Gå til innhold

Ny stillegående stasjonær, 20-25000.


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen kunne sett over dette oppsettet og eventuelt gjort endringer på det. Er på jakt etter en maskin som skal yte bra men også være stillegående. Det står ikke nevnt i specsene til minnebrikkene at de passer til X79, men det regner jeg med at de gjør? Kan gå opp til 25.000,- men ønsker selvsagt ikke å gjøre det om det ikke er verdt det. Det foreløpige oppsettet her kommer på ca. 20.000,-

 

ASUS P9X79, Socket-2011

 

Western Digital Caviar® Green 3TB x1

 

Intel® SSD 520 Series 180GB 2.5"

 

Fractal Design Define R3 Black Pearl

 

Intel® Core i7-3930K Processor

 

Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5

 

Corsair XMS3 1866MHz 16GB Vengeance CL9

Kit w/4x4GB

 

Noctua NH-D14 SE2011 CPU Kjøler

 

Samsung 27" LED SyncMaster S27B350H

1920x1080, 2ms, ConnectShare, VGA/HDMI

 

Corsair AX 850W PSU

 

NZXT Sentry Mesh Fan Control 5,25" Bay

5x Fans 3-pin, 5x 30W Controls Sliders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt HD 7970 med GTX 680, med mindre du er ute etter et grafikkort for OpenCL-bruk vil 680 være bedre.

 

Hva er det du skal bruke maskinen til?

Å lage RAID med green-disker er en dum idé, siden green-disker har variabel hastighet og dette kan tulle med kontrollere.

 

Raskere RAM har stort sett kun en påvirkning om du driver med store mengder komprimering/dekomprimering eller kryptering.

 

LGA2011 er en arbeidsstasjonsokkel, om du kun skal spille er det et stort pengesluk med minimal gevinst.

Lenke til kommentar

nede på hobbynivå helder en i7 2700K etter min mening, men i7 3930K vil jo gi deg en ekstra "boost", 1600MHz RAM holder også i lange baner

 

hvis du skal ha GTX 680 ville det vært en ide å snappe det opp fort før alle sammen er borte (lansert i dag)

 

dustinhome.no har igjen dette: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

komplett.no har tomt for dem, samme med netshop.no

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville bytte et par ting..

 

ta to skjermer, så kan du redigere bilder på den ene, og spille på den andre.. eller redigere bilder mens du ser på tutorial på den ene! ;) anbefales

 

 

Denne er kanskje bedre? :)

http://www.mpx.no/k/...3B-5D9BBB955008

Ville byttet PSU og HDD:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=657691

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=653071

 

Samme ytelse, lavere pris. Ellers et flott oppsett!

Lenke til kommentar

xfx xxx 750 holder i lange baner for GTX 680 SLi + overklokk +++

 

seagate barracuda 3TB koster 1400kr...

 

kanskje verdt å prøve 16GB RAM, skader ikke så mye når du skal drive med ting som trekker litt RAM

 

GTX 680 er ikke på lager hos MPX, så selv om du får rabatt ville jeg prøvd å få tak i det som er på Dustinhome.no (som er på lager)

Lenke til kommentar

Ang. det med HDD.. hørt at WDC Black var myeee raskere en Seagate?:p

 

Hehe, men du vet sikkert bedre! :)

 

olestokk: ang det med W.. vet 750 holder, men når man bruker 20k++ så vil man bruke PSU'en neste gang istedenfor å kjøpe ny.. derfor jeg valgte 850! :)

Lenke til kommentar

Ang. det med HDD.. hørt at WDC Black var myeee raskere en Seagate? :p

 

Hehe, men du vet sikkert bedre! :)

 

olestokk: ang det med W.. vet 750 holder, men når man bruker 20k++ så vil man bruke PSU'en neste gang istedenfor å kjøpe ny.. derfor jeg valgte 850! :)

 

i det siste har j strømforbruk gått nedover... det vil vel ikke fortsette direkte nedover... men med mindre man skal ha ett grafikkort med 500W TPB burde 750W holde i massevis,nå finnes det også en 850W versjon av XFX XXX hvis man virkelig bare skal bruke penger, poenget var at XFX XXX er billigere enn Corsair HX

Lenke til kommentar

Takk for nye innspill.

 

To skjermer utgår, har ikke god nok plass der den skal stå.

 

Har valgt Corsair PSU fordi jeg har god erfaring med støynivået og ytelsen på den forrige jeg hadde.

 

Hastighet og ytelse på spinnedisken har ingenting å si for meg, da det eneste den skal gjøre er å synke bildene og råfilene mine til serveren min som står i boden. Eneste den skal gjøre er å sørge for at bilder ikke går tapt om det skulle begynne å brenne. Serveren har enterprisedisker og et RAID5 -oppsett over 8 disker med hotspare så redundansen der skal det ikke stå tilbake på.

 

Kan forøvrig nevne at jeg har MSDN-abonnement så OS-lisenser trenger ikke å tas med i prisberegning.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...