Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar til meg argumentene dine, ole. Og ja, det er ikke store forskjellen på Ivy og Sandy. Men, når man først skal kjøpe nytt, hvorfor ikke gå for det nyeste når prisforskjellen er så marginal?! :)

 

jaja, du har noen gode poeng du også. men diskusjonen kommer vel fra at jeg sikkert har sett på tempen ved overklokke istedet for ved stock spenning. for helt ærlig, hadde 5% mer ytelse vært bra hvis den hadde vært 20 grader varmere? men dette kan jeg ikke bekrefte, for jeg finner ikke igjen noen av temperatur testene :/

Lenke til kommentar

Jeg har sett det samme som deg. Var vel en tråden i vårt eget prosessor-forum, vel?

 

Sant som det sies, Ivy blir relativt mye varmere enn Sandy når strømtilførselen skrues opp for å nå de høyeste klokke-resultatene, men, personlig ser jeg lite vits i å overklokke disse nye prosessorene til Intel.

 

Selv sitter jeg med en i7 950. Den sparker fortsatt godt fra seg på stock clocks, 3.06GHz. De gangene jeg spiller gjør jeg det i 2560x1600, og det er kun i de mest intense 200 vs 200 vs 200 vs 200 fightene i en 2v2 at det lagger markant (spesielt med world of the wars collossi-fights).

 

Har en 3770k på vei, da. Så det blir interessant å se hvordan denne klarer seg, eller om det er skjermkortet (GTX 580) som er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra måte å montere HDDs i 5,25 plassene? Min er montert i bunnen av kabinettet som ikke har noen form for demping, så harddisken er det som bråker klart mest i pcn. Enten det er et adapter eller noe gummiskruer er samme for meg, så lenge de er vibrasjonsdempet

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra måte å montere HDDs i 5,25 plassene? Min er montert i bunnen av kabinettet som ikke har noen form for demping, så harddisken er det som bråker klart mest i pcn. Enten det er et adapter eller noe gummiskruer er samme for meg, så lenge de er vibrasjonsdempet

 

Sunbeam Harddisk Silencer

 

Kvaliteten er så som så, men du får hvert fall montert disker i 5.25" drev, samt vibrasjonsdemping. Har fire stykker selv, som jeg egentlig ikke er fornøyd med. Problemet er at når du setter på en harddisk, så bøyes ramma litt fordi o-ringene er så tighte. Dermed kan det bli vanskelig å plassere flere disker i høyden (etter min erfaring, hvert fall).

Lenke til kommentar

Fekk litt sjokk når eg såg gtx 670 resultater...

 

http://www.tweaktown...iew/index1.html

 

No lurer eg på når vil denne vere på hylla i butikker, ser ut som bedre kjøp enn gtx 680...

 

Ytelse messig kan den konkurere med gtx 680 vist den er OC.

 

Lurer på ka blir pris forskjellen.

Forskjellen i ytelse er under 10% og vanligvis ca 5%...

De kan altså prise kortet til 3500 kr uten problemer, samtidig sier Tweaktown at dette kommer til å være et "value card", hvordan Nvidia kan forsvare prisen på GTX 680 om de priser dette kortet til 3000 kr skjønner jeg ærlig talt ikke.

Lenke til kommentar

Tøft at du går for micro ATX. Tenker det samme.

 

post-177679-0-33845400-1336566911_thumb.png

 

I tillegg til denne handlelista skal det være med 8 GB Corsair Vengeance LP minne (ligger ikke i prisguiden-basen).

 

Satser på å oppgradere skjermkort senere, når jeg får behov for det. 6850 burde holde til casual gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...