Gå til innhold

Overføre lyd trådløst (Blåtann) til eldre stereo


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en eldre stereo i bilen, denne har en AUX inngang jeg bruker. Men jeg lurte på om det var mulig å ta imot lyden trådløst via bluetooth og inn på AUX.

 

Slik:

Mobil/mp3 spiller med Bluetooth->dings som tar imot signalet og sender det til AUX og inn på stereo.

 

Har biltema, ClasOhlson, Elkjøp og expert som nærmeste nabo. Men netthandel er ok det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv lurt på å skaffe meg en Sony MW600 for samme formålet men mot hjemmestereo. Den har A2DP-støtte, oppgitt 11 timer bruk og minijack utgang for hodetelfoner/AUX. Ulempen vs. en kabel (minijack) fra mobil/PC er selvfølgelig batterilevetiden på Blåtanndingsen. Ikke særlig praktisk å legge ut på langtur og gå tom for strøm.. Fordel? Ingen kabler liggende over gulvet..

 

Men for trådstarters behov, hvorfor ikke bare (fortsette å bruke) en kabel fra mobil (hodetelefonutgang) til AUX på spilleren i bilen?

 

 

N.

Lenke til kommentar

Jeg så på bildet og det ser ut som om det er en inngang til strøm der. Ulempen med denne boksen er at det er en fare for at det blir litt lodding av ledninger. Hvis boksen går på 12v og det er mulig å koble seg inn på aux innput bakfra på bilstereoen ser jeg en løsning...

 

Dette er jo en mikkete løsning da. Bilbutikker må jo ha noe som er beregnet på dette.?? toshov?

Lenke til kommentar

Ikke dum den fra Itek, da kan du skaffe deg en DC-DC strømforskyning og la Logitech'en få strøm konstant. Logitech oppgir ikke input Volt for boksen men neppe noe hokuspokus å finne ut av når (hvis) du kjøper den. For egen del er tanken å primært ha MW600 som håndfrisett med mobilen og koble til stereo ved behov (fester etc.)

 

Står forøvrig i diverse reviews at lydnivået ut av Logitechboksen er ganske lavt.

 

 

N.

Lenke til kommentar

Spilleren er såpass ny at den har Mp3 spiller. Så kassetter er uaktuelt. Kan hende stereoen er ny i deres øyner.

 

Uansett håpte jeg på noe slik som ltek viser til men spilleren tar inn lyden fra minijack på et ganske så lavt nivå fra før av. Håpte også det kanskje var noe som fungerte fint på batterier, så jeg slipper ledning fra sigarett uttaket. Er det samme om det er oppladbart eller engangs, bare batteriet holder noen timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...