Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp til oppstart av Windows i nybygd maskin.


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har bygd ny pc til min far, men jeg har beholdt den gamle hardisken med WinXP (500gb). PC'en starter men og windows logoen kommer fram og den står å loader, så piper det og jeg må velge mellom å starte på vanlig måte, sikkerhetsmodus osv osv, så prøver jeg de forskjellige men den gjentar bare prosessen? noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei, har truffet på et problem. Jeg får kun tatt backup av den ene brukeren på dataen (totalt antall 2). På min mors bruker får jeg lagt filene og dokumentene over lett, men med min fars filer er det verre. Når jeg går inn på mappene hans kommer det opp ett error om at jeg ikke har tilgang til mappen. Jeg trykker da fortsett, men blir nektet adgang, på lappen står det: "Du ble nektet adgang til denne mappen. du må bruke kategorien sikkerhet for å få tilgang til denne mappen."

hvordan kan jeg ta backup av filene hans på enklest mulig måte?

Lenke til kommentar

Høyreklikk på brukerens mappe (C:/documents and settings/USERNAME) og velg Properties.

Velg Security fanen og legg til din egen bruker med alle rettigheter. Apply to all folders and sub-folders.

Tar litt tid om det er mange filer.

 

Får du ikke opp Security fanen må du kanskje aktivere Advanced File Sharing. Dette gjøres vet å gå på Tools -> Folder Options -> View -> nederst i vinduet deaktiverer du "Simple File Sharing".

Lenke til kommentar

finnes det en måte å gjøre dette med flere filer og mapper samtidig? såm jeg slipper å gjøre dette på hver mappe og hvert bilde :p

 

-edit: late, late meg... jeg burde begynne å utforske før jeg spør!

Endret av anderssxd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...