Gå til innhold

Noen spørsmål ateister ofte har


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål 1: Hvorfor viser ikke Gud seg eller hvorfor taler han til oss mens han selv er usynlig.

 

Svar 1: Gud er ånd, om du ber Gud vise seg som et menneske ville vært unaturlig å spørre om. Om du som er menneske snakket til meg, og jeg forventer at du skal opptre som en bever ellers så tror jeg ikke på deg, ville også på lik linje vært unaturlig.

Ingen har bedt Gud om å vise seg som menneske. Det ville jo ikke imponert noen da det allerede finnes 7 milliarder slike fra før. Men Gud kan f.eks. vise seg på himmelen som et stort monster.

 

 

 

Spørsmål 2: Hvorfor gjør ikke gud noe med elendigheten i verden?

 

Svar 2A: Det kan hende han gjør noe, vi mennesker har ikke øyne i alle verdens plasser.

Altså er han ikke allmektig siden det fortsatt er elendighet.

 

Svar 2B: TOTAL inngripen i våre valg ville eliminert valgfrihet og dermed fratatt oss alt ansvar og dermed frata oss muligheten for å manifestere det vi er.

Om han hadde utryddet sykdom og naturkatastrofer hadde han ikke samtidig fratatt oss noe ansvar.

 

 

Spørsmål 3: Jeg lider, hvorfor blir jeg behandlet så ondt av Gud?

 

Svar 3: Lidelser disiplinerer deg og er også en sjelevekker, død og gift i din sjel forsvinner ved lidelser.

Svada, men ingen ateister tror det er Gud som står bak deres lidelse. Da er de ikke lenger ateister.

 

 

 

Spørsmål 4: Hvorfor svarer ikke Gud på mine bønner?

 

Svar 4: En bønn er ikke et krav som stilles til Gud. En bønn er og forblir en bønn, der hvor alle ting er åpne og ingenting er forpliktet til å skje, derfor lønner det seg ofte å kombinere bønner med ydmykhet, spesielt i nærvær av universets konge.

Ingen ateister ber bønner.

 

 

Spørsmål 5: Hvorfor får jeg ikke 100 millioner kroner når jeg ber om frelse?

 

Svar 5: Du blir ikke frelst ved å bli gitt nytelser, mest sannsynlig blir du frelst av det motsatte.

Ingen ateister ber om frelse.

 

 

 

Spørsmål 6: Jeg har inntrykk av at Gud ikke bryr seg om små synder eller kommer til å bry seg om små synder, er det riktig?

 

Svar 6: Gud hater de små syndene, det er ikke noe jeg antar, men vet. Du må slutte å drepe fluer, så dyptgående er Gud i synd, han blir vred om du så bare dreper en flue, du må slutte med ALL synd, punktum. Sann mine ord, slutter du ikke å kaste snøball på folk, ja en snøball, så vil Gud holde seg borte fra deg og ikke svare på dine bønner, en snøball er nok. (Snakker av erfaring)

 

Hvis Gud hater disse små syndene, hva så med ditt hovmod som du renner over av?

 

 

 

Spørsmål 7: Hater Gud forfengelighet?

 

Svar 7: Ja, du må slutte å bruke tid på å fikse håret ditt og du må slutte å kle deg pent. Du kan gjerne raskt ordne deg, men ikke gjør deg forfengelig.

Her er jeg nok på trygg grunn.

 

 

Spørsmål 8: Hva med kunst, er det synd?

 

Svar 8: Ja Gud hater kunst, du må slutte med kunstmalerier, du må slutte med fotografier, du må til og med slutte med skrivebordsbakgrunner og bruke en solid farge der og ikke noen bilder. Jeg husker Gud fortalte meg han var vred fordi jeg hadde så pene bakgrunnsbilder på pc'en min, det er ikke tull, Gud liker det ikke, alvorlig talt.

 

Det er her det kan se ut som om du troller. De andre postene dine er sånn midt på treet, men dette er både fanatisk og komisk på samme tid.

Uansett, her er et bilde som du kan se på:

Finding_Meaning___Religion_by_MaxMG.jpg

 

 

 

Spørsmål 9: Bibelen sier mye stygt om kvinner, men hva mener Gud egentlig om dette?

 

Svar 9: Du skal behandle kvinner med ytterst mildhet og være tro mot henne.

Men mannen skal være overhodet?

 

 

Spørsmål 10: Hva hater Gud mest av alt?

 

Svart 10: Utro mennesker. De som forlater Gud og glemmer han. Det straffer og gjengjelder han.

Du kan ikke forlate noen du aldri har møtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på noen spørsmål ateister stiller seg, som jeg kan prøve å svare på samtidig. Jeg kommer på flere spørsmål etter hvert, men jeg tar et til å begynne med.

 

Spørsmål 1: Hvorfor viser ikke Gud seg eller hvorfor taler han til oss mens han selv er usynlig.

 

Svar 1: Gud er ånd, om du ber Gud vise seg som et menneske ville vært unaturlig å spørre om. Om du som er menneske snakket til meg, og jeg forventer at du skal opptre som en bever ellers så tror jeg ikke på deg, ville også på lik linje vært unaturlig.

 

Spørsmål 2: Hvorfor gjør ikke gud noe med elendigheten i verden?

 

Svar 2A: Det kan hende han gjør noe, vi mennesker har ikke øyne i alle verdens plasser.

Svar 2B: TOTAL inngripen i våre valg ville eliminert valgfrihet og dermed fratatt oss alt ansvar og dermed frata oss muligheten for å manifestere det vi er.

 

Spørsmål 3: Jeg lider, hvorfor blir jeg behandlet så ondt av Gud?

 

Svar 3: Lidelser disiplinerer deg og er også en sjelevekker, død og gift i din sjel forsvinner ved lidelser.

 

Spørsmål 4: Hvorfor svarer ikke Gud på mine bønner?

 

Svar 4: En bønn er ikke et krav som stilles til Gud. En bønn er og forblir en bønn, der hvor alle ting er åpne og ingenting er forpliktet til å skje, derfor lønner det seg ofte å kombinere bønner med ydmykhet, spesielt i nærvær av universets konge.

 

Spørsmål 5: Hvorfor får jeg ikke 100 millioner kroner når jeg ber om frelse?

 

Svar 5: Du blir ikke frelst ved å bli gitt nytelser, mest sannsynlig blir du frelst av det motsatte.

 

Spørsmål 6: Jeg har inntrykk av at Gud ikke bryr seg om små synder eller kommer til å bry seg om små synder, er det riktig?

 

Svar 6: Gud hater de små syndene, det er ikke noe jeg antar, men vet. Du må slutte å drepe fluer, så dyptgående er Gud i synd, han blir vred om du så bare dreper en flue, du må slutte med ALL synd, punktum. Sann mine ord, slutter du ikke å kaste snøball på folk, ja en snøball, så vil Gud holde seg borte fra deg og ikke svare på dine bønner, en snøball er nok. (Snakker av erfaring)

 

Spørsmål 7: Hater Gud forfengelighet?

 

Svar 7: Ja, du må slutte å bruke tid på å fikse håret ditt og du må slutte å kle deg pent. Du kan gjerne raskt ordne deg, men ikke gjør deg forfengelig.

 

Spørsmål 8: Hva med kunst, er det synd?

 

Svar 8: Ja Gud hater kunst, du må slutte med kunstmalerier, du må slutte med fotografier, du må til og med slutte med skrivebordsbakgrunner og bruke en solid farge der og ikke noen bilder. Jeg husker Gud fortalte meg han var vred fordi jeg hadde så pene bakgrunnsbilder på pc'en min, det er ikke tull, Gud liker det ikke, alvorlig talt.

 

Spørsmål 9: Bibelen sier mye stygt om kvinner, men hva mener Gud egentlig om dette?

 

Svar 9: Du skal behandle kvinner med ytterst mildhet og være tro mot henne.

 

Spørsmål 10: Hva hater Gud mest av alt?

 

Svart 10: Utro mennesker. De som forlater Gud og glemmer han. Det straffer og gjengjelder han.

 

Jeg er enig i mye av det du sier, men å drepe dyr er ikke en ting gud forbyr.

Og skrivebordsbakgrunn.

Lenke til kommentar

 

Jeg kom til å tenke på noen spørsmål ateister stiller seg, som jeg kan prøve å svare på samtidig. Jeg kommer på flere spørsmål etter hvert, men jeg tar et til å begynne med.

 

Spørsmål 1: Hvorfor viser ikke Gud seg eller hvorfor taler han til oss mens han selv er usynlig.

 

Svar 1: Gud er ånd, om du ber Gud vise seg som et menneske ville vært unaturlig å spørre om. Om du som er menneske snakket til meg, og jeg forventer at du skal opptre som en bever ellers så tror jeg ikke på deg, ville også på lik linje vært unaturlig.

Gud viser seg som menneske flere ganger i Bibelen, og mennesker er visstnok skapt i hans bilde. Det enkleste svaret på dette spørsmålet som ikke åpner for nye spørsmål er at Gud ikke eksisterer.

 

Spørsmål 2: Hvorfor gjør ikke gud noe med elendigheten i verden?

 

Svar 2A: Det kan hende han gjør noe, vi mennesker har ikke øyne i alle verdens plasser.

Svar 2B: TOTAL inngripen i våre valg ville eliminert valgfrihet og dermed fratatt oss alt ansvar og dermed frata oss muligheten for å manifestere det vi er.

 

Ved siden av ekstremt skjev fordeling i verden som Gud er i det minste delvis ansvarlig for (ørkenspredning, sykdommer og at mesteparten av jorda faktisk er ubeboelig for mennesker) så er Gud vesentlig mer direkte i bibelen med å både sende ut pester og helbrede folk slik han ser for godt. Igjen er det enkleste svaret som ikke gir nye spørsmål at Gud rett og slett ikke eksisterer.

 

Spørsmål 3: Jeg lider, hvorfor blir jeg behandlet så ondt av Gud?

 

Svar 3: Lidelser disiplinerer deg og er også en sjelevekker, død og gift i din sjel forsvinner ved lidelser.

Hvorfor lider folk mer eller mindre på grunn av stedene de lever? Hvorfor er mesteparten av jorden ørkenområder, stepper og hav som ikke er egnet for menneskelig beboelse?

Enkleste svaret er at Gud ikke eksisterer.

 

Spørsmål 4: Hvorfor svarer ikke Gud på mine bønner?

 

Svar 4: En bønn er ikke et krav som stilles til Gud. En bønn er og forblir en bønn, der hvor alle ting er åpne og ingenting er forpliktet til å skje, derfor lønner det seg ofte å kombinere bønner med ydmykhet, spesielt i nærvær av universets konge.

Enkleste svaret som ikke er full av forundrelse er at Gud ikke svarer på bønner fordi Gud ikke eksisterer.

 

Spørsmål 5: Hvorfor får jeg ikke 100 millioner kroner når jeg ber om frelse?

 

Svar 5: Du blir ikke frelst ved å bli gitt nytelser, mest sannsynlig blir du frelst av det motsatte.

Det er et anti-kristelig krav fra Gud da ihvertfall Jesus var ganske sterkt imot velstand så det ut til. Men det er også enkelt her å si at Gud ikke eksisterer.

 

Spørsmål 6: Jeg har inntrykk av at Gud ikke bryr seg om små synder eller kommer til å bry seg om små synder, er det riktig?

 

Svar 6: Gud hater de små syndene, det er ikke noe jeg antar, men vet. Du må slutte å drepe fluer, så dyptgående er Gud i synd, han blir vred om du så bare dreper en flue, du må slutte med ALL synd, punktum. Sann mine ord, slutter du ikke å kaste snøball på folk, ja en snøball, så vil Gud holde seg borte fra deg og ikke svare på dine bønner, en snøball er nok. (Snakker av erfaring)

Gud finnes ikke. Han bryr seg hverken om store eller små synder.

 

Spørsmål 7: Hater Gud forfengelighet?

 

Svar 7: Ja, du må slutte å bruke tid på å fikse håret ditt og du må slutte å kle deg pent. Du kan gjerne raskt ordne deg, men ikke gjør deg forfengelig.

Jasså? Hvorfor har Gud skapt mennesker som forfengelige da? Hva med å si at Gud bryr seg ikke om forfengelighet da Gud ikke eksisterer.

 

Spørsmål 8: Hva med kunst, er det synd?

 

Svar 8: Ja Gud hater kunst, du må slutte med kunstmalerier, du må slutte med fotografier, du må til og med slutte med skrivebordsbakgrunner og bruke en solid farge der og ikke noen bilder. Jeg husker Gud fortalte meg han var vred fordi jeg hadde så pene bakgrunnsbilder på pc'en min, det er ikke tull, Gud liker det ikke, alvorlig talt.

Hæh? Alvorlig? Hvorfor har Gud skapt mennesker slik at de liker kunst og vil drive med det da?

Åja! fordi Gud eksisterer ikke og bryr seg fint lite om det.

 

Spørsmål 9: Bibelen sier mye stygt om kvinner, men hva mener Gud egentlig om dette?

 

Svar 9: Du skal behandle kvinner med ytterst mildhet og være tro mot henne.

Det sier ikke bibelen. Dessuten finnes ikke Gud.

 

Spørsmål 10: Hva hater Gud mest av alt?

 

Svart 10: Utro mennesker. De som forlater Gud og glemmer han. Det straffer og gjengjelder han.

Gud hater ingen, fordi Gud eksisterer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder. Dette forumet består av smarte, intelligente mennesker. Med andre ord mennesker som vet at din latterlige gud ikke finnes.

 

Så du kan bare gi opp nå, eller så vil det være en evig nytteløs kamp, jo mer svada du poster jo mer går vi imot din tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usj, dette var trist og grått, Lonelyman. Det kan være frustrerende innimellom at vi har så mange ulike kirkesamfunn i verden med ulike tolkinger av kristendommen. Men når jeg leser DIN forstålse så blir jeg glad for at det finnes andre syn enn ditt!

 

Jeg har selv vært innom det meste opp igjennom, fra statskirken, frikirken, indremisjonen og metodistene til baptister, pinsevenner, vineyard, trosmenigheter, adventister og jesuskirker. Og felles for de alle er at ingen deler den tolkningen som blir presentert her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er flere grunner til at gud ikke viser seg for mennesker og ikke griper inn:

 

-Det ville vært vanskelig å skille mellom dårlige og gode mennesker.

Hvis folk var 100% sikre på at gud fantes, ville mange vært en gjeng skuespillere bare fordi de vil komme i himmelen, ikke fordi de er gode mennesker innerst inne.

 

-Livet er et slags forstadie, gud skal skille klinten fra hveten. Gode mennesker vil belønnes og menneskers handlinger i livet speiler hva som vil skje etter livet på jorden.

 

-Mennesker skal ha fri vilje, Gud blander seg ikke inn mye i livet på jorden. Ondskap skjer, Disse som driver ondskap vil straffes ved å bli eliminert etter døden.(men gud har også rom for å tilgi, også etter døden)

 

Dette med kunst og slikt er bare tull, gud elsker kunst og menneskers fantasi og kreativitet:) Så lenger en ikke driver avgudsdyrking.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder. Dette forumet består av smarte, intelligente mennesker. Med andre ord mennesker som vet at din latterlige gud ikke finnes.

 

Så du kan bare gi opp nå, eller så vil det være en evig nytteløs kamp, jo mer svada du poster jo mer går vi imot din tro.

 

Sterkt uenig, posten din og mange andre poster så er det alltid bare sarkasme, og det er et veldig klart tegn på at her er det mange uintelligente mennesker å ha med å gjøre.

 

På en annen side, det er ikke automatisk intelligens om en står imot religion. Synes du religion er gammeldags, trøst deg med at det nye alltid bygger på det gamle, man skal ikke forakte det gamle.

 

Det du skal forakte er mennesker som ikke tør stå for sine meninger, men som har flokkinstinkt, TurboNello f.eks er en skap kristen, han sitter i skapet og tror på Gud men bruker tiden på å benekte Gud fordi han er redd for å gå imot flokken.

 

Det er mange mennesker her som tror på Gud men som ikke tør å stå frem med det, jeg har avslørt 3 stk, triha, RWS og turbonello, det er garantert at disse er skap kristne, observer hvor feige disse er som ikke tør stå frem.

 

Det er på tide å vise litt mot, dere feige flokkdyr. Dere bruker halve dagen på å diskutere religion, så vis nå litt mot også da. :yes:

 

(Jeg kommenterer ikke GeirGrusom, jeg har knust han mange ganger i tidligere diskusjoner og han er her bare fordi hans ære er krenket tidligere, jeg bruker ikke tid på å slå en allerede død debattant, det samme gjelder soulless, disse er bitre debattanter)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Da Jesus ble spurt om ting så svarte han alltid i liknelser for å unngå unødvendig og feilaktige motstandere. Dvs, folk som hadde store spørsmål ble gitt kryptiske svar, slik at først når folk forstod de kryptiske svarene så forstod de også det store svaret, når de forstår liknelsen forstod de også det store svaret samtidig og dermed slapp Jesus unødvendige motstandere. Det er det samme jeg gjør med dere, jeg gir dere ikke svar dere ikke kan fatte i øyeblikket, derfor lærer jeg dere opp i et langsomt kjør. Jesus var en genial mann :)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Det du skriver er svada. Dersom det var "sannheten" ville du kunne bevise eller sansyneliggjøre den etter beste tilgjengelige bevis, men det kan du ikke.

 

Grunnen til at sjarlataner og juksemakere snakker i kryptiske setninger er så folk senere må tyde det, og da tyder det i retning av en måte som gir mening for dem.

 

Se hvordan f.eks Nostradamus skrev.

Lenke til kommentar

For å unngå altfor mange feile spørsmål så må jeg lære dere i kryptiske svar til å begynne med, slik at dere kan gruble på de kryptiske svarene. Om jeg svarer direkte, så vil det stilles altfor mange feile spørsmål og dermed får jeg mer arbeid å gjøre ser du.

 

Men om jeg gir dere kryptiske svar, så vil dere stille de RETTE spørsmålene når dere først forstår de kryptiske svarene, man slår to rotter i ett slag her. Det er den beste måten å gjøre det på, slik som Jesus gjorde det på.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Apox, jeg er ganske sikker på at du ikke vet hva du sier når du spør slik som du gjør, om jeg skulle gått i diskusjon med deg måtte jeg brukt 30-60 minutter på å lære deg at du stilte feil spørsmål, og dermed har jeg fått altfor mye jobb å gjøre, dumme spørsmål unngås ved å gi liknelser og kryptiske svar istedet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...