edit: Jeg har alltid overklokket både CPU og GPU. Kjørte Q9650 på 4GHz og i7-930 på alt fra 3.80Ghz til 4.20Ghz.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Kjører du alt på fullt? Ka oppløsning? Raider du i DS 25 hc?

 

Jeg sluttet å spille WOW i fjor men har spilt den med Q9650, i7-930, GTX 280, GTX 280 i SLI, GTX 480, GTX 480 SLI og GTX 580. Alle konfigurasjonene har klart å kjøre spillet enkelt på ultra i alle situasjoner (Raid og PvP) med massevis av FPS (spesielt etter at jeg kjøpte GTX 480 og senere).

 

Edit: 1920x1080 på Ultra.

 

Du burde teste disse korta i DS 25 i dag og si meg din FPS, om den dropper under 60 fps.

 

Flaskehalsen i et ethvert MMO er draw calls, i directX11 kan dette kjøres over flere tråder til en viss grad, men i directX9 er du ekstremt avhengig av enkelttrådet ytelse. Overklokk prosessoren så langt du klarer er beste løsningen.

 

Burde eg bruke auto OC som eg kan bruke med asus tuner eller OC mannuelt? Husk eg fekk 4,5 ghz på min gamle rig ved auto clock ved bruk av asus sin auto tuner.

Lenke til kommentar

Burde eg bruke auto OC som eg kan bruke med asus tuner eller OC mannuelt? Husk eg fekk 4,5 ghz på min gamle rig ved auto clock ved bruk av asus sin auto tuner.

Manuelt, om WoW er eneste prioriteten skrur du av to kjerner også.

 

Ja altså prioriteten er jo å ikkje ha FPS problem i wow. Vel manuelt og skru av 2 kjerner har eg ikkje gjort før. Så når eg får pcen kan eg prøve meg fram. Men er det lett? Kan eg gjøre det gjennom Asus sine programmer? Å skru av 2 kjerner vil det bidra til noke positivt i wow? i5 har 4 kjerner, wow bruker 2? Vist eg skrur av 2 kjerner vil wow utnytte cpuen bedre?

Lenke til kommentar

Burde eg bruke auto OC som eg kan bruke med asus tuner eller OC mannuelt? Husk eg fekk 4,5 ghz på min gamle rig ved auto clock ved bruk av asus sin auto tuner.

Manuelt, om WoW er eneste prioriteten skrur du av to kjerner også.

 

Ja altså prioriteten er jo å ikkje ha FPS problem i wow. Vel manuelt og skru av 2 kjerner har eg ikkje gjort før. Så når eg får pcen kan eg prøve meg fram. Men er det lett? Kan eg gjøre det gjennom Asus sine programmer? Å skru av 2 kjerner vil det bidra til noke positivt i wow? i5 har 4 kjerner, wow bruker 2? Vist eg skrur av 2 kjerner vil wow utnytte cpuen bedre?

Lett å skru av to kjerner i EUFI ja.

Ved å skru av kjerner får du mindre varmeproduksjon som betyr høyere klokkefrekvens når du overklokker.

Wow bruker (til en viss grad) to kjerner ja.

 

EDIT:

3570K...

Tviler på at det hjelper så mye da. Du får ha lykke til, har ikke møtt et eneste MMORPG som ikke blir latterlig tungt å kjøre når man får mange modeller på skjermen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Vel eg testet wow og det skjer at eg går ned til 50 FPS av og til :/ Men det er ingen problem atm fordi alt va på ultra. Men får teste meir.

 

Heille systemet er noe lunde ustabilt så eg prøver å finne balanse. Så lenge har eg ikkje fått til å overklokke 7970 og spele Wow. Fekk til å kjøre andre spel enn wow med OC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...