Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i7 3770K og i7 2700K skal vist vere i samme pris klasse og ivy bridge processorane er bedre. For tiden støtter z77 ivy så da må eg vente en stund.

 

gtx 680 med custom kjølere vil også vere lurt å vente på.

 

Blir vel 1 måne med venting. Eneste eg er i tvil om no er om ka kabinett eg skal ende opp med. Vil helst ha en kabinett der eg kan styre alle viftene manuelt. Eg veit at både R3 og H2 kan styre viftene, men om det er mulig å ha en switch som kan gi meg tilgang til å styre mer enn 3 vifter på R3 eller om eg kan bruke 5 vifter på vifestyringa på H2.

Lenke til kommentar

Obsidian Series 550D er dyr og oser av kvalitet, men disse panelen eg kan bruke på sidene og på toppen ser ikkje praktiske ut for meg, vist eg skal ha flere vifter på den blir det fort dyrt og det ser ikkje fint ut når du fjerner panelene på sidene og toppen i det hele tatt. Og ingen manuel styring av viftene.

Lenke til kommentar

Det vil si 4 vifter til kabinettet og en valgfri CPU-vifte (hvis du har flere enn en vifte på CPU-kjøler)

 

Listen ser bra ut den :)

 

Eg har lest at du liker R3 og at du ikkje bruker mere enn 3 vifter på den. Er det bra nok kjøling på r3 med 3 vifter? 2 framme og 1 bake? For eg vil kjøpe en bra Miditower og liker delen med R3 at du kan styre 3 vifter manuelt.

For min del er det mer enn nok med 3 vifter. Kjøpte en ekstra fractal-vifte en stund etter jeg hadde bygget og gikk ned noen grader. I skrivende stund er PCen 35 grader og når jeg spiller ligger den på 40-50. Dette er med en 2500K på 4.7Ghz og et HD6950 som er overklokket litt

Lenke til kommentar

550D. Én exhaust bak. To intake forran og én intake i bunn.

 

Sleng på en Scythe viftestyring, Kaze Master Pro 5¼", Sort så har du styring for alle viftene inkl. de to som sitter på D14.

 

Anbefaler Noiseblocker vifter, men de koster. Om du skal ha separat viftestyring ala det jeg nevnte over kan du velge Multi-Frame M12-S2 modellen som er merket 1250rpm og 19dBA ved 12v.

 

På 550D er det vel 3 stk 120x120mm forran/bak, og mulighet for enten 120 eller 140mm i bunn (kommer an på lengden på PSU).

Lenke til kommentar

Nice, vel kan eg bruke den der og koble den til R3 sin fan controller? Vist eg kunne kjøpt 2 sånne hadde det våre digg, kunne kontrollert alle kabinett vifter med R3 sin fan controller.

 

Også står det at eg må koble den til "Motherboard" Kan den bare brukes vist eg skal koble den til mother board eller kan eg også bruke den til R3 sin fan controller?

 

550D. Én exhaust bak. To intake forran og én intake i bunn.

 

Sleng på en Scythe viftestyring, Kaze Master Pro 5¼", Sort så har du styring for alle viftene inkl. de to som sitter på D14.

 

Anbefaler Noiseblocker vifter, men de koster. Om du skal ha separat viftestyring ala det jeg nevnte over kan du velge Multi-Frame M12-S2 modellen som er merket 1250rpm og 19dBA ved 12v.

 

På 550D er det vel 3 stk 120x120mm forran/bak, og mulighet for enten 120 eller 140mm i bunn (kommer an på lengden på PSU).

 

Vist eg velger den hadde eg valgt å sette den i bunn ja. Men kan eg da kontrollere alle 4 viftene med moderkortet?

 

Det er uaktuelt å kjøpe en vifte kontroller til, hele kabinettet blir til sammen 1500 kr. Pluss at eg må bruke en som er flat og ikkje har avlange knapper på grunn av døra. Desuten må den vere hos dustin. Vil heller satse på R3 eller H2 siden begge vil komme ut 500 kr billigare med manuell vifte kontroll siden de følger med. Eneste ka eg må prøve å finne ut er om R3 fan controller støtter mer enn 3 vifter med split, eller om H2 sin fan controller støtter opp til 4 eller 5 vifter. Vist H2 sin fan controller støtter 5 vifter er det sikker kjøp.

Endret av costa
Lenke til kommentar

Vist eg velger den hadde eg valgt å sette den i bunn ja. Men kan eg da kontrollere alle 4 viftene med moderkortet?

Ifølge han over her så kan du det med Asus FanXpert2 ja. Har selv FanXpert2 på mitt X58 sabertooth, og der kan jeg kun bruke FanXpert med tre-fire av fan-headerne. Husker ikke om alle er PWM (4 pins), men tror de er det.

 

Fra manualen til X58 sabertooth

 

post-22278-0-81397300-1333058819_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vel vist hovedkortet kan støtte opp til 5 kabinett vifter med fan xpert er det 0 problem. Da trenger eg ikkje noen manuelle kontrollere. Men må eg ha spesielle vifter for å styre dem med fanxpert?

 

Eg er redd for å feks kjøpe 5 vifter eller 2/3 og bruke de som er i kabinettet og ende opp med å ikkje kunne styre farta på dem.

 

Så for meg er det mere praktisk å ta i bruk R3 eller H2 som har vifte kontrolere. H2 kan kontrollere 4 R3 opp til 3.

Endret av costa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...